haassie
Forumguru
In mn zoektocht naar een andere auto kom ik toch ook nog regelmatig de superb tegen. De ruimte bevalt immers prima. Momenteel heb ik een 2011 S2 1.8tsi CDAA met 167k, gelukkig overmatig olieverbruik vrij. De dsg in mijn auto mankeert niets aan volgens de geleerden, maar ik ben er niet tevreden over en kan me niet meer vinden in het functioneren van het (on)ding!
Mocht ik toch weer voor een 1.8 tsi gaan dan wordt het een iig een handgeschakelde omdat er gewoon domweg geen oplossing kan worden aangeboden door de gerenommeerde dokteren voor sommige (produkt)eigenschappen van de dsg7....blijft raar. Verkopen het wel onder die noemer. Liever een heb ik 2.0 dsg6 maar die zijn echt heel schaars in NL, je vindt eerder een dodo. De 2.0 maakt het tunen van de motor minder noodzakelijk...200 Pk is zat en de bak zou een stuk betrouwbaarder zijn. Maar ja...ze benne dr nie! Wel in D...prijstechnisch interressant maar qua garantie denk ik minder....ervaringen?
Gewoon wat vragen in het algemeen:
Vanaf welk bouwjaar heeft VAG/Skoda definitief het olieverbruik aangepakt?
Zijn er nog nieuwe kinderziektes bijgekomen na de update in 2013/2014?
Hoe zijn de handbakken?
Ik hoor het graag.
Mocht ik toch weer voor een 1.8 tsi gaan dan wordt het een iig een handgeschakelde omdat er gewoon domweg geen oplossing kan worden aangeboden door de gerenommeerde dokteren voor sommige (produkt)eigenschappen van de dsg7....blijft raar. Verkopen het wel onder die noemer. Liever een heb ik 2.0 dsg6 maar die zijn echt heel schaars in NL, je vindt eerder een dodo. De 2.0 maakt het tunen van de motor minder noodzakelijk...200 Pk is zat en de bak zou een stuk betrouwbaarder zijn. Maar ja...ze benne dr nie! Wel in D...prijstechnisch interressant maar qua garantie denk ik minder....ervaringen?
Gewoon wat vragen in het algemeen:
Vanaf welk bouwjaar heeft VAG/Skoda definitief het olieverbruik aangepakt?
Zijn er nog nieuwe kinderziektes bijgekomen na de update in 2013/2014?
Hoe zijn de handbakken?
Ik hoor het graag.