Van Octavia Vrs naar Karoq facelift

dirkie996

Forumguru
Verleden week ( 29/01/2022) 'n bestelbon getekend voor de Karoq facelift. Als leveringsdatum staat er 06/09/2022 vermeld. Of dit waarheid zal zijn, betwijfel ik, als ik al die verhalen hier lees. Het betreft hier 'n Belgische aankoop.
De Octavia combi RS gaat weg na 5 jaar trouwe dienst. We zochten iets met gemakkelijke instap, comfortabel, niet te groot, maar toch voldoende pit en eventueel 4x4.
We hadden 2 kandidaten ( VW Tiguan en skoda Karoq) waarvan de Karoq de financieel interessantste bleek;
De uitvoering zal zijn:
Karoq Sportline 2.0 TSI 140Kw ( 190pk) dsg7-4x4
Kleur: Graphite Grey
opties:
Pack performance : Hill Holl Control-rijhulp op helling met OFF ROAD functie
DCC-Dynamic Chassis Control
Dynamische stuurbekrachtiging
Pack Convenience: buitenspiegels met geheugen, zelfdimmend
Elektrische verstelbare lendensteun zetels vooraan
Elektrische verstelbare zetels met geheugenfunctie
Zetelbekleding leder
Rough road package: carterbeschermplaat
Technologie Amundsen plus: Virtual cockpit navigatie en comforttelefonie
reservewiel 18" ruimtebesparend
Elektrisch wegklapbare trekhaak.
En nu nog 'n beetje genieten van de RS combi, tot het zover is.

Laatst bewerkt:

Henrik

Forumguru
Ik had het al gelezen in het OIII vRS topic. Best wel een begrijpelijke overstap. In NL wordt de 2.0 TSI niet verkocht, evenals de Kodiaq, die wordt ook alleen als 1.5 TSI verkocht.
Je hebt zo wel een hele mooie uitvoering samengesteld! Lijkt me een heerlijke soepele wagen zo. Denk ook dat de DCC een hele goede keuze is. Ik heb de Karoq een keer als leenauto meegekregen. Vond hem heerlijk rijden, zeer comfortabel. Misschien iets té comfortabel. Daarom is DCC een goede keuze denk ik. Succes met het wachten en geniet nog even van de vRS.

dirkie996

Forumguru
@Henrik , ik heb bewust voor de DCC gekozen, hopelijk doet 't wat ze beschrijven; Ik heb er nog geen ervaring mee ( zit niet op de RS). De 2.0tsi heeft z'n max koppel van 320Nm vanaf 1500-4100t/min. Bij m'n RS is dat nu 350Nm van 1500-4600t/m. De RS heeft de dsg6 en nu zal 't de dsg7 worden. Dus denk wel dat 't qua soepelheid in orde zal zijn. hopelijk compenseert die 7 verhoudingen 'n beetje het mindere koppel.
Ik heb niet kunnen testrijden met'n 2.0tsi.

Henrik

Forumguru
Hmmm, denk dat ik zelf liever de DSG-6 zou hebben. Vind de DSG-7 veel te snel opschakelen, met name onderin. Anderzijds is dat softwarematig goed op te lossen. Ben benieuwd naar hoe het jou gaat bevallen.

Henrik

Forumguru
Excuus, dat is waar ook. Ik heb de DQ200. Zit er veel verschil in het schakelgedrag dan?

Henrik

Forumguru
Ik hoop het natuurlijk voor je. Je gaat het ervaren. En hopelijk binnen afzienbare tijd!

dirkie996

Forumguru
Net mail gekregen van de garage dat de Karoq binnen is. Is hier toch snel geleverd. Besteld 29/01/2022 en vooropgestelde levering 06/09/2022. Dus 26/08/2022 is dus heel snel, vind ik.
Nu nog controleren of de wagen geleverd wordt met alle aanwezige opties en features.
Ben momenteel op verlof in Andorra voor nog 2 weken. Nog nooit zo verlangd tot het verlof voorbij zal zijn.;):D

Bovenaan Onderaan