Ik wil mijn ervaringen met Skodadealer van Loon op dit forum delen.
Na een hoop gezoek naar een Octavia Combi met een 1.8T motor (ik had mijn zinnen op deze motor gezet) en om teleurstellingen te voorkomen zijn we naar de dealer gegaan. We hadden ook voor iets meer geld een jongere RS versie zien staan maar met meer kilometers.
Na een telefoontje gepleegd te hebben met de verkoper van van Loon direct voor de zaterdag een proefrit geregeld. Proefrit gemaakt en daarna gelijk rond de tafel gaan zitten, we kregen een mooi bedrag terug voor de Golf IV TDI en we mochten de sportvelgen houden mits ik een paar stalen velgen kon regelen met APK waardige banden.
Eigenlijk met de aflevering begon ik al aan de verkoper te twijfelen, ten eerste begon die over een kras op onze auto te klagen. Volgens hem zat de kras er niet op, de kras zat er echter al 4 maanden op (politie rapport had ik in mijn bezit, was zinloos geweld bij ons in de buurt). Hij had beter moeten kijken toen die de inruilprijs bepaalde. Hij zou hier op terug komen, er moest nog gepraat worden over de inruilprijs. Daar heb ik echter niet aan toe gegeven.
Na de auto week in ons bezit te hebben irriteerde ik me aan een aantal punten aan deze auto. Gekraak van de deur, windgeruis bij het open dak, ruitenwisser voor en achterkant etc. Je betaalt een hoop geld voor een zogenaamde aflevering, maar puntje bij paaltje zijn sommige dingen die naar mijn inzien voor een aflevering moeten gebeuren niet in orde. Echter het grootste probleem was dat onze Maxi Cosi niet achterin paste, de gordel was te kort. En daarom hadden we juist een andere auto aangeschaft, in de Golf paste die echter wel in de gordels. Dit kenbaar gemaakt maar we kregen na een hoop telefoontjes te horen dat we maar voor een andere Maxi Cosi moesten kijken. Dit is natuurlijk geen oplossing, een andere Skoda dealer bracht de oplossing om tijdelijk de airbag uit te schakelen en de Maxi Cosi op de voorstoel te zetten. Van Loon heeft echter wel de airbag voor ons aan en uit gezet.
De grootste ellende was eigenlijk het open dak, deze was door de monteurs opnieuw afgesteld om het windgeruis te beperken. Echter dit bracht een lekkage te weeg in de wasstraat. Ik heb toen een tijdje met de verkoper om de tafel gezeten om al onze probleempjes te verhelpen. Hij had de auto door de wasstraat bij hun gehaald en geen lekkage. Ik moest maar een afspraak maken om het dak door een extern bedrijf te laten nakijken. Helaas kwam mijn schoonvader te overlijden en moesten wij met de auto achter de volgwagen aan rijden, de auto zag er niet uit. Ik denk effe snel door de wasstraat heen rijden, want hij lekte volgens de verkoper toch niet. Ik kwam echter door en door nat thuis, het water kwam aan alle kanten door het open dak heen lopen. Ik heb toen boos gebeld naar de verkoper van van Loon en deze zei eenvoudig: DAT IS JE EIGEN SCHULD, je wist dat het dak lek was. Toen had ik het helemaal gehad met deze persoon.
Mijn ervaring met van Loon is dat het een bedrijf is met snelle verkopers, die horen eigenlijk meer thuis in een occassioncentrum op de hoek. De filliaalmanager viel mee te praten na dat ik mijn vertrouwen in de verkoper had opgezegd. De auto is uiteindelijk 7x terug geweest (ik had meer probleempjes met de auto), elke keer 80 km op en neer naar Gouda. Wel elke keer netjes gratis vervangend vervoer gehad. Ik zal nooit meer bij deze zaak een auto kopen.