Van Velsatis naar Skoda GL 1.2TDI

Hallo iedereen,

Vorige week de knoop doorgehakt en een Fabia GL besteld. Levering eind Feb...Pffff wachten duurt altijd lang.
Het wordt mijn eerste Skoda en ben erg benieuwd....Ik denk wel dat ik de luxe en ruimte van de Renault Velsatis wel ga missen...Maarja...paar jaartjes rijden en dan een Superb Combi...hahaha

Ben wel benieuwd...Wat zijn jullie ervaringen met nieuw afgeleverde skoda's? Is de kennis bij de dealer goed? Service??

Ik bericht jullie weer zodra ik em heb...
 
hahaah Nostalgie kost erg veel geld....Ik moet zeggen ik heb geluk gehad..GEEN problemen gehad..Auto gekocht van een Opa'tje welke 1e eigenaar was. Nu 93.000km op de teller, initiale, duurste versie met alle luxe. Maar ik wil er niet bij zijn als de jaren (BJ 2004) gaan tellen en de typsiche "franse" kwaaltjes om de hoek komen kijken...Daarbij is de WB € 74 per mnd...en aangezien ik de auto niet meer voor woon-werk gebruik, mij iets te duur. Kon hem redelijk goed inruilen bij de Skoda dealer...
Maar als ik de loterij win dan hou ik em zeker!! hahah
 

sitechris

Donateur
had je de 3.5 V6, die heeft mijn vader namelijk paar jaar gereden. Ben er nog wel eens mee naar Praag gereden 2 jaar geleden. Op zich fijne auto qua comfort, zeer zeer stil. Prestaties vielen me tegen trouwens. De automaat trok alle power uit de auto door zeer lange en futloze 5e versnelling. Haalde uiteindelijk wel iets over de 230 op de teller, maar daar had je aanloop voor nodig. En met 240 pk moet je op de teller onderhand de 250 kunnen aantikken.

Overigens vind ik het gat van Vel Satis naar GL wel erg groot. Met name de stilte en luxe uitstraling van de Vel Satis ga je volgens mij wel missen.
 

___JC___

Forumguru
Zie je niet veel inderdaad een Vel Satis. Mn pa heeft er ooit nog naar gekeken. Erg leuke bakken, maar over het algemeen wel met erg veel problemen. Goed om te lezen dat er ook mensen zijn met betere verhalen.

Ow, en succes met je GL natuurlijk. Wel heel wat anders....:grin:
 
Bovenaan Onderaan