VAGTechniek 21% BTW kortingsactie op chiptuning, maattuning en rollenbank in Oktober

TooTall

Forumguru
Net gebruikt gemaakt van bovenstaande actie voor mijn 2.0 CR 140PK/320nm Superb.

Eerste rollenbanksessie gaf aan 145/325. 2de was 198/415, maar de uitlaatgastemperatuur liep net wat te hoog op. Uiteindelijk een erg mooie map van 186/405 bekomen. Het ergste was de "flatspot" tussen 2000 en 2200 toeren, daar trekt hij nu mooi lineair door.Totaalprijs was 414,75€ na korting.

Over het resultaat? Tsja. Ik raad het aan :D:jaja:

8ldn.jpg

sa90.jpg

7tgi.png
 

TooTall

Forumguru
Ja hoor, eerst uitlezen, zowel stilstaand als rijdend. Dan een rollenbanktest met standaardwaardes, en ondertussen bekijken ze meerdere parameters of alles wel in orde is. Pas daarna gaan ze beginnen aan de tuning.

Achteraf is er trouwens nog een testrit met uitlezen, zodat zeker alles in orde is.
 

Noord26

Forumguru
Ze prefereren mailcontact heb ik vernomen. Dus dat is gedaan; vind de prijsverschillen tussen diesel en benzine een beetje schandalig om eerlijk te zeggen..
 

TooTall

Forumguru
Wel, er zijn nog andere alternatieven zoals JD of VVT, misschien moet je daar eens horen voor een prijs?
 

muurman

Senior Member
Wat is er nu schandalig aan een prijs? Je bent toch vrij te gaan waar je wilt.

Ga zelf je verdiepen in het tuning zoals ik ben gaan doen jaren geleden. Dan ontdek je wel dat het niet allemaal even is.
Bij mijn eerste auto waar ik zelf de software gedaan heb ben ik bij 60 programma's gestopt met tellen.
 

Noord26

Forumguru
Wat is er nu schandalig aan een prijs? Je bent toch vrij te gaan waar je wilt.

Ga zelf je verdiepen in het tuning zoals ik ben gaan doen jaren geleden. Dan ontdek je wel dat het niet allemaal even is.
Bij mijn eerste auto waar ik zelf de software gedaan heb ben ik bij 60 programma's gestopt met tellen.

Euhm, laat ik voorop stellen dat ik tamelijk weet waar ik over praat. Laten de 39 deelnemers van de door mij georganiseerde groepsaankoop bij JD daar getuige van zijn. Die aankoop is voort gekomen uit overleg tussen Hartog en JD- welke overbleven als uiteindelijke keuze om het aan te gaat laten pakken (er waren in totaal 7 aspirant tuners, maar velen vielen al snel door de mand). Het gaat mij niet om de totaalprijs wat jij hier nu suggereert, maar om het verschil tussen brandstofsoorten.

Alle VAG-tuners met een goede naam hebben niet dergelijk grote prijsverschillen tussen diesels en benzine uitvoeringen. Alleen bij VAGtechniek is dat wel het geval. Daar zet ik gewoon vraagtekens bij. Vrij logisch als ze daarmee afwijken van andere bekende tuners toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TooTall

Forumguru
Misschien moet je dan eens de vraag aan hun stellen, "waarom kost het meer om mijn TSI te chippen in plaats van een TDI?"

Wie weet krijg je wel een heel geruststellend antwoord, zoals "wij specialiseren ons meer op TDI's, dus daar kunnen wij betere prijzen aanbieden" of "TSI's hebben we niet zoveel ervaring mee dus daar kruipt meer tijd in vandaar de hogere prijs" of "het is moeilijker om een goed resultaat te behalen, vandaar de hogere prijs"
 

TooTall

Forumguru
Egr is hemelen, dpf niet. Keuringsgewijs met een euro5 is dat niet haalbaar. Moest hij nu stuk zijn, of verstopt zitten, dan had ik het eventueel wel willen riskeren. Maar men zoekt een alternatief :-)
 

Noord26

Forumguru
Goedkoper juist. Kijk maar op de sites van andere gerenommeerde tuners van diesels en benzine auto's dat is een stuk lager.
 

VWim

Forumguru
En toch, als ik een vergelijk maak tussen JD en VAG techniek:
JD vraagt voor een 2.0 tfsi 599 Euro vs. VAGtechniek 475 euro

Ik weet alleen niet of dit de prijs is inclusief korting.
 

Joske

Forumguru
Egr is hemelen, dpf niet. Keuringsgewijs met een euro5 is dat niet haalbaar. Moest hij nu stuk zijn, of verstopt zitten, dan had ik het eventueel wel willen riskeren. Maar men zoekt een alternatief :-)
ben je daar zeker van? overweeg namelijk zelf om de roetfilter er uit te halen.. weet begod niet meer wat ze nu juist meten bij ons op de keuring?
 

TooTall

Forumguru
ben je daar zeker van? overweeg namelijk zelf om de roetfilter er uit te halen.. weet begod niet meer wat ze nu juist meten bij ons op de keuring?

Nee ik ben er niet zeker van, tot er iemand is met een Euro 5 motor die zegt "ik heb geen DPF meer en ik geraak zonder problemen door de keuring" kan je dat niet weten. Heb er lang en hard naar gezocht, maar niets sluitends gevonden alleszins.
 
Bovenaan Onderaan