Vagcom codes verzamelen

RHITNL

Lid
Beste leden,

Ik heb een aantal jaren in een Seat Leon gereden waar ik wat vagcom aanpassingen op wilde. Nu rij ik een Octavia en wederom wil ik weten wat er aangepast kan worden en de bijbehorende codes/aanpassingen hiervoor zoeken.
Het is wat mij betreft verbazingwekkend dat er niet 1 duidelijke plek is waar je dit soort info kunt vinden. Hier en daar op wat sites en fora maar niet erg georganiseerd en overzichtelijk. Dit heeft mij doen besluiten om zelf een site in elkaar te freubelen waar ik in eerste instantie vooral Skoda rijders mee wil helpen.
Hierover heb ik echter wat vragen.
  • Is het überhaupt toegestaan deze codes publiek online te zetten?
  • Hoe betrouwbaar is de huidige te vinden informatie?
  • Zijn er mogelijk al sites waar er overzichtelijk is terug te vinden is?
  • Zijn er mensen die zin en tijd hebben om mij hierbij te helpen (vooral aanleveren van betrouwbare info)
Ik hoor graag jullie mening en reacties!

Groet Ralph
 

andrehj

Forumguru
Beter zoeken. Iemand bij ons Duitse zusterforum heeft al een hele mooie OneNote online gezet. Betrouwbaarheid weet je natuurlijk nooit. Het meeste werkt wel, maar er zijn veel verschillende regelapparten in gebruikt, dus je moet altijd opletten wat je doet.
Verder heb je nog de zeer uitgebreide site van Gerrit Speek, waar ook al enorm veel op staat, maar waarvan ik de indruk heb dat die niet echt meer wordt bijgehouden, zo ontbreekt bijvoorbeeld de Superb 3V.
 

RHITNL

Lid
Ik kom eigenlijk zelden op Duitse zuster site. Mijn Duits is zo slecht dat ik er werkelijk niks van begrijp. Mede om die reden pols ik dus ook of er liefhebbers zijn. Ik proef uit je reactie dat het wat jou betreft wel voldoende gedocumenteerd is? Heb die OneNote niet goed bekeken maar ga ik zeker even doen. Gerrit spreek heeft idd een hele hoop maar zeg eerlijk, het is allemaal wel een bij elkaar geraapt iets. Motivatie is overigens wel een mooi, anders vergeet hij het.
Niks ten nadele van wie dan ook is dit initiatief uiteraard. Maar mede omdat de info niet heel erg overzichtelijk is en zeker niet op een mobiel of tablet dacht ik wel een goeie reden te hebben om weer een klein web projectje te doen :itwasntme:.
Ik hoor het wel of er animo voor is.
 

Antera

Donateur
Je moet doen wat je zelf wilt niet wat andere willen maar er zijn al de nodige site's hiervoor te vinden. :-)
 
Bovenaan Onderaan