VAG Com op windows 7

Octavia32

Forumguru
Hallo allemaal ik wil ook graag VAG-COM op de PC maar heb een windows 7 machine en het vag-com programma wil hier niet op installeren heb alles ttm AUDI via nieuwsgroepen binnegehaald maar aangezien het bijgeleverde programma 3.6 of 3.8 is wil deze niet installeren op windows 7 (zonder virtual XP).

Wat moet ik doen?

Ik zou niet teveel gaan klooien, en zorgen dat je ergens XP vandaan haalt. Met een vag-com wil je geen fouten maken, daar hangt nogal veel vanaf ;)

Cyrus

Actief lid
VAG-COM aka VCDS is inmiddels bij versie 11.xx en ETKA bij 7.x.

Waarom zou je nog derelijke sterk verouderde software willen inzetten? Daarnaast: verwacht geen uitgebreide ondersteuning voor illegaal gedownloade software ;)

Br3cht

Actief lid
ik heb de vcds 11.11 gewoon op windows 7 draaien geen problemen mee en gewoon gedownload op ross-tech.
Voor etka/elsawin heb je wel een virtuele xp nodig.

andrehj

Forumguru
Voor VCDS geldt dat je, als je gewoon een originele kabel koopt, steeds automatisch de laatste versie krijgt van Ross-Tech, en die doet het ook prima op 64-bits Windows 7. En de Chinese nepkabels (die de software er bij stelen) hebben dus altijd een verouderde softwareversie.

Voor ETKA en Elsawin geldt (volgens mij) dat deze een 32-bits OS vereisen. En aangezien velen met een 64-bits Vista of Windows 7 werken, is hiervoor dan een Virtual PC nodig (zo doe ik het ook, zowel op desktop met Vista x64, als op mijn Laptop met Win7 x64).

Antera

Donateur
Etka en elsa draaien beide op 32-bit. Etka draait niet op 64-bit

maar hij heeft het over VCDS en dat draait hier vrolijk onder windows 7 32 en 64 bit. Maar goed Originele ross-tech kabel

Bovenaan Onderaan