Vagcom aanpassingen vs. lease auto?

Rob-T6

Lid
Hey,

Ik lees nu een paar dagen op het forum mee, en zie wat handige opties met betrekking tot Vagcom voorbij komen.

Hoe doen de meeste dat met een leaseauto?

In principe moet je natuurlijk toestemming hebben voor aanpassingen aan de auto van de leasemaatschappij, en wordt zoiets niet overschreven bij de dealer?

Ik zit met name te denken aan het kantelen van de spiegel en hill-hold activeren als dat mogelijk is :)

Rene C

Forumguru
Heb gewoon aanpassingen laten doen. Deze aanpassingen kunnen IMHO nimmer schade aan de auto toebrengen zoals tuning mogeljk wel zou kunnen.

MacRembrandt

Forumguru
Ik haal alleen de echt in het oog/oor springende zaken weer weg bij inleveren auto. Gelukkig zijn die (piepje bij openen/sluiten) na aanpassing in Vagcom via het boordcomputermenu te veranderen.

Verder zijn de aanpassingen nou ook weer niet zo aangrijpend dat het een probleem zou kunnen opleveren, lijkt me. Sterker nog, wat niet weet wat niet deert doorheeft. ;)

elsinga

Forumguru
Alsof controle op dit soort mods in de procedure bij een inleverstation zit... Nog nooit iets van meegemaakt. Heb wel gehoord van motortuning die de garage was opgevallen en door hen gemeld...

Rob-T6

Lid
Tja, ik heb er nog geen ervaring mee.
Mijn eerste auto uit de VAG stal ;)

Daarbij is het Shortlease, en dan nog van Martin Schilder, vandaar in dubio. Neem aan dat die best wel scherp erop kunnen zijn.

Iemand ook een goed adres in de omgeving Alkmaar / Haarlem voor aanpassingen / toevoegingen?

Bakkertje

Forumguru
Laatst mijn Superb ingeleverd en daar was alles wat je kunt VCDS-en wel aangepast zeg maar ;)
Niets van vernomen. mijn huidige auto is ook al naar wens aangepast zeg maar.

Beste @Rob-T6, ik wil je graag een keer helpen in Haarlem.
Je kunt me een mail sturen naar vagcomhaarlem at gmail . com of een PB hier.

Spoetnik

Forumguru
En iemand in de buurt van Rotterdam? Mag ook wel iets verder zijn. Auto rijdt formidabel. Stukje rijden voor een paar aanpassingen is niet echt een straf.

Marcooctavia

Forumguru
@Spoetnik ik kan je wel helpen zit omgeving Delft den haag.
Ben nu alleen nog op vakantie kom eind van de maand weer terug.
Stuur maar een pb voor meer info.

Marco.

Rob-T6

Lid
@Yuxel

Ik zal binnenkort eens kijken ;)
Ik heb wel de hele list van Antara gevonden, maar sommige dingen zijn onduidelijk voor wat ze nu exact doen. Moet ik ook nog even op studeren.

W124

Senior Member
Gewoon doen. Het betreft slechts aanpassingen in bestaande comfortmodules. De 'override' van het start-stop systeem is misschien een ander verhaal, maar daar verwacht ik ook geen problemen.

Wellicht dat een monteur wel wat vreemd kijkt als ineens het RS-logo verschijnt op je Greenline....;)

oco1979

Forumguru
Gewoon doen. Het betreft slechts aanpassingen in bestaande comfortmodules. De 'override' van het start-stop systeem is misschien een ander verhaal, maar daar verwacht ik ook geen problemen.

Wellicht dat een monteur wel wat vreemd kijkt als ineens het RS-logo verschijnt op je Greenline....;)

greenline RS uitvoering :deuk:. uiterlijk greenline en innerlijk een beest. :yeehaa:

Fean

Forumguru
Geen probleem inderdaad.. de mogelijkheden zijn aanwezig dat is niet voor niets.. De settings van bijvoorbeeld de lichten zijn in Noorwegen weer anders dan in NL. Het is meer een garantie verhaal gekeken naar schade/slijtage.

Wat W124 hierboven schrijft.. override "start-stop" dat ligt misschien iets anders.. de brandstofbeheerder zal hier misschien anders naar kijken, mits de dealer het doorgeeft is er niets aan de hand.

Tuning daarentegen is wel een probleem. Zowel de LM als de importeur Pon.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: W124

Falcon

Donateur
Tja, ik heb er nog geen ervaring mee.
Mijn eerste auto uit de VAG stal ;)

Daarbij is het Shortlease, en dan nog van Martin Schilder, vandaar in dubio. Neem aan dat die best wel scherp erop kunnen zijn.

Iemand ook een goed adres in de omgeving Alkmaar / Haarlem voor aanpassingen / toevoegingen?

Mocht je het toch save willen spelen.. vraag gewoon even aan de dealer of zij er problemen mee hebben. In principe zouden zij ze ook kunnen doorvoeren.

Heb zelf ook een leasebak, heb bij @Yuxel enkele aanpassingen laten doen. Verwacht ook niet dat het een probleem is bij inleveren en mocht je twijfelen dan haal je het er toch gewoon weer uit voordat je hem inlevert?

Bovenaan Onderaan