Van VW Passat naar superb Combi

AKroeze

Nieuw lid
Na ruim 3 jaren met redelijke tevredenheid (60.000 km pjaar) te hebben gereden met een VW passat sedan 140 pk TDI, was het tijd om uit te kijken naar een andere lease-auto. Ook had ik al ervaring met een Ford Mondeo 1x, Renault Laguna 2x, Volvo S60 1x. Voordat ik de Passat gekozen had was ik al in dubio t.o.v. een Superb (vorig model)

+ Passat
- Degelijke uitstraling en afwerking
- Redelijke zitcomfort (zelf lengte 2.05)
- Prima ruimte (ook voor het werk)


- Passat

- Motor v.a. 7000 problemen, lekkage/gebruik koelvloeistof en later olie.
(duurde tot in de 90.000+ km voor dit defenitief door de garage goed opgelost was)
- Geen goede afstelling veer/demping sedan (helemaal niet met lichte werklading + pasagiers op de achterbank).
-Matige uitrusting voor wat je koopt/least in verhouding met andere merken.


Al ruim sinds een jaar was ik begonnen met orienteren naar een andere wagen (als autoliefhebber) en vond ik het niet moeilijk om uit te komen bij Skoda.

Helemaal sinds de Superb Combi zou uitkomen was het een kwestie van afwachten en de media volgen.

Het resultaat is:

Superb Combi Elegance Business uitvoering 170 pk TDI 6 versn.handgesch.,Brilliance met.Zilver, Zwart interieur (leer), trekhaak (afneembare kogel), zijairbags achter, MDI aansluiting, Bluetooth telefoon voorbereiding, Venus velgen 17 inch.

Zaterdag 4-9-2010 wordt de auto afgeleverd!! (erg zin in..)
 

Bijlagen

  • foto10.jpg
    foto10.jpg
    15,3 KB · Weergaven: 72

Wasmachineman

Forumguru
Hallo AKroeze, welkom hier op dit leuke forum. Goede toelichting erbij ook. Was dit een bestelde auto door jou of een voorraad model? Vooral de motor zal je echt bevallen, stiller en sneller. De ruimte is gigantisch en de uitstraling is ook erg goed. Zilver met zwart interieur: zakelijk ingetogen maar erg mooi.:xyxthumbs:
 

AKroeze

Nieuw lid
Hallo AKroeze, welkom hier op dit leuke forum. Goede toelichting erbij ook. Was dit een bestelde auto door jou of een voorraad model? Vooral de motor zal je echt bevallen, stiller en sneller. De ruimte is gigantisch en de uitstraling is ook erg goed. Zilver met zwart interieur: zakelijk ingetogen maar erg mooi.:xyxthumbs:
Bedankt voor voor de reactie:)

Het was een door mij bestelde auto, zou in week 33 geproduceerd worden, maar is nu al binnnen. (uiteraard modeljaar 2011)
 

___JC___

Forumguru
Welkom hier AKroeze.
De Superb is de logische keus voor langere mensen. Je zit goed voorin en je kan gewoon mensen mee nemen achterin. Ik heb eindelijk een 4-5 persoonsauto als ik achter het stuur zit!
:grin:
 
Bovenaan Onderaan