Valse lucht in mijn Fabia II

Na de grote beurt ( bougies, div filters en olie vervangen) merk ik dat de auto steeds kort trilt bij stilstand door remmen of bij stationair.
Terug naar de garage waar is vastgesteld dat dat komt door valse lucht.
Iemand iets soortgelijks gehad en mogelijke oplossing?
 

Tees

Donateur
Als de garage heeft vastgesteld dat ie valse lucht aanzuigt (oftewel een luchtlek in de inlaat (evt uitlaat)), dan mag ik aannemen dat ze ook meteen hebben geconstateerd waar dat is, en het kunnen verhelpen? Of hebben ze m alleen uitgelezen (en heb je in dat geval gevraagd naar de foutcodes?)?

Afhankelijk van welke filters vervangen zijn en welk overig werk er gedaan is, kan het wel zijn dat er daar iets misgegaan is. Ofwel door iets niet goed vast te draaien, ofwel doordat een pakking aan t einde van zn levensduur is gekomen en (nog) niet vervangen is, ofwel door een scheurtje in een slang.
 

Duijzer

Donateur
Inderdaad, wat @Tees zegt. Als je aangeeft dat het door valse lucht komt, weet je ook waar die valse lucht vandaan komt, of gemeten wordt. Beginnen bij het luchtfilter en alles controleren. Zit het filter goed, zit de kap goed dicht, is het huis niet gescheurd? Buizen en slangen nakijken op scheuren, etc. Het kan zijn dat de garage iets niet goed heeft gemonteerd, of dat door het werken onder de motorkap ergens een slang is gescheurd of iets los is gegaan.
Duidelijk is dat het na de onderhoudsbeurt gekomen is, dus wat mij betreft zou ik zeker eens in gesprek gaan met de garage. Je hebt de auto daar goed gebracht, zij hebben eraan gewerkt, en nu is het niet goed meer. Als ze dan ook nog kunnen vertellen hoe het komt, zou ik zeggen: los het dan ook op....Als bijvoorbeeld een slang door ouderdom gescheurd is, hoeft dat niet op kosten van de garage, maar je laat toch een klant niet zo weer vertrekken..?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Thankx Tees en Duijzer. klopt, daarvoor is een vervolg afspraak ingepland. Maar dacht gebruikelijk bij valse lucht, is dat de motor hoge toeren maakt, maar dat doet ie niet.
Er is niet uitgelezen, heb gewoon laten zien dat de auto trilt, met remmenreiniger gecheckt en heeft niet meteen iets kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Dat hangt erg af van de plek waar ie lucht aanzuigt. Er zitten nogal wat sensoren in het hele traject, en of er een lek voor of na een bepaalde sensor zit maakt enorm uit voor het effect.
Ik heb ook eens een luchtlek gehad bij m'n F1, en daar viel ie ook bijna uit bij stationair draaien. Toen zat t bij het gasklephuis (slechte pakking).
 
Bovenaan Onderaan