Van Beynum Gouda

Beste mensen,

Ik ben vandaag voor het eerst een Skoda dealer binnengelopen.

Onlangs een Octavia II gekocht, helaas ontbreekt het onderhoudsboekje. Mijn vorige 3 auto's waren ex-lease met uitdraai, vond ik wel belangrijk maar het zegt ook niet alles. Deze gekocht bij een Peugeot dealer met nieuwe APK, beurt en 6 maanden Bovag garantie dus ik vond het prima zo.

Desalniettemin wil ik nu wel kunnen stempelen dus een nieuw boekje besteld bij Van Beynum in Gouda. Dit was een VW/Audi dealer, Audi is verhuisd naar een nieuw pand en sinds mei hebben ze een "aparte" Skoda showroom. Je moet daar terecht voor Skoda onderdelen, uiteindelijk kom je gewoon bij de VW buren terecht.

Omdat de "onderdelenman/servicemanager" (ben zijn precieze functie even kwijt) er niet was werd ik in eerste instantie erg netjes geholpen door een verkoper, en daarna erg goed te woord door de andere (die mij meer als een verkoper overkwam). Helaas mocht hij geen uitdraai meegeven maar wij hebben samen gekeken naar de onderhoudshistorie van de auto (blijkbaar alle beurten op tijd, verrassend genoeg vorig jaar een andere motor erin) en daarna nog even gekeken naar de optielijst gekeken (de sticker in de kofferbak ik wat beschadigd).

Ik had een hele ander houding verwacht omdat ik ervoor gekozen om mijn auto elders aan te schaffen, nog geen klant ben en het "maar een 5 jaar oude tweedehandsje" betreft. Toch hebben ze uitgebreid te tijd voor me genomen, ik heb nog e.e.a. gevraagd over de vaste onderhoudsprijzen het ziet er nu naar uit dat ik voor de volgende beurt gewoon daar aanklop (mijn vaste Bosch Car Service garage is stiekem de afgelopen tijd duurder geworden, hoewel ik daar wel goede ervaringen heb).

Ofwel een hele goede eerste indruk.

Groeten,
Arthur
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, met dat laatste zeg je het eigenlijk al. Dat is iets wat ik ook nooit snap, dat men soms wanneer je ergens binnen stapt zonder dat men op dat moment iets aan je kan verdienen (je wil alleen wat info bv over een bepaald product), wordt weggekeken of met een kluitje het riet in gestuurd. De goeden vertonen inderdaad het gedrag dat jij hier beschrijft. Ze zijn natuurlijk ook gewoon slim, omdat ze weten dat het op langere termijn iets kan opleveren.
 
Mee eens, men onderschat echt te vaak de waarde van een "verloren halfuurtje". Toch levert het volgens mij veel meer op dat adverteren in de klant.

Inderdaad warme douche voor Van Beynum :cheer:
 

FrankM

Nieuw lid
Nette reactie!

Wij hebben bij die dealer onlangs onze nieuwe Skoda Fabia Combi gekocht en zijn erg netjes geholpen.
 

Vanenkelen

Forumguru
Recent verhuisd van Rotterdam naar Waddinxveen en moet binnenkort voor de volgende beurt, 180k alweer. Was tevreden klant bij Rijnwoud (altijd heel netjes geholpen, zelfs als ze een keer een foutje maakten), maar zoek nu een dealer/onderhoudsadres dichter bij huis. Bovenstaande reacties geven een goed gevoel bij van Beynum, dus dat zal hem wel worden.

Ben benieuwd of er nog meer ervaringen met deze dealer zijn?
 
Bovenaan Onderaan