Van Loon Gouda

Fabia

† In Memoriam
Ja, ikke. Hoezo. Ik heb daar verleden jaar mijn Fabia gekocht. Nette zaak, aardige verkoper, nette inruil. Het enige wat in mijn optiek beter zou kunnen is terug bellen. Heb steeds zelf moeten bellen ondanks de afspraak dat ik terug gebeld zou worden. Ik heb een tijdje geleden gebeld over een chromen ring om de brandstofmeter en koelvloeistof meter en zou terug gebeld worden maar dat moet nog steeds gebeureb. Verder heb ik nog weinig echte ervaringen omdat de Fabia nieuw is. Heeft nog niet een beurt gehad.

Okki

Forumguru
Ik heb PON gebeld voor een proefrit met een 1.6 MPI automaat. Die hadden ze zelf niet staan, maar wel bij van Loon in Gouda. Dit schreef PON mij op 25 april en volgens de brief met een c.c. naar dealer van Loon.
Ik had wel verwacht dat van Loon mij hierover zou bellen, maar heb zelf afgelopen week "moeten' bellen voor een afspraak.
Als ik dealer was geweest had ik dat anders gedaan...

Fabia

† In Memoriam
Zoals ik als eerder schreef is dat een irritant manco van Van Loon. Verder niks dan lof tot nu toe.

Fabia

† In Memoriam
Gisteren mijn 30km beurt laten uitvoeren door Van Loon. Had een Roomster als vervangende auto. Gedurende de dag netjes op de hoogte gehouden van de vorderingen. En de auto was al rond 15.00 klaar. Was zelf later bij de garage, beetje rommelige ontvangst. De nota kon niet geprint worden, de totaal prijs was ook nog niet berekend. Krijg nu de nota thuis gestuurd. Sleutels van de Roomster ingeleverd, verder daar niemand meer over gesproken. Ben nog de showroom in gegaan om even een Fabia/Roomster te zoeken met sportstoelen. Helaas verder niemand gesproken, vind dat wel een gemiste kans. Zou zelf als verkoper zeker ff gesproken hebben met degene die een vervangende auto als een Roomster terug kwam brengen. Lijst met uitgevoerde werkzaamheden lag netjes in de auto. Helaas geen pepermuntjes zoals bij Swarttouw.

Fabia

† In Memoriam
Vanavond werd ik, tot mijn verrassing, gebeld door Van Loon over de proefrit in de O2 Scout. Ze hadden al eerder gebeld maar ik had nog niet terug gebeld. Kreeg een zeer aardige verkoper aan de lijn, die heel vriendelijk vertelde dat íe het maar ff 's avonds probeerde omdat ik nog niet terug gebeld had. De Scout hebben ze zelf niet op voorraad maar ik kon wel een afspraak maken voor 16 of 17 november want het liep redelijk storm. Ik vertelde hem dat het mij puur om de proefrit gaat en niet van plan ben om 'm te kopen. Maar dat was geen enkel probleem, ze hebben die dag ook de nieuwe 1.8 TSI staan dus daar kon ik in rijden als ik het wilde. Juist omdat ik klant bij hun ben is dat vanzelf sprekend voor ze. Hij was alleen verbaasd omdat Krimpen onder Rotterdam valt en niet onder Gouda. Dus ik vertelde hem dat ik "niet" zo tevreden ben over Rijnwoud en mijn Fabje bij hun gekocht heb. Ik ben de 17 november meer dan welkom, koffie staat klaar, auto wordt nagekeken voor de winter en ik mag een proefrit maken in de Scout. Kijk zo ga je met je klanten om, ben er zeer tevreden over:xyxthumbs: .

whalertje35

Actief lid
Ik wil mijn ervaringen met Skodadealer van Loon op dit forum delen.

Na een hoop gezoek naar een Octavia Combi met een 1.8T motor (ik had mijn zinnen op deze motor gezet) en om teleurstellingen te voorkomen zijn we naar de dealer gegaan. We hadden ook voor iets meer geld een jongere RS versie zien staan maar met meer kilometers.

Na een telefoontje gepleegd te hebben met de verkoper van van Loon direct voor de zaterdag een proefrit geregeld. Proefrit gemaakt en daarna gelijk rond de tafel gaan zitten, we kregen een mooi bedrag terug voor de Golf IV TDI en we mochten de sportvelgen houden mits ik een paar stalen velgen kon regelen met APK waardige banden.

Eigenlijk met de aflevering begon ik al aan de verkoper te twijfelen, ten eerste begon die over een kras op onze auto te klagen. Volgens hem zat de kras er niet op, de kras zat er echter al 4 maanden op (politie rapport had ik in mijn bezit, was zinloos geweld bij ons in de buurt). Hij had beter moeten kijken toen die de inruilprijs bepaalde. Hij zou hier op terug komen, er moest nog gepraat worden over de inruilprijs. Daar heb ik echter niet aan toe gegeven.

Na de auto week in ons bezit te hebben irriteerde ik me aan een aantal punten aan deze auto. Gekraak van de deur, windgeruis bij het open dak, ruitenwisser voor en achterkant etc. Je betaalt een hoop geld voor een zogenaamde aflevering, maar puntje bij paaltje zijn sommige dingen die naar mijn inzien voor een aflevering moeten gebeuren niet in orde. Echter het grootste probleem was dat onze Maxi Cosi niet achterin paste, de gordel was te kort. En daarom hadden we juist een andere auto aangeschaft, in de Golf paste die echter wel in de gordels. Dit kenbaar gemaakt maar we kregen na een hoop telefoontjes te horen dat we maar voor een andere Maxi Cosi moesten kijken. Dit is natuurlijk geen oplossing, een andere Skoda dealer bracht de oplossing om tijdelijk de airbag uit te schakelen en de Maxi Cosi op de voorstoel te zetten. Van Loon heeft echter wel de airbag voor ons aan en uit gezet.

De grootste ellende was eigenlijk het open dak, deze was door de monteurs opnieuw afgesteld om het windgeruis te beperken. Echter dit bracht een lekkage te weeg in de wasstraat. Ik heb toen een tijdje met de verkoper om de tafel gezeten om al onze probleempjes te verhelpen. Hij had de auto door de wasstraat bij hun gehaald en geen lekkage. Ik moest maar een afspraak maken om het dak door een extern bedrijf te laten nakijken. Helaas kwam mijn schoonvader te overlijden en moesten wij met de auto achter de volgwagen aan rijden, de auto zag er niet uit. Ik denk effe snel door de wasstraat heen rijden, want hij lekte volgens de verkoper toch niet. Ik kwam echter door en door nat thuis, het water kwam aan alle kanten door het open dak heen lopen. Ik heb toen boos gebeld naar de verkoper van van Loon en deze zei eenvoudig: DAT IS JE EIGEN SCHULD, je wist dat het dak lek was. Toen had ik het helemaal gehad met deze persoon.

Mijn ervaring met van Loon is dat het een bedrijf is met snelle verkopers, die horen eigenlijk meer thuis in een occassioncentrum op de hoek. De filliaalmanager viel mee te praten na dat ik mijn vertrouwen in de verkoper had opgezegd. De auto is uiteindelijk 7x terug geweest (ik had meer probleempjes met de auto), elke keer 80 km op en neer naar Gouda. Wel elke keer netjes gratis vervangend vervoer gehad. Ik zal nooit meer bij deze zaak een auto kopen.

Fabia

† In Memoriam
Jammer van die negatieve ervaringen. Ik heb daar tot nu twee nieuwe Skoda Fabia's gekocht en ben meer dan tevreden over ze. Wel is het dat recentelijk een verkoper weg gegaan is, die is in het bedrijf van zijn vader begonnen en met de vervanger heb ik zelf geen ervaringen. In al die jaren dat ik bij Van Loon kom ben ik uitstekend behandeld en alle problemen, zoals lekkende achterdeuren, zijn netjes verholpen. Ik kan Van Loon ook van harte aanbevelen.

whalertje35

Actief lid
Ik denk dat het anders is als je een auto nieuw koopt. Dan mag je minder problemen verwachten dan als je een tweedehands auto koopt. Maar nogmaals je hoort een klant met respect te behandelen. Aangezien ik daar een aantal uren heb doorgebracht heb ik 2 maal gehoord dat een klant ontevreden binnen komt en niet meer de verkoper wenst te spreken maar de filliaalmanager. Dus ik weet niet wie jij bedoelt die weg gegaan is. Ik heb mijn auto in maart gekocht, ik ga geen naam noemen van de verkoper dat vind ik niet passen.

Jammer van die negatieve ervaringen. Ik heb daar tot nu twee nieuwe Skoda Fabia's gekocht en ben meer dan tevreden over ze. Wel is het dat recentelijk een verkoper weg gegaan is, die is in het bedrijf van zijn vader begonnen en met de vervanger heb ik zelf geen ervaringen. In al die jaren dat ik bij Van Loon kom ben ik uitstekend behandeld en alle problemen, zoals lekkende achterdeuren, zijn netjes verholpen. Ik kan Van Loon ook van harte aanbevelen.

whalertje35

Actief lid
We hebben wederom problemen met het dak gehad. De auto was al 3 maanden uit de garantie, maar na een telefoontje gepleegd te hebben met de chef werkplaats konden we gelijk een afspraak maken om het dak wederom na te laten kijken. Het dak is nu helemaal vervangen voor een nieuw exemplaar. Dit noem ik toch SERVICE!!!!

Ik wilde dit toch even met jullie delen na mijn negatieve ervaringen. Ik blijf mijn auto nu toch maar in onderhoud houden bij van Loon en als ik weer voor een andere auto ga kijken dan sla ik van Loon toch niet over.

Fabia

† In Memoriam
Service heb ik vandaag weer mogen meemaken. De constructie van de hoedenplank in de FII is op z'n achts gezegd een beetje knullig. In nog geen half jaar waren beide oogjes afgebroken en had ik een nieuwe afspraak gemaakt met Van Loon voor komende dinsdag. Alleen ik kan die dag niet. Dus ff gebeld, probleem uitgelegd en ik kon vandaag komen en dan werd het tussendoor gemaakt. Ik ben vanmiddag geweest en tijdens mijn kopje koffie is mijn hoedenplank weer gemaakt. Nog een prettig gesprek gehad met de verkoper. Dus ik ben weer een tevreden Skoda rijder. Van Loon werd trouwens dit jaar vierde bij de dealer van het jaar.

Fabia

† In Memoriam
Vanochtend bel ik Van Loon om een afspraak te maken voor een 15.000 beurt en het eerste wat ze aan me vragen hoe de proefrit was. Ze hadden mijn naam zien staan op de lijst van genodigden voor afgelopen zaterdag. Sta je toch ff raar te kijken dat ze dat weten. Echt een hele fijne dealer. Mijn afspraak is op 5 okt en dan is net de Yeti daar binnen. Misschien kan ik wel ff een proefritje maken.

Dolf

Actief lid
We hebben wederom problemen met het dak gehad. De auto was al 3 maanden uit de garantie, maar na een telefoontje gepleegd te hebben met de chef werkplaats konden we gelijk een afspraak maken om het dak wederom na te laten kijken. Het dak is nu helemaal vervangen voor een nieuw exemplaar. Dit noem ik toch SERVICE!!!!

Ik wilde dit toch even met jullie delen na mijn negatieve ervaringen. Ik blijf mijn auto nu toch maar in onderhoud houden bij van Loon en als ik weer voor een andere auto ga kijken dan sla ik van Loon toch niet over

Heb nu de tweede Skoda bij van loon vandaan en moet zeggen dat de 3e er(over 5 jaar)
ook vandaan mag komen.
Fijne persoonlijke benadering van de service afdeling, ook de verkopers nemen de tijd, ook toen ik al had verteld dat ik de auto al besteld had, en er mensen in de showroom liepen bleef deze aandacht aan ons besteden, en niet gelijk het gesprek afkappen

Dusssssssssss.........een hele fijne dealer

deusjevo

Forumguru
Echter het grootste probleem was dat onze Maxi Cosi niet achterin paste, de gordel was te kort. En daarom hadden we juist een andere auto aangeschaft, in de Golf paste die echter wel in de gordels.

Wacht effe, je koopt een andere auto omdat je Maxi Cosi moet passen en vervolgens pas je die Maxi Cosi niet in die auto voor aankoop?:confused:

skodaoctavia2

Actief lid
wat voor maxicosi heb je bij mij passen er drie achterin
of 2 x recaro youngsport plus en een maxi tussen in.
dan heb ik nog gordellengte over.

Wasmachineman

Forumguru
wat voor maxicosi heb je bij mij passen er drie achterin
of 2 x recaro youngsport plus en een maxi tussen in.
dan heb ik nog gordellengte over.

Dacht dat Skodaoctavia2 maar 1 opvreter heeft ?
Of ben je alvast aan het plannen voor de toekomst, hoeveel koters op de achterbank passen?

skodaoctavia2

Actief lid
heb er maar 1 :santa: en ik heb nu al grijze haren,
blijft ook zo
met een collega even gepast die heeft er ook 1
maxicosi past er nog tussen

Gisteren de Yeti 1.2 tsi Aqua Blue - Elegance opgehaald bij de dealer.
Van de aankoop tot de aflevering een perfect service gekregen.

De persoonlijk aandacht die je als klant krijgt heb ik als zeer aangenaam
ervaren, de aflevering bv. werd niet in 5 minuten afgewikkeld onder de mom U leest maar thuis op uw gemak de uitvoerige gebruiksaanwijzing,
en nog fijne kilometers toegewenst.

Alle relevante zaken worden rustig uitgelegd, de auto zit per slot van
rekening vol met snufjes en allerlei andere interresante zaken.

Ondans de drukte in de showroom, werd niets afgeraffeld, ik heb dit
in het verleden wel eens anders ervaren.

Al bij al ben ik zeer tevreden en kan ik deze Dealer zeker aanbevelen.

:grin:

Bijlagen

• 2.jpg
    2.jpg
    48,1 KB · Weergaven: 41

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met je mooie Yeti en je bent niet de enige die zo tevreden is over Van Loon. Ze gaan trouwens verhuizen. Ik kreeg vandaag een verhuis bericht binnen. Door alle modellen die er de afgelopen tijd bijgekomen zijn is hun locatie te klein geworden en gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe. Ik krijg tzt een uitnodiging om naar het nieuwe pand te komen kijken.

Oli4

Actief lid
Van Loon http://www.autovanloon.nl is denk niet zozeer aan 't uitbreiden, maar juist aan't bezuinigen:
De winstmarges zijn tegenwoordig niet meer zo groot, dus moeten de kosten omlaag; de Skoda-vestiging wordt opgedoekt en gaan zij 300meter verderop in hun andere pand zitten, waar zij reeds Honda & Daihatsu hebben staan.
(Daarnaast heeft Van Loon óók de locale Shell en BP stations in bezit..).

Pandkosten dus verminderd, nu hopen voor't personeel, dat dáár niet in gesneden wordt....:ahum:

Ter vergelijking: Opel / Motorhuis Gouda heeft nu ook Fiat/Lancia/AlfaRomeo staan, die daarvoor aan de straatoverkant een eigen pand hadden. Nu kijk je tijdens 't langsrijden tegen hupsende dames aan, die aan't fitnessen zijn (óók leuk :cheer:).

Bovenaan Onderaan