fabia_2liter
Nieuw lid
Hoi
we worden allemaal een jaartje ouder. Zo was het dat ik nu, op mijn 24e, mijn Golf III 2.0 GTI weg heb gedaan en een Skoda Fabia Combi 2.0 Elegance ervoor in de plaats heb genomen.
Hoewel mijn vrienden er aan het begin een beetje lacherig over deden (haha een tjechische VW Polo! haha een station, kreeg je er geen labrador bij?), kwamen ze er snel achter dat deze Fabia er zowel in 0-100 sprint (GTI:10,4sec/Fabia:10,1) als topsnelheid (GTI:196/Fabia:197) niets voor de oude GTI onder hoeft te doen. De motor reageert krachtig genoeg in het lage toerenbereik en heerlijk boven de 4000 toeren, en ik vind de bak zelfs net wat sportiever schakelen als die lange halen in mijn oude Golf III. Uiteraard is het onderstel wel wat weker, maar dat brengt juist net dat kleine beetje extra comfort.
Het apparaat hangt bomvol met allerlei opties. Zelfs de privé-jet van Travolta valt erbij in het niets. Park-distance, stoelverwarming, 2(!) gekoelde dashboardkastjes, schuif-/kanteldak, 4 airbags, noem het maar op; het is alsof je 3 klassen hoger rijdt. Groot was mijn verbazing toen ik het standaard soundsystem hoorde... HAARZUIVER!!! 4 tweeters, 2 woofers en 2 rearspeakers.. WAUW
wat een bak
Kheb het beestje wel met redelijk wat ervaring gekocht. 172.000km op de teller. Gezien de ervaringen met mijn golf die over hetzelfde blok beschikte (de VAG 2.0/8v/85kw) zal hij ongetwijfeld een slok olie lusten, maar praktisch slijtvast zijn.
Ik wil nog wel een paar kleine dingetjes aanpassen. Ik wil er bijvoorbeeld Xenon in hebben
. het liefst de af-fabriek koplampen maar als het niet kan met de beruchte 'racing look' lenskoplampen om zoveel mogelijk een OEM-look te krijgen. En misschien wil ik zomaar nog wat leuke dingetjes toevoegen, zoals een zonnebrilhouder of nog meer bekerhouders/opbergvakjes
.
Nou ik ga met jullie meelezen/meetypen!!! Groetjes, een nieuwe Skoda Fan

Hoewel mijn vrienden er aan het begin een beetje lacherig over deden (haha een tjechische VW Polo! haha een station, kreeg je er geen labrador bij?), kwamen ze er snel achter dat deze Fabia er zowel in 0-100 sprint (GTI:10,4sec/Fabia:10,1) als topsnelheid (GTI:196/Fabia:197) niets voor de oude GTI onder hoeft te doen. De motor reageert krachtig genoeg in het lage toerenbereik en heerlijk boven de 4000 toeren, en ik vind de bak zelfs net wat sportiever schakelen als die lange halen in mijn oude Golf III. Uiteraard is het onderstel wel wat weker, maar dat brengt juist net dat kleine beetje extra comfort.
Het apparaat hangt bomvol met allerlei opties. Zelfs de privé-jet van Travolta valt erbij in het niets. Park-distance, stoelverwarming, 2(!) gekoelde dashboardkastjes, schuif-/kanteldak, 4 airbags, noem het maar op; het is alsof je 3 klassen hoger rijdt. Groot was mijn verbazing toen ik het standaard soundsystem hoorde... HAARZUIVER!!! 4 tweeters, 2 woofers en 2 rearspeakers.. WAUW

Kheb het beestje wel met redelijk wat ervaring gekocht. 172.000km op de teller. Gezien de ervaringen met mijn golf die over hetzelfde blok beschikte (de VAG 2.0/8v/85kw) zal hij ongetwijfeld een slok olie lusten, maar praktisch slijtvast zijn.
Ik wil nog wel een paar kleine dingetjes aanpassen. Ik wil er bijvoorbeeld Xenon in hebben


Nou ik ga met jullie meelezen/meetypen!!! Groetjes, een nieuwe Skoda Fan
