Van diesel naar elektriciteit

gerardhein

Actief lid
Allereerst de beste wensen!
Sinds paar dagen in bezit van een Citigo-e.
Een hele verandering omdat ik eerst een Fabia TDI 1.2 reed. De Fabia heeft ruim 6 jaar prima dienst gedaan. Citigo is iets breder maar wel flink korter dan de Fabia.
Citigo ligt heel fijn op de weg, deint iets meer, maar rijdt verder erg pittig.
Het plannen van langere ritten is een mooie uitdaging.
Ben benieuwd naar de actieradius bij warmer weer.
 

Bijlagen

  • IMG_6106.png
    IMG_6106.png
    781,7 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6108.png
    IMG_6108.png
    610,1 KB · Weergaven: 21

Me Zelf

Forumguru
Leuk! Range in de zomer kan tot WLTP opgave op de snelweg is mijn ervaring. Maar dat is wel max 100 km/u, weinig wind en ook niet zo warm dat de airco aan moet. 200-220 km lukt me meestal wel, bij (goed) koud en winderig weer kan het ook met 150 km over zijn.
 

Japanese Power

Donateur
Ha Gerard, leuk een CitiGo E iV! Ik heb z'n zwarte broertje hier nu 2 jaar op de oprit staan. Ik rij er ook regelmatig in als de vrouw de Enyaq nodig heeft voor langere afstanden (leaseauto) want dan ruilen we ;). En ik heb dat rijden in deze kleine EV nog nooit als een straf ervaren, voelt aan als een serieus autootje met voldoende uitrusting. Valt me wel op dat de jouw Citigo op staal staat, zijn dat wellicht de wintervelgen? Dacht nl. dat alle CitiGo E iV op LM waren geleverd destijds...
 

gerardhein

Actief lid
Ha Gerard, leuk een CitiGo E iV! Ik heb z'n zwarte broertje hier nu 2 jaar op de oprit staan. Ik rij er ook regelmatig in als de vrouw de Enyaq nodig heeft voor langere afstanden (leaseauto) want dan ruilen we ;). En ik heb dat rijden in deze kleine EV nog nooit als een straf ervaren, voelt aan als een serieus autootje met voldoende uitrusting. Valt me wel op dat de jouw Citigo op staal staat, zijn dat wellicht de wintervelgen? Dacht nl. dat alle CitiGo E iV op LM waren geleverd destijds...
Inderdaad, een serieus karretje. Standaard is de Ambition op staal gezet. De Style uitvoering heeft wel LM velgen en ook parkeersensoren enz.
 

Bijlagen

  • IMG_6279.jpeg
    IMG_6279.jpeg
    344,3 KB · Weergaven: 5

Japanese Power

Donateur
Kijk, ik was al even aan het zoeken maar je hebt het antwoord al gevonden. Veel plezier in elk geval met je EV!
Heb je laadmogelijkheid aan huis of ben je aangewezen op publieke palen in de wijk?
 

gerardhein

Actief lid
Dankjewel!
Ik heb een Heidelberg Wallbox (HomeEco) gekocht en die wordt binnenkort aangesloten op onze meterkast. In de tussentijd kunnen we hem op de 230v thuislader via het stopcontact opladen. Duurt wel wat langer, maar gaat verder probleemloos.
 

Me Zelf

Forumguru
Dacht nl. dat alle CitiGo E iV op LM waren geleverd destijds...
Ik vermoed dat de meeste indertijd zijn besteld in de Style uitvoering en dat je die dus het meeste ziet rijden. Het verschil in private lease tarief was erg klein vergeleken met de Ambition. Was voor mij in ieder geval een no-brainer.
 

gerardhein

Actief lid
Ik vermoed dat de meeste indertijd zijn besteld in de Style uitvoering en dat je die dus het meeste ziet rijden. Het verschil in private lease tarief was erg klein vergeleken met de Ambition. Was voor mij in ieder geval een no-brainer.
Inderdaad, prijsverschil is €1250.
Mijn auto heeft wel extra optie cruisecontrol. Dus daar is verschil nog kleiner.
 
Bovenaan Onderaan