van Passat naar Octavia

Hallo allemaal,

binnen 2 weken ga ik een Skoda Octavia 1.4 DSG Elegance BL bestellen ter vervanging van huidige Passat 2.0 TDI Highline. Na veel wikken en wegen mag ik wel zeggen. In de race waren een Audi A3 SB 1.4 DSG S-Edition, een VW Tiguan Comfort 1.4 en de Octavia en die heeft dus gewonnen.

Morgen naar de dealer om alles door te spreken wat nu in de configurator staat en dan bestellen. Heb ook nog 1 vraag over het stuur. Dat dat multifunctioneel is weet ik (staat in de folder) maar of daar ook schakelpaddles op zitten geen idee. Sportstuur is niet te bestellen in de BL zo te zien.

Opties:

Metallic lak 17'' lichtmetalen velgen "Pallas", 7,0J x 17, incl. slotbouten (PJ7) Verwarmbare voorstoelen (PW0) MDI (Mobile Device Interface), aansluiting voor externe media opslag Telefoonvoorbereiding met Bluetooth (UHV + RSAP) en microfoon (PT1) Extra donker getinte achterportierramen en achterruit (PH7) Netafscheiding achter achterbank (3CX) Stelpost trekhaak afneembaar 13-polig 225/45/WR/17 Winterbanden
Ben benieuwd hoe lang de levertijd is. (8 weken was het).

Groet,
Ron

AMBIO2

Actief lid
Welkom bontekoe37, veel plezier hier!!
Goede keuze gemaakt.
Schakelpaddles alleen op het 3-spaaks multifunctioneel stuur.

De Octavia is besteld vandaag. Nu even 8-10 weken wachten (hoop sneller) en dan kan ik rondrijden. Is het een stapje terug. Voor wat betreft de ruimte zeker. Maar de 1.4 TSI met DSG is toch wel prettig en verder lijken de materialen erg veel op de passat. Onderstel valt ook niet tegen. Wat prettig is dat de prijs even 16.000,00 minder is :) Voor een leaseauto niet geheel onbelangrijk.

Bewuste keuze dus maar het zal wel even wennen zijn. Maar vast ook genieten :)

Stuur kan inderdaad niet met schakel paddles. De dealer heeft trouwens ook de af fabriek bleutooth vervangen door 1 die door de dealer geplaatst gaat worden. Ben benieuwd naar ervaringen daarmee. Geen functie verschillen zegt hij.

en dan nu wachten.......

Ik zal jullie deelgenoot maken van mijn Octavia avonturen. Zoals jullie kunnen zien is de auto 1 april (geen grap) besteld. Levertijd 8-10 weken. Die zijn inmiddels om maar nog geen Octavia.

De auto is in week 23 in elkaar gezet. Dat is dus gelukt. Aflevering week 26.....verschoven naar week 28 en nu........ze zijn de auto kwijt :shocked:

Komt wel goed zeggen ze. De afspraak is dat ik de auto na mijn vakantie op 9 augustus ga ophalen. Als hij dan terecht is natuurlijk. Hoe kun je in deze tijd een auto kwijt zijn? Als hij gestolen is dan neem ik een voorraad auto.

Komt nog bij dat mijn Passat een defecte airco heeft maar dat wordt donderdag opgelost (als het goed is)

Zodra er meer nieuws is..........

joergarms

Senior Member
Hey welkom, je treft het wel.
Maak je de keuze om naar een ander merk over te stappen, raken ze je auto kwijt, haha, t klinkt bijna grappig.
Maar ik hoop voor je dat ie snel terecht is zodat het grote genieten en vergelijken kan beginnen.

Wasmachineman

Forumguru
Defecte airco nu deze week is wel heel erg !! Zeker als je veel in de auto moet rijden. Sterkte !!!

Auto kwijt ?? Lijkt wel op prutswerk ! Of ze hebben hem beloofd aan een ander...

Het is inderdaad wat warm in de Passat de afgelopen dagen :)

Geen idee wat er met de auto aan de hand is. De Lease maat gaat er achteraan. Volgens de papieren is de auto vertraagd. Ach, Passat is prima auto als de airco het weer doet. Levertijd gaat dus naar >16 weken

Een kleine update van mijn avontuur. De Octavia is nog steeds niet gevonden :( of dat ooit nog gaat lukken......ik hoop het! In de Passat is het weer koel na een reparatie van de airco. Ze hebben nu toegezegd dat ik de Octavia in week 32 kan ophalen. Ach, slechts bijna 5 maanden w8en...........

Zucht, eerst maar eens op vakantie!

Wasmachineman

Forumguru
Fijn voor je dat de airco het weer doet. ´t Wordt weer erg warm.:yeah:
En vreemd van de Octavia die ineens weg is. Je zou gaan denken dat hij aan iemand anders is gegeven omdat ze weten dat jij niet echt veel haast had....maar goed, fijne vakantie!!

Bovenaan Onderaan