VAGTechniek 21% BTW kortingsactie op chiptuning, maattuning en rollenbank in Oktober

TooTall

Forumguru
Noord26, zoals reeds aangehaald, de prijs van VAGTechniek zit nog altijd een stuk onder de prijs van andere aanbieders. Hun prijzen voor een chip op maat zijn welgeteld 75€ gestegen (wetende dat een rollenbanksessie 99€ kost bij hun, en deze zit bij een op maat chip erbij) vergeleken met voordat ze een rollenbank hadden.

Dat ze verkiezen om meer te vragen voor een benzine dan voor een diesel, dat is toch hun keuze? Zoals reeds aangehaald, stel de vraag aan hun alsjeblieft in plaats van in elke reactie van je te vermelden dat ze meer vragen voor een benzine dan voor een diesel? Elke toekomstige klant kan heus wel lezen hoor, op hun website, prijzen staan er netjes bij.

Maar vergeet service ook niet

:maakmegek: Wil je hiermee zeggen dat ze bij VAGTechniek geen service bieden? Je plaat blijft een beetje hangen vriend, we weten nu ondertussen allemaal wel dat je er geen fan van bent. Ga dan lekker naar een ander bedrijf, die nota bene allemaal boven de prijs van VAGTechniek zitten, en wees er blij mee.

Weet je, ik krijg zo het gevoel dat bij je "befaamde" groepsaankoop van je er door VAGTechniek niet hard genoeg gezakt is met de prijs ofzo, hebben ze je fopspeen afgepakt, zeiden ze gewoon "neen", wat is het? Vertel het maar hoor, we bijten niet :arghh:

Ik krijg het heen en weer van al dat geneuzel in ELK topic over tuners, iedereen heeft zijn favoriet, ik verkies toevallig VAGTechniek omdat ze voor mij het dichtstbij en het goedkoopst zijn. Als je bij de grote namen blijft (zoals er zijn JD, Hartog, VAGT, DVX en BR in Belgie, en vast nog vele vele anderen) kan je normaal niet misdoen, zeker omdat ze ALLEMAAL service aanbieden.

Laatst bewerkt:

passatboy

Forumguru
de fabia is ne euro 5 motor , gekeurd zonder dpf , of beter gezegd rotfilter , emisie waarden waren perfect

• Leuk
Waarderingen: LT83

muurman

Senior Member
Noord26,
Naar mijn idee is JD deze beste en met de meeste ervaring. ( al of niet icm jbautoservice )
Daarna komt voor mij VVT

Maar lucas is volgens mij ook goed bezig .

Onderstaand is algemeen !!! Dus niet mbt de genoemde tuners.
Tja, en prijzen... dit is naar mijn idee aan de bedrijven zelf te bepalen.
Ieder bedrijf heeft zelf zijn redenen mbt welke prijzen ze hanteren. Sommigen zijn goedkoop omdat ze daarmee klanten denken binnen te halen. Sommigen vinden het niet nodig om geld over te houden. Sommigen zijn bekend en hebben het druk en vragen juist meer om zo een bepaald type klant te trekken enz.
Persoonlijk denk ik altijd: wil je service verlenen dan moet je daar ook ruimte voor hebben in je marge die je maakt.
En als er een klant bij me komt die in de praktijk alleen maar geld kost vraag ik juist meer in de hoop dat ie elders gaat, of als ie wel besteld is het gezeur e.d. tenminste ook betaald.

VEEJAY

Forumguru
VVT voor mij net niet Muurman, dan zou ik toch eerder bij Martin/Lucas aankloppen. Zeker als het gaat om wat complexere electronica zaken of dsg bakken bijvoorbeeld.

VEEJAY

Forumguru
Naast zelf werk(plaats)bezoeken bij verschillende tuners te hebben gehad, heb ik ook veel (ex)klanten van diverse garages bij mij voor de deur gehad voor VCDS/VAGCOM zaken.

Uit gesprekken die ik dan heb probeer ik dan voorzichtig een beeld te hebben van het tuning landschap. Nu zijn er niet veel die ontevreden zijn over Vagtechniek, integendeel. Zelf heb ol ooit bij hen een nieuwe cruisecontrol hendel gekocht en laten installeren tegen een schappelijke prijs.

skodaboy

Forumguru
maar zouden ze dan wel een roetmeting doen op de keuring bij ons? of enkel CO²-meting?

ik veronderstel dat ze op de keuring de roet en de CO² meten.

mijn 02 valt in de euro 4 klasse en heeft ook geen roetfilter..
volgens mijn inschrijvingsbewijs heeft hij een co² van 159gr/km.

echter bij de meting op de keuring komen er heel andere cijfers naar voren..
de laatste keer op de keuring werd er maar 0.93 co² gemeten..:pieker:

Cordoba

Forumguru
Lucas en Martin chippen ook niet zomaar iedere type motorblok, als je bijvoorbeeld bij Skoda kijkt zie je dat er bijna alleen maar diesels in de lijst staan. Mogelijk komt het prijsverschil tussen diesel en benzine door de kleine aantallen voor de benzineblokken, waardoor de kosten voor een programma op minder auto's moet worden terugverdiend.

Lucas/Martin zijn al langer actief in de TDI-wereld, dus mogelijk dat daar ook een deel van het prijsverschil verklaard kan worden.

Joske

Forumguru
ik veronderstel dat ze op de keuring de roet en de CO² meten.

mijn 02 valt in de euro 4 klasse en heeft ook geen roetfilter..
volgens mijn inschrijvingsbewijs heeft hij een co² van 159gr/km.

echter bij de meting op de keuring komen er heel andere cijfers naar voren..
de laatste keer op de keuring werd er maar 0.93 co² gemeten..:pieker:

dus.. wat moet ik daar dan uit afleiden? :pieker: lijkt wel een het resultaat van een lambdameting (niet logisch toch?)

skodaboy

Forumguru
ik vond dit ook een 'lage' meeting, voor een euro 4 klasse diesel zonder dpf...
een 02 'greenline' zit als ik mij goed herrinner rond de 99 gr co²/km.

maja,soms is op de keuring de logica ook verzoek,wat ze moet zien..zien ze niet en over ne prul zeveren ze..
en luisteren doen ze daar ook maar half,auto's molesteren daar zijn ze goed in..:pieker:

Rallye

Forumguru
Wellicht dwalen jullie wat af. Om er toch op te reageren: volgens mij wordt bij de CO-meting bij de APK het CO-percentage (dus welk deel van de uitlaatgassen bestaat uit CO) gemeten, terwijl de CO2-uitstoot die een rol speelt bij de bijtelling en de BPM in grammen per kilometer wordt gemeten en het verbruik representeert. Ook het al of niet verwijderen van de DPF (Dieselpartikelfilter) zou niets aan de CO2-uitstoot moeten wijzigen. De DPF vermindert de roetuitstoot.

Joske

Forumguru
@Rallye dat weet ik, betreffende de functie van een DPF, maar ik vroeg me gewoon af: wat meten ze op de Belgische keuring? roet? of enkel CO2?

TooTall

Forumguru
Even vermelden dat je ook zit met het verschil België - Nederland, vandaar misschien eventuele verwarring.

Joske

Forumguru
even een stukje van onze keuring geknipt en geplakt, kan iemand duiding geven? :)

• WAARUIT BESTAAT EEN GEWONE PERIODIEKE KEURING?De omvang van de keuring is afhankelijk van de uitrusting van het voertuig. Volgende onderdelen komen in ieder geval aan bod:
    De identificatie van het voertuig ( kentekenplaat, chassisnummer)
    De milieutest: dieselrookmeting voor dieselmotoren, meting van uitlaatgassen bij benzinemotoren
    De reminstallatie (bedrijfsrem, hulprem, parkeerrem)
    De stuurinrichting
    Het zicht (ruiten, achteruitkijkspiegel, ruitenwisser,...)
    De lichten (grootlicht, dimlicht, breedtelicht, achterlicht, markeringslichten,..)
    De assen, wielen, banden en ophanging
    Het chassis en het koetswerk
    De tachograaf en/of snelheidsbegrenzer
    Alle onderdelen worden op een grondige manier gecontroleerd

TooTall

Forumguru
Wel, hier is de Belgische variant :lezen:

4. het uitlaatsysteem wordt doorgeblazen door middel van drie vrije
acceleratiecycli of een daarmee vergelijkbare methode.
c) Controleprocedure :
1. visuele inspectie van de desbetreffende delen van het uitlaatsys-
teem van het motorvoertuig om na te gaan of er geen lekken zijn;
2. de motor en de eventueel gemonteerde druklader draaien
stationair voor het begin van elke vrije acceleratiecyclus;
3. bij de aanvang van elke vrije acceleratiecyclus wordt het gaspedaal
snel en geleidelijk, in minder dan één seconde, volledig ingedrukt,
teneinde een maximale brandstoftoevoer door de injectiepomp te
verkrijgen;
4. alvorens tijdens de vrije acceleratiecyclus, het gaspedaal wordt
losgelaten, bereikt de motor het toerental waarbij de regelaar van de
brandstoftoevoer in werking treedt of, voor voertuigen met een
automatische transmissie, het door de fabrikant voorgeschreven toe-
rental, dan wel, indien dat laatste niet gekend is, een toerental dat twee
derden bedraagt van het toerental waarbij de regelaar van de brand-
stoftoevoer in werking treedt. Dit wordt gecontroleerd door het
toerental te meten of door voldoende tijd te laten verlopen tussen het
indrukken en het loslaten van het gaspedaal, namelijk ten minste twee
seconden.

d) Grenswaarden.
1) De opaciteit is niet groter dan deze die, overeenkomstig Richt-
lijn 72/306/EEG van de Raad, op de plaat is geregistreerd.
2) Indien dat gegeven niet beschikbaar is, worden met betrekking tot
de absorptiecoëffieiënt de volgende grenswaarden niet overschreden:
- dieselmotoren met natuurlijke aanzuiging: 2,5 m':
- dieselmotoren met drukvulling: 3,0 m':
- een grenswaarde van 1,5 m' is van toepassing op de volgende
voertuigen die een typegoedkeuring hebben gekregen in overeenstem-
ming met de grenswaarden in :
a) rij B van de tabel in rubriek 5.3.1.4. van bijlage I bij Richt-
lijn 70/220/EEG, zoals gewijzigd bij Richtlijn 98/69/EG (licht bedrijfs-
voertuig diesel - Euro 4);
b) rij BI van de tabellen in rubriek 6.2.1. van bijlage I bij Richt-
lijn 200S/5S/EG (zwaar bedrijfsvoertuig diesel - Euro 4);
c) rij B2 van de tabellen in rubriek 6.2.1. van bijlage I bij Richt-
lijn 200S/5S/EG (zwaar bedrijfsvoertuig diesel - Euro 5);
d) rij C van de tabellen in rubriek 6.2.1. van bijlage I bij Richt-
lijn 200S/SS/EG - (zwaar bedrijfsvoertuig - EEV), of de grenswaarden
in latere wijzigingen van Richtlijn 70/220/EEG, zoals gewijzigd bij
Richtlijn 98/69/EG, of de grenswaarden in latere wijzigingen van
Richtlijn 200S/S5/EG, of equivalente waarden wanneer gebruik wordt
gemaakt van apparatuur van een type dat afwijkt van dat welke bij de
EG-typegoedkeuring is gebruikt.
Wanneer overeenstemming met rubriek 5.3.1.4. van bijlage I bij
Richtlijn 70/220/EG, zoals gewijzigd bij Richtlijn 98/69/EG, of in
rubriek 6.2.1. van bijlage I bij Richtlijn 2005/5S/EG, niet mogelijk is,
dan geldt het bovenstaande voor voertuigen die zijn ingeschreven of in
gebruik zijn genomen na 1 juli 2008.
3. Voertuigen voor het eerst in gebruik genomen vóór 1 januari 1980
hoeven aan deze voorwaarden niet te voldoen.
4. Voertuigen worden alleen afgekeurd, indien het rekenkundig
gemiddelde van ten minste de laatste drie vrije acceleratiecycli meer
bedraagt dan de grenswaarde.

Bovenaan Onderaan