Vallei Auto Groep Veenendaal

Jazzy

Lid
Dit is een gecombineerde SEAT en Skoda dealer, ze zitten sinds maart 2011 in Veenendaal.

Vallei Auto Groep
Galileistraat 32
3902 HR Veenendaal
T: (0318) 509 960
F: (0318) 509 998
E: veenendaal@valleiautogroep.nl

http://www.valleiautogroep.nl/skoda-homepage.html

Afgelopen week ben ik hier geweest omdat ik een nieuwe Superb Combi zoek. Omdat mijn huidige auto ook een Superb is weet ik precies wat me bevalt en wat niet en door eigen onderzoek weet ik ook al welke auto het beste bij mijn wensen aansluit. De vragen die ik vervolgens heb gaan over de kwaliteit van de luidsprekers, het effect van 19" icm. sportonderstel op het comfort en of die 4 uitlaatpijpen ook een optie zijn voor mijn model. Een makkie voor de verkoper zou je zo zeggen. :)

De showroom is niet bijzonder groot en je moet even door het SEAT gedeelte lopen om bij de Skoda's te komen. Er stonden maar liefst drie Super Combi's in de showroom maar alledrie waren het Greenlines. Dingen die ik graag eens in het echt wilde zien zoals de elektrisch bediende achterklep, 18" Thermisto's, panoramadak, comfortstoelen en dergelijke zat daar niet op dus maar een verkoper aanspreken.

De jongeman die mij hielp was wat aarzelend en het liep allemaal een beetje houterig. Hij vertelede dat hij er nog maar een maand werkte en daarvoor in de occasions zat. Op zich geen probleem, maar het ging echt voor geen meter. Hij besprak allerlei opties die standaard al op 'mijn' uitvoering zitten en had niet door dat je dit aan de gekleurde bolletjes in de tabel kunt zien. Ik vond het gewoon genant dat ik hem daar op moest wijzen.

Uiteindelijk beloofde hij een aantal zaken voor me uit te zoeken maar vier dagen later heb ik nog geen verkoopofferte gezien en ook geen belletje gekregen. En op één of andere manier ben ik zonder folder en visitekaartje de showroom uit gekomen, maar moet wel zeggen dat ze mij even mee hadden genomen naar het achterterrein omdat daar een gebruikte S2C stond met meer opties.

Al met al is deze verkoopervaring voor mij reden om geen auto bij deze dealer te gaan bestellen. Ik begrijp werkelijk niet waarom een verkoper na een maand inwerktijd de folders en optielijsten niet globaal in zijn hoofd heeft zitten of minimaal doorheeft hoe de folder is opgebouwd. Goede wil en enthousiastme is er wel, maar ik verwacht meer als ik kom kijken voor een auto van bijna 50k.
 

Fabia

† In Memoriam
Absoluut, dit kan echt niet. Haal dan een andere (ervaren) verkoper erbij. Nu maak je echt een hele slechte indruk.
 

Tallguy

Forumguru
Ik ken dat helaas uit eigen ervaring met De Haas (zoals ze eerst heetten). Ik reed toen een VW en ze waren té groot en té log om adequaat te reageren op klanten en -service. Bijna elke keer als ik voor probleem A naar de dealer ging, kreeg ik de auto terug met een deels gerepareerde A en was probleem B erbij gekomen.
Ik was dus zeer verbaasd toen ik zag dat ze servicepoint voor Skoda zouden worden...ik had meteen medelijden met de mensen die 'm daar in onderhoud zouden brengen. Ze hebben Van Laar (Elst) overgenomen en hun gedwongen te verkassen naar het pand in Veenendaal.

Mij zul je daar niet zien: ik blijf wel in Ede bij Jawes.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik ben hier nu drie keer geweest, zowel voor mijn nieuwe auto als voor mijn oude auto. In alle gevallen ben ik zeer goed behandeld, zijn mijn vragen beantwoord en mijn problemen opgelost. Moet er welbij zeggen dat ik alleen met de receptionist en de chef werkplaats heb gesproken. Het personeel in de showroom heb ik wel staan bekijken, en het door Jazzy en Kensei geschetste plaatje verbaast me niet echt. Voorlopig geef ik ze het voordeel van de twijfel, maar liever was ik gewoon bij Van Laar gebleven. Kleiner, maar veel persoonlijker en servicegerichter.
 

Gerke

Forumguru
Ik ken dat helaas uit eigen ervaring met De Haas (zoals ze eerst heetten). Ik reed toen een VW en ze waren té groot en té log om adequaat te reageren op klanten en -service. Bijna elke keer als ik voor probleem A naar de dealer ging, kreeg ik de auto terug met een deels gerepareerde A en was probleem B erbij gekomen.
Ik was dus zeer verbaasd toen ik zag dat ze servicepoint voor Skoda zouden worden...ik had meteen medelijden met de mensen die 'm daar in onderhoud zouden brengen. Ze hebben Van Laar (Elst) overgenomen en hun gedwongen te verkassen naar het pand in Veenendaal.

Mij zul je daar niet zien: ik blijf wel in Ede bij Jawes.

Ze hebben Van Laar niet overgenomen ;)
Van Laar is nu servicepunt en heeft geen dealerschap meer, omdat ze niet wilden verhuizen naar de autoboulevard met de daarbij behorende kosten.
Ik blijf bij van Laar klant, bevalt mij zeer goed, daar ben je tenminste nog klant en geen nummer.
Van Laar verkoopt ook gewoon nog nieuwe Skoda's, echter moeten ze die "inkopen" via de Vallei Auto Groep.
 

turboturbo

Forumguru
Heeee.... heel goed om dit eens even te lezen, dit verhaal (Van de voormalige eh... nog bestaande Van Laar etc.) Ik kom regelmatig in V'daal, dus een 2e optie voor een goed-bekend staande Skoda dealer is nooit weg.
 

LT83

Forumguru
Ik ben dit jaar ook bij deze dealer wezen kijken voor een tweedehands RS (stond wel bij de Seat) . Auto stond keurig klaar voor een proefrit.....netjes een bakje
koffie en direct een redelijk scherpe offerte. Aangezien ik niet helemaal overtuigd was van de auto en de kleur aangegeven dat ik het in overweging nam en even verder zou kijken. Na 2 weken zelfs nog een keer teruggebeld met de vraag of er nog interesse in de Skoda was. Voor mij qua service een prima ervaring.

Wat ik wel een slecht verhaal vond was het feit dat de verkoper aangaf niks te weten van de ABT tuning. Dit terwijl er toch duidelijk melding van is gemaakt in het onderhoudsboekje. Dan vraag ik mij dus af of hij zichzelf ronduit slecht voorbereidt of graag onwetend wil spelen i.v.m. mogelijuk afschrikken van klanten m.b.t. de tuning.
 
Geachte Jazzy,

Allereerst willen wij u hartelijk bedanken voor het bezoek aan onze showroom.

Uiteraard betreuren wij het dat wij op dat moment niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen.
Zoals u zelf al aangeeft, bent u geholpen door één van onze verkoopadviseurs die nog maar net bij ons in dienst is en nog in zijn inwerkperiode zit.

Het is buitengewoon slordig van ons dat er na uw bezoek aan onze showroom geen contact meer met u is opgenomen. Hiervoor willen wij dan ook onze excuses aanbieden. Wij hebben dit inmiddels intern besproken en wij hebben hier onze lering uit getrokken. Het is voor ons belangrijk om terugkoppeling van klanten te krijgen. Zo kunnen wij onze kwaliteit verbeteren.

Wij zouden dit graag persoonlijk met u willen bespreken en wij nodigen u dan ook graag uit. Niet met het doel om u alsnog een Skoda Superb te verkopen, maar om te proberen u weer een goed gevoel te geven over Vallei Auto Groep zodat wij wellicht in de toekomst wel iets voor u mogen betekenen.

Met vriendelijke groet,

J. van de Hoef
Vallei Auto Groep
 

sitechris

Donateur
Allereerst welkom op het forum. En ten tweede imho een pro-actieve reactie. Wie nodigt Hegeman Nijmegen even uit op dit forum? :tongue:
 

Jazzy

Lid
Uiteraard betreuren wij het dat wij op dat moment niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen.
Zoals u zelf al aangeeft, bent u geholpen door één van onze verkoopadviseurs die nog maar net bij ons in dienst is en nog in zijn inwerkperiode zit.

Het is buitengewoon slordig van ons dat er na uw bezoek aan onze showroom geen contact meer met u is opgenomen. Hiervoor willen wij dan ook onze excuses aanbieden. Wij hebben dit inmiddels intern besproken en wij hebben hier onze lering uit getrokken. Het is voor ons belangrijk om terugkoppeling van klanten te krijgen. Zo kunnen wij onze kwaliteit verbeteren.

Wij zouden dit graag persoonlijk met u willen bespreken en wij nodigen u dan ook graag uit. Niet met het doel om u alsnog een Skoda Superb te verkopen, maar om te proberen u weer een goed gevoel te geven over Vallei Auto Groep zodat wij wellicht in de toekomst wel iets voor u mogen betekenen.
Beste heer van de Hoef,

Bedankt voor de reaktie. Wat mij betreft geldt ook in de auto's dat je maar één kans krijgt om een eerste indruk te maken. Consumenten zijn tegenwoordig goed geïnformeerd en lezen zelf de brochures en prijslijsten door, bekijken de reviews van andere gebruikers en gebruiken fora en dergelijke om zich te oriënteren. Zo'n consument ben ik ook. Direct in de showroom heb ik aangegeven dat ik a) nu al Superb rij dus de grote lijnen al ken, b) interesse heb ik een Superb 1.8 TSI DSG-7 Elegance Businessline en c) een aantal lastige vragen heb. Dat de verkoper dan niet al mijn vragen kan beantwoorden kan ik inkomen, maar dat ik daarna nooit meer iets gehoord heb over het lijstje van 6 of 8 punten slaat nergens op. Ook de verkoopleider (u misschien?) die er even bij geroepen werd vond het blijkbaar niet interessant genoeg om de opvolging te bewaken.

Ik waardeer de uitnodiging voor een gesprek maar het ontbreekt me aan tijd om hier in te gaan. Dit ritje naar Veenendaal heeft me al een vrije ochtend gekost en ik zie de meerwaarde niet direct om hier nog meer tijd in te steken.
 

Skodadude

Actief lid
Geachte heer van de Hoef,

Het getuigt in ieder geval van betrokkenheid van uw kant.
Ik denk dat de meeste leden van het forum respect voor uw beslissing hebben om in het "hol van de leeuw" het gesprek:disc: aan te gaan.
Uiteraard is de beste manier om dit uit te praten onder een:koffie:, maar die beslissing ligt bij de wederpartij.
Laten we hopen dat dit soort problemen ook door andere dealers zo benaderd worden.
 

Fabia

† In Memoriam
Beste heer van de Hoef, welkom op dit gezellige forum. Het is voor het eerst dat een dealer daadwerkelijk reageert op wat hier besproken wordt en dat is bewonderigwaardig. We wisselen op dit forum ervaringen uit, zowel positief als negatief. En het is erg prettig dat een dealer reageert. We weten dat meerdere dealers het forum lezen en zouden ook hun input op prijs stellen. Ik denk dat een dealer veel kan leren van wat hier besproken wordt. Skoda rijders zijn mensen die erg betrokken zijn bij hun product. En dan is het forum een handig platform om ervaringen uit te wisselen.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik ook, respect! Zorgt ervoor dat ik de eerstvolgende keer gewoon weer die kant op zal rijden!
 
Beste Jazzy,

Wij begrijpen dat we als dealer maar één kans hebben voor een eerste indruk en daarom vinden wij het bijzonder vervelend dat wij deze kans in uw geval niet gepakt hebben. Uiteraard vinden we het jammer dat u niet op onze uitnodiging in wilt gaan, maar we respecteren uw keuze. Overigens ben ik niet de verkoopadviseur of verkoopleider die u gesproken heb. Ik ben bij Vallei Auto Groep verantwoordelijk voor (onder andere online) klantcontact.

Beste Skodadude,

Wij volgen dit forum al wat langer. Aangezien wij nog maar net Skoda dealer zijn is dit forum uitermate geschikt om te weten te komen wat er zoals bij Skoda rijders speelt. Een mooi voorbeeld van "Volg de Skoda-rijder" zullen we maar zeggen. Wij zien dit forum overigens niet als het "hol van de leeuw" maar als een bijzonder interessant en leerzaam forum over Skoda. Ook voor een Skoda dealer dus. Wij kunnen ons dus vinden in de woorden van Fabia dat wij als dealer veel kunnen leren van dit forum. En als er dan een review wordt geplaatst over Vallei Auto Groep lijkt het ons wel zo netjes om hierop te reageren. Jazzy heeft een ervaring opgedaan waar wij zeker niet trots op zijn en waar wij (intern) weer wat van kunnen leren.

Tips en suggesties om onze service en dienstverlening te kunnen verbeteren zijn van harte welkom. Zowel wij als Skoda dealer als u als Skoda rijder zijn immers gebaat bij Skoda dealers die u optimaal van dienst willen en kunnen zijn.

Ook willen wij graag nog even van de gelegenheid gebruik maken om toe te lichten hoe het nu precies zit met Autobedrijf Van Laar in Rhenen. Vallei Auto Groep heeft, in bijzonder goed overleg met Autobedrijf Van Laar Rhenen en Skoda importeur Pon, het Sales dealercontract van Van Laar overgenomen. De samenwerking tussen Autobedrijf van Laar en Vallei Auto Groep is in het verleden altijd bijzonder plezierig geweest en graag willen wij benadrukken dat dit nog steeds het geval is. Voor de duidelijkheid: Vallei Auto Groep heeft Van Laar niet overgenomen. Autobedrijf Van Laar is nog steeds een officieel Servicepunt voor Skoda en u kunt daar dus nog steeds terecht voor vakkundig onderhoud aan uw Skoda.

Met vriendelijke groet,

J. van de Hoef
Vallei Auto Groep
 

Jazzy

Lid
Webcare is natuurlijk helemaal van deze tijd dus het is logisch dat ook autodealers zich op een forum begeven. Het risico is alleen dat het vooral blijft hangen in de sfeer van mooie woorden en werken aan de PR van de onderneming. Mij nogmaals uitnodigen voor een gesprek met als doel om mijn beeld van de onderneming bij te stellen bijvoorbeeld, het lijkt een mooi gebaar maar dient verder geen enkel doel. We hebben immers geen zakelijke relatie en u geeft aan dat het ook niet uw bedoeling is om daar op aan te sturen. Blijft over dat ik voor de tweede maal naar Veenendaal moet rijden zonder dat ik daar zelf iets aan heb, daar ben ik gewoon veel te druk voor en wil ik mijn vrije zaterdag niet aan besteden.

Persoonlijk geloof ik meer in 'geen woorden maar daden' en als je jezelf dan van je beste kant wilt laten zien, vertel dan bijvoorbeeld iets meer over de concrete maatregelen die jullie hebben genomen. Met andere woorden, waar hebben de klanten die op dit moment de showroom instappen wat aan.

Ten slotte nog even over webcare en efficient resultaat halen. Was het nou zo moeilijk geweest om mij even te bellen en persoonlijk excuses aan te bieden? Of is mijn nummer helemaal kwijtgeraakt? Je kunt er op rekenen namelijk dat ik hier dan een verbaasd bericht geschreven had over jullie bedrijf en dat jullie wel degelijk oog voor klanten hebben. Zie dat maar als tip voor een volgende keer. :)
 

jboerma100

Nieuw lid
Absoluut, dit kan echt niet. Haal dan een andere (ervaren) verkoper erbij. Nu maak je echt een hele slechte indruk.

Wij hebben een geheel andere ervaring. Zeer goed geholpen en hebben hier dan ook onze Yeti aangeschaft, na zeer slechte ervaringen met andere Skoda dealers, die geheel geen interesse toonden.
Daarom een goede raadgeving, vraag om een verkoper waarmee het wel klikt.
 

Jazzy

Lid
Ik moet zeggen dat ik er geen moment aan gedacht heb om om een andere verkoper te vragen, weet niet of ik dat zo makkelijk zou doen. Heeft één van jullie dat wel eens gedaan?
 

sitechris

Donateur
nee, zou ik ook niet zo snel doen. Gaat het bij verkoper #1 niet goed, dan zou ik gewoon weglopen en een andere dealer opzoeken. Als fervent autokoper en showroombezoeker maak ik overigens geregeld mee dat een dealer vergeet terug te bellen, je niet ziet staan etc etc. En productkennis van verkopers is ook vaak matig. Is herkenbaar!

Mbt Valleigroep: door hier actief te zijn en aan te geven dat ze dit betreuren leggen ze de lat al hoog. De zichtbaarheid wat de maatregelen zijn is eigenlijk vrij simpel. Als ze het weer een keer niet goed doen, komt dit vanzelf op forum te staan. Dus zo kun je de kwaliteit wel borgen.

Overigens eens met opmerking van Jazzy, een persoonlijk telefoontje doet altijd wonderen.
 
Bovenaan Onderaan