Van Opel Astra naar Skoda Octavia....naar Opel Astra.

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Nieuwe update: ik heb per mail de dealer op de hoogte gesteld van het feit dat ik mij als "klant" niet correct behandeld heb gevoeld door mij een week lang aan het lijntje te houden.
Vanmorgen een zeer nette ontvangstbevestiging per mail gehad, waarin mij werd beloofd dat ik binnen twee werkdagen teruggebeld zou worden.
Een half uur geleden werd ik gebeld en werd ik zeer correct te woord gestaan. Ze vinden het zeer vervelend en bieden mij nu aan om de Octavia opnieuw te bestellen in de gewenste configuratie. De al bestelde Octavia was courant genoeg om op voorraad te hebben, dus dat zou voor hun geen probleem zijn.
Een puntje van aandacht wat nog bekeken moet worden is of het Tech pakket nog af fabriek besteld kan worden. Maar er wordt alles in het werk gezet om mij hierover z.s.m. te berichten.
Als het allemaal lukt, dan zal ik de Octavia wel zo'n twee maanden later krijgen, maar daar kan ik wel mee leven. Je moet er toch weer heel wat jaren mee doen, dus die twee maanden extra wachten moet wel lukken :D

To be continued :thumbsup:
 

turboturbo

Forumguru
Oe dat vind ik wel een nette oplossing! Eigenlijk krijg je dus nu in ruil voor de onvermijdelijke extra wachttijd, gratis een 2e kans / herziening van je bestelling! Gefeliciteerd met dit aanbod!
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
@B.Stuurder : echt niet.......dan ga ik echt de BibBerS krijgen als mijn vrouw er mee de stad in gaat.... :nailbiting:
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik ook zelf eens een krasje op een velg heb gereden van mijn Golf IV met 17" velgen. Maar die reed ik alleen zakelijk (dus alleen).
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Vandaag contact gehad met ALD en met de dealer. Beide zijn akkoord met het opnieuw bestellen (en dus langer doorrijden met de Astra).

Wel is bekend geworden dat het Tech pakket niet meer leverbaar is (al kon het volgens de dealer over drie weken zo weer anders zijn). Maar ik heb gisteravond al een alternatief uitgezocht en dat is zichtbaar in de volgende lijst:

Skoda Octavia Combi 1.0TSI Ambition Business

Kleur: Race Blue Metallic
  • LED koplampen met koplampsproeiers
  • Verlichting voor voetenruimte
  • DAB (Digitale radio ontvangst)
  • Dakrailing zilverkleurig
  • Elektrisch te openen en sluiten achterklep
  • KESSY (Keyless Entry, Start and exit System)
  • Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)
  • Parking Distance Control voor en achter
  • Reservewiel (volwaardig)
  • Sport pakket Dynamic
  • Multifunctioneel sportstuurwiel 3-spaaks
  • Sunset
  • Chromen raamomlijsting
  • Stoelverwarming op de voorstoelen
  • MaxiDOT met kleurendisplay
  • Uitneembare bagageruimtelamp
  • Vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank
  • Variabele bagagevloer
Het Dynamic pakket met alle aanvullende losse opties uit het Tech pakket is precies 10 euro goedkoper dan het Tech pakket. Dat was voor ALD niet meteen een probleem, dat wordt achteraf wel recht gezet.
De stoelen blijven wel een gokje, heb de stoelen niet kunnen uit proberen. Maar bijna iedereen die ze wel heeft geprobeerd of ze daadwerkelijk heeft, die is enthousiast. Vind ze gua stof er wel wat minder uit zien dan de standaard stoelen of de stof/lederen stoelen, maar als ze goed zitten, dan komt het vast goed. En ik heb vaker sport stoelen gehad (tot Recaro's aan toe) en die zaten prima!

Nog even overwogen om de config nog verder om te gooien i.v.m. het digitale instrumentenpaneel, maar besloten om het maar zo te laten. Ze zien me aankomen bij ALD...... :arghh:

Dealer heeft beloofd de config deze week rond te maken en te bestellen. Ben benieuwd......
 
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Dat de auto morgen besteld gaat worden, maar alleen als persoon A (junior) samen met persoon B (senior) de tijd hebben om er eens serieus voor te gaan zitten. En die tijd is het probleem. Allerlei excuses en redenen worden aangevoerd, tot aan zieke familieleden aan toe. Door alle wijzigingen in toezeggingen en aannames is het voor mij niet meer vast te stellen wie nu de waarheid verteld of wat nu waarheid is.
Maar ik blijf inmiddels maar gewoon rustig, want heel erg boos worden helpt ook niet echt. Al heeft het er wel voor gezorgd dat de auto (wellicht ooit :D) opnieuw besteld gaat worden.

Een ding weet ik wel, ik wordt nooit never geen autoverkoper......met droge ogen sprookjes, onwaarheden en onmogelijke toezeggingen aan je klanten moeten vertellen, klanten die er wel verantwoordelijk voor zijn dat je iedere maand je salaris krijgt, daar zou ik al heel snel niet mee kunnen leven :nono:
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Zo, weer bijna een week verder..... Na wederom heel wat telefoontjes, mailtjes en een onaangekondigd bezoek (alleen waren junior en senior niet aanwezig) heb ik nu eindelijk per mail bevestigd gekregen dat ie is besteld :D

Uiteraard heeft de hele excercitie wel gevolgen voor de levertijd. Zal ergens begin april worden.....

Maar hey, dan hebben we wel LED koplampen.......... :yeah:

(en voor de zekerheid toch ook maar trekhaakvoorbereiding af-fabriek......)
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Vandaag gevraagd en ook bevestigd gekregen dat de Octavia afgeleverd gaat worden zonder merk- en typeaanduiding!
Mooi cleane achterzijde dus :)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan