Valt jullie iets op aan deze O3?

Tees

Donateur
Voor een neef van me die nu een O2 heeft, maar daar (te) veel problemen mee heeft gehad, ben ik aan het (mee)kijken naar een nieuwe auto voor hem. Budget is zo'n 12-13 k€, en hij zoekt weer een Octavia. Wensen zijn een 1.0 motor, liefst veel opties (hij heeft nu zo'n beetje full option, dus een beetje verwend wat dat betreft), en een trekhaak (al kan die natuurlijk ook nagemonteerd worden), en bij voorkeur in t midden van t land (tijd is schaars).

Voor dat budget heb ik hem geadviseerd naar een O3 te kijken van rond de 120-140k km.

Nu kwam ik zelf deze tegen, en ik weet dat er genoeg leden hier zijn die een scherp oog hebben voor dit soort advertenties: https://www.autotrack.nl/a/skoda-octavia-benzine-2016-57232084

De geschiedenis lijkt redelijk normaal, 1x LM en 1x particulier voor een paar jaar. De auto staat al wel een paar maanden te koop, dat doet wel vermoeden dat er misschien iets mee is? De prijs is best goed, dus daar ligt het niet aan. Mist alleen de trekhaak, maar dat is te regelen. Valt jullie hier iets aan op?

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Of de prijs goed is kun je over twisten, maar gezien leeftijd en nieuwprijs, vind ik het geen koopje! Maar dat schijnt tegenwoordig marktconform te zijn…

Ziet er verder wel goed uit, als je het mij vraagt; kwestie van gaan kijken en rijden…

Tees

Donateur
Tsja, dat is idd de markt nu...kijk maar eens op de handelssites op dit moment. Voor deze leeftijd en km-stand is dit een redelijk goedkope. Een O3 met 1.0 TSI en max 140k op de teller vind je niet onder de 12k...
Toen ik 3.5 jaar geleden m'n O2 kocht was zo'n zelfde auto ook ongeveer die prijs. Toen was de markt ook al duur, en dit zegt wel wat over de markt sindsdien.

Arjan1985

Forumguru
Wellicht inherent aan de velgen. Maar ik heb exact dezelfde velgen met exact dezelfde schades. Zie de stoeprand schades aan de velgen in je getoonde link.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Stoeprandschade was me idd ook al duidelijk opgevallen. Scherp gezien van de banden, zijn idd winterbanden (Goodyear Ultragrip). Dat is wel een minpuntje, zomer of all seasons was beter geweest.

Tees

Donateur
Dank @Herperduin! Ik vind zelf de PFL mooier dan de FL, die gespleten koplampen vind ik niets. Smaken verschillen ;)

Die eerste is een automaat, ze hebben nu een DSG waar ze een dure reparatie van gehad hebben, en twijfelen of ze wel weer een DSG willen. Wat er niet op zit kan niet kapot tenslotte.
De tweede is idd iets hogere km-stand, en bovendien in Zwolle, dat is geen midden van t land meer! En wit....

Voor zover ik weet is de voornaamste update van de facelift (los van t uiterlijk) een nieuwe MIB versie toch? Maakt dat nog veel verschil?

De auto die ik postte staat trouwens bij een relatief klein autobedrijf met, als ik Google Reviews mag geloven, een prima reputatie, ook qua aftersales. Is ook nog wel wat waard.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Ik heb mn neef ook geprobeerd aan een blauwe te krijgen, maar dat is nog niet gelukt :arghh:

Pindasaus

Forumguru
Als je het niet erg vindt om er tijd in te steken, kan je met een reparatiesetje van de Lidl / Aldi / ... de stoeprandschade best aardig verbloemen. Zodanig dat je het niet ziet als je er niet op let. Ik vind het net van de verkoper dat hij het duidelijk op de foto zet.

• Leuk

Rallye

Forumguru
De MIB2 is vanaf (productie)week 22 2015, dus al op de PFL. Grote voordeel is Smartlink (Android Auto en Apple CarPlay). Als eer (binnenkort of misschien zelfs nu al) geen nieuwe kaarten meer komen kun je toch navigeren op het grote scherm. En natuurlijk Spotify.

Op de Amundsen moet Smartlink worden geactiveerd - mooi punt voor de onderhandeling.

• Leuk

Tees

Donateur
@Pindasaus Zeker! De stoeprandschade is ook absoluut geen no-go hoor, m'n neef geeft er niets om. Belangrijkste voorwaarde voor een nieuwe wagen is nu vooral dat ie werkt en blijft werken. Die garantie krijg je natuurlijk nooit, maar je kan de kans daarop wel wat verhogen door bepaalde keuzes.

Dank @Rallye, dat wist ik nog niet!

Herperduin

Forumguru
@Tees en @Arjan1985 Smaken verschillen gelukkig en was alsnog toeval dat ik een witte “linkte”. Had toen wij afgelopen jaar zochten de witte ook onderaan op lijstje staan maar ben de kleur toch gaan waarderen. Ik vind het tegenwoordig zelfs mooi… Voordeel van wit is dat ie niet zo snel heet wordt als ie in de zon geparkeerd staat ( dat merk je serieus echt).

Wat me nu opvalt aan een lijst met kandidaten op de verschillende sites is dat de gunstigere opties in prijs meestal niet in het midden van het land zitten. Overigens ben ik wel voorstander van koop bij een bewezen betrouwbare garage. Liever iets meer bij een betrouwbaar bedrijf dan een goedkopere bij een “dozenschuiver”. Garantie is leuk maar zie het maar eens te krijgen bij een onbetrouwbaar bedrijf.

Tees

Donateur
Even een update: na 2x proefrijden, een tijdje erop broeden, een langer gesprek met de verkoper en wat onderhandeling, heeft m'n neef de auto uit de startpost net aangekocht. Hij heeft de auto ook nog even bij z'n vaste garage op de brug gehad en die vonden m er prima uit zien.

Er was niet enorm veel onderhandelruimte, en het bod voor inruil van z'n eigen auto was redelijk maar niet geweldig. Maar uiteindelijk krijgt ie er een grote beurt + APK bij, worden z'n huidige wielen (met 4 vrij nieuwe all seasons) omgezet naar de nieuwe wagen, en wordt de boel uitgelijnd (op advies van z'n eigen garage). En ze zetten er voor €500 extra een trekhaak onder. Lijkt mij een redelijke deal.

MarcoO2

Forumguru
Klinkt prima inderdaad. Geen gouden kans, maar die vallen ook vaak tegen in de praktijk. We zien zijn aanmelding alhier wel verschijnen ;)

Bovenaan Onderaan