Vag com

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyvw

Nieuw lid
ik heb een vraagje over het gebruik van vag com van rosstech. Ik heb nu al verschillende problemen gehad met mijn fabia. (het epc lampje en motor lampje gingen soms branden). de garage heeft een luchtmassa-sensor vervangen. Maar enkele dagen na de reparatie had ik hetzelfde probleem. (de motor blijft wel normaal werken). Men heeft toen de auto nogmaals uitgelezen, en de garage kon me zeggen dat bij een toerental van 700 tr/min en 51235km het probleem zich de laatste keer had voorgedaan. Nu kan ik zelf via vag com de fouten uitlezen, maar ik kan niet zien wanneer en aan welk toerental de fout zich heeft voorgedaan. Ik gebruik vag com 3.112 . Weet iemand of dit kan met deze versie?
De fouten ik nu terug uitlees zijn de volgende:
Misschien iemand ook al eens hetzelfde voor gehad?
VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 036 906 034 BL
Component: MARELLI 4LV 3699
Coding: 00001
Shop #: WSC 00011
TMBCC26Y227286392 SKZ7Z0B1380056
5 Faults Found:
18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded
P1612 - 35-00 - -
17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
P1158 - 35-10 - - - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
17749 - Ignition Coil Power Output Stage 1 Shorted to Ground
P1341 - 35-10 - - - Intermittent
17751 - Ignition Coil Power Output Stage 2 Shorted to Ground
P1343 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
 

bennyvw

Nieuw lid
ik een gekeken hoeveel mbar de luchtmassamater aangeeft en dat is gem 293mbar bij 840 tr/min en bij en warme motor. Volgens vag mag dit max 270mbar zijn. Zou dit soms het probleem kunnen zijn?
 
vervuilde gasklep is idd een veelvoorkomend probleem. heb ik zelf ook last van gehad icm een defecte temp sensor.

op de site van problemcar zijn er ook vag com topics. kijk daar anders ook even.

www.problemcar.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan