Van Yeti naar Fabia

Rosinfield

† In Memoriam
Iemand trouwens enig idee of de aangegeven levertijd van een week of 8 enigszins reëel is? Destijds met de Yeti werd het wel behoorlijk wat langer

Ridley

Forumguru
Fabia beats Auris, das een topic wat we niet in Autoweek terug gaan zien ;)

Alvast veel voorpret gewenst en het emotioneel afscheid nemen van Henk kan beginnen.

Cordoba

Forumguru
Verrassende ontknoping (voor mij tenminste). Gefeliciteerd met de aanschaf van de Fabia. Op zich denk ik dat je een vertekend beeld hebt van de inruilprijs voor Henk: binnenkort komt de Fabia III en dan is een Fabia II alleen nog met hele forse korting te verkopen, en ik denk dat de dealer daar vast een voorschot op heeft genomen.

Rosinfield

† In Memoriam
Dan is er ook weinig keus meer aan Fabia II. Dsg bv. Heeft die verkoper ook wel netjes verteld trouwens. En het is m.i. los van het Fabia verhaal gewoon een nette prijs

Cordoba

Forumguru
Ik weet onvoldoende van de prijzen van een Yeti om er echt over te oordelen @Rosinfield maar er zijn genoeg mensen die niet direct in de gaten hebben dat dergelijke zaken gewoon in de prijs verrekend worden. De Fabia zal straks in het begin extra snel in waarde dalen, omdat de volgende versie 'm op de hielen zit. Wat mij betreft dus geen oordeel over de prijs, meer een soort 'heb je ook gedacht aan..' reactie.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja wel aan gedacht. Maar goed, tegen die tijd is Henk ook weer minder waard natuurlijk. Dus veel zal het niet uitmaken. Denk dat dit wel een redelijk moment was

Cordoba

Forumguru
Vraag is altijd hoe het verschil in onderhoud, kleine gebruikssporen en accessoires is, bovendien is de vraag hoe groot de marge is op een 2e hands Yeti, maar het lijkt er in elk geval niet op, dat ie je veel te weinig heeft geboden voor Henk.

Noord26

Forumguru
De hoge zit en het no-nonsense gevoel (veel auto voor je geld) waar Skoda voor wil staan doet het goed bij de vergrijzende bevolking en teruglopende koopkracht.

@Rosinfield, je miste zelf de fijne hoge uitkijk op het verkeer dus niet? En ik lees nog dat hoogst waarschijnlijk de 'volgende' toch wel weer een Toyota zou gaan worden ivm de betrouwbaarheid. Leuk om te lezen dat het toch zo opeens heel anders uit pakt.

Leuk detail: de Fabia Combi is wellicht nog waardevaster als de Yeti.

Gefeliciteerd in ieder geval!

bobbie

Senior Member
Iemand trouwens enig idee of de aangegeven levertijd van een week of 8 enigszins reëel is? Destijds met de Yeti werd het wel behoorlijk wat langer

Levertijd zal wel kloppen! Van de week ook een Fabia besteld en staat week 28 klaar! Waarschijnlijk hebben we echt de laatste modellen voor de zomerstop in CZ!

bobbie

Senior Member
Ik denk dat Henk een goede prijs oplevert. Volgens mij zijn ze zo geliefd dat ze goed waardevast zijn.
Kan het zijn dat de hoge inruilprijs ook te maken heeft met zeer grote marge op de huidige uitlopende Fabia? Voor mijn huidige Citigo kreeg ik ook een behoorlijkmbedrag namelijk...

Bovenaan Onderaan