vakantiepret (voor de sleutelaar dan;)

skodalie

Donateur
hallo allemaal,
we zijn weer terug van onze eerste reis met de fabia 1.4 mpi uit 2002.
we zijn in het hartzgebergte in duitsland geweest en heb erg veel plezier aan de auto gehad.
als het echt bergachtig word met hellingen vanaf 10% moet wel 95 + tanken en echt fink toeren maken(tot 5000+). vanaf 3500 maakt hij een sportief geluid en vanaf 4 gaat hij ook tot 5500 door:) best netjes voor een autootje met 240kkm. de 2de week was in de file ineens het koelvoeistofstokje in beeld. hele koelvoeistof resovoir leeg. Ik had 2liter kowlvoloeistof en nog 5 liter spoeriervloeistof in de auto. 1 liet er bijgegooid 2km later weer het lampie nog een keer 1 liter en nu de deksel niet gichtgedraaid en met pij en moeite naar ons 2de vakantieadres in leipzig gereden. toen ik achterwaarts inparkeerde zag mij vriwndin dat er water uit de voorkant liep. ff er onder gelegen. conclusie lekke radiator. met spoed een nieuwe besteld. die kwam vrijdag rond 5 uur. bij een bevriende buurman gelijk kunnen beginnen en om 8 uur zat de bumpert er al weer op. vond ik best netjes alleen en het was prusen met de aircoleidingen en pomp. Toe alles weer goed zat de boel warm gereden en even op de snelweg 190 op de teller aangetikt zonder problemen (was 169 op de gps had nog over;).

Banden
er zitten hifly all-turi 221 4 seuzoenen banden in de maat 185 60 14 op. Ik heb er nu van sneeuw tot 28 graden asfalt temperatuur gereden en mijn conclusie is dat het echt superbamden zijn. ik heb geen 250 pk en 350nm zoals bij mijn volvo v70 t5 maar voor deze auto rijd het echt super. alleen... 8cm tussen banden en wielscherm ziet er echt niet uit.. nu zou ik graag 17 inch velgen er op willen zetten. maar daar worden die gaten niet klwiner van;(
Is echt een fijne auto; met een ijskoude airco;)

to do lijstje:
rammel vering verhelpen. iemand ervaring met bilstein b14 of b12 set voor deze auto? ik hoef geen tracktool maar mijn vriendin vind de vering slap en ik vond het gat tussen de wielrand en wielkast te groot
motorlampje aan, mapsensor en spruitstuk vervangen
achterdeurslot vervangen.
remschijven en blokken vervangen.
remmen achter ombouwen naar schijven (iemand hiermee ervaring?
evt abs inbouwen?
auto stap voor stap verder schoonmaken en verder herstellen.

ik ben zeer tevreden over de sleutelvriendwljjkheid va deze autos is wel veel plasic maar het werbt blijkbaar en van een radiator van 39 euro val ik bijna om v het lachen. als die weer 10 jaar meegaat dan vind ik het goed:)
 
Bovenaan Onderaan