VAG-COM en Fabia I

Ik zal het even duidelijker vragen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Geachte Waterstof (en alle anderen), welke versie van VAG com hebt gij en waarom?
Hoe heeft gij het serieele poort gebeuren eventueel omzeild?

Stel ik heb een laptop zonder serieele poort, kan ik dan een USB adapter in mijn USB pluggen en hiermee de serieele poort creëeren, waarna ik een derde partij (V680 o.i.d. bij OBDt) kabel hier op aansluit?
Welke versie kan ik hier eventueel bij gebruiken en wat voor licentie is daar het beste bij?

Het zijn een boel vragen, maar ik kom er even niet meer uit.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank.:xyxthumbs:

Br3cht

Actief lid
je hebt bij Ross-Tech 2 soorten kabels; seriële poort en usb
Het beste is om te kijken of je usb hebt, als je die hebt neem dan de usb, de seriële poort is verouderd hebben ze me verteld
als je een seriële kabel hebt kan je een omvormertje kopen serieel-> usb

Als je de kabel bij Ross-Tech koopt heb je automatisch ook een licentie, deze zit dan in de kabel (zo niet kost het je 99dollar denk ik)
Dan download je het programma(VCDS) bij hun (de recentste, geen beta) je installeert deze
dan moet je de kabel insteken in de door jouw gekozen poort (serieel of usb) en normaal vind VCDS dan vanzelf de kabel

over die derde partij kabels weet ik het niet, ik dacht dat er altijd problemen mee zijn dus direct 1keer geld uitgegeven

@ Br3cht

Stel ik doe het zo, wat kan ik er dan concreet mee?
Fiedelen met van alles en nog wat hoeft voor mij niet direct, maar uitlezen en eventueel inleren van gasklephuis kan makkelijk zijn denk ik.

Br3cht

Actief lid
je kan functie aan en/of uit zetten
sleutel en gasklephuis inleren weet ik niet, of dit kan
maar je kan er ook data mee uitlezen en scoop ook dacht ik

Skoder

Lid
Even een grote schop.

Heb al een paar maanden een VAG com kabel, tot grote tevredenheid.

Poosje terug al de verbruiks indicatie omgezet naar km/l ipv. l/100km, scheelt toch weer een hoop omgereken in je hoofd tijdens het rijden.
En sinds vandaag de comfort-knipper licht functie van 3 naar 5 keer knipperen gezet.

Verder lees ik eigenlijk alleen maar foutcodes uit maar er is gelukkig nog niets aan de hand. :)

Wat hebben jullie nog meer aangepast met VAG com ?

darkprojectx

Forumguru
vraagje,

vanavond heb ik de Fabia wat aangepast middels VAG COM,
- Bij meer dan 15 km/h de deuren automatisch op slot
- Deuren weer ontgrendelen als de sleutel uit het contact gaat (of met de hand de deur ontgrendelen
- Comfort knipperlicht van 3 naar 2 blinks gezet.

echter wil ik ook instellen dat als ik de ontgrendelknop van mijn klapsleutel vasthoud, dat de ramen ook automatisch open gaan.
Andersom uiteraard ook, de vergrendelknop van de klapsleutel vasthouden, ramen gaan weer dicht.

Ik krijg niet gevonden waar ik dit in kan stellen.. Heb volledige VAG COM versie met inlogcode. Wie kan mij vertellen waar en hoe?

Ronnie

Forumguru
Ik kan je uit de droom helpen, het gaat niet. Ik heb het zelf ook geprobeert middels VAG-com, lukte niet. Mijn Fabia 1 is van mj 2005, is ook een elegance en ik kan met de sleutel in het portierslot de ramen wel sluiten. Vorig jaar op de meeting heeft @Nomad het ook nog eens geprobeert echter zonder resultaat. Thuis nog een avond aan het stoeien geweest maar na tig keer code's proberen toen maar opgegeven.
Het is afhankelijk van het type comfortmodule.
Hier staan de mogelijkheden voor de Fabia1. (Ik ga er van uit dat jouw Fabia van rond de 2005 is?)
http://de.openobd.org/skoda/fabia_6y.htm

darkprojectx

Forumguru
Het is afhankelijk van het type comfortmodule.
Hier staan de mogelijkheden voor de Fabia1. (Ik ga er van uit dat jouw Fabia van rond de 2005 is?)
http://de.openobd.org/skoda/fabia_6y.htm

die van mij is inderdaad ook van 2005, ook een elegance.
heb jij ook zo'n half elektrische uitvoering? Voor elektrische ramen, achter met zwengeltjes?

haha grappig, ik heb gisteravond ook met dezelfde lijst mijn wijzigingen gemaakt :grin:

ik dacht zelf dat het hier te regelen was:

{Komfortsystem}
Steuergerät Codierung
STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

Zentralverriegelung (2-Fensterheber):
00066 - Einzeltüröffnung
00067 - Gesamttüröffnung

Zentralverriegelung (4-Fensterheber):
00258 - Einzeltüröffnung
00259 - Gesamttüröffnung

Zentralverriegelung (2-Fensterheber - undokumentiert):
00018 - Einzeltüröffnung
00019 - Gesamttüröffnung

maar ik krijg niet helemaal uitgevogeld hoe ik bij deze codes kom..?

psje, heb jij toevallig al eens getest wat dit kanaal doet?
-> Kanal 007 (Wisch-Wasch-Automatik)

Verzögertes Nachwischen.
Wertebereich: 0 - ?
Standardwert: 5

verzorgt het nawissen? wat moet ik me hierbij voorstellen?

EdV

Nieuw lid
Hoi ik heb een AB-achterafkitje voor de CV.
Bij mij gingen de ramen ook niet dicht bij ingedrukt houden van het sluitknopje.
Tijdje zitten pieren. Bijvoorbeeld tijdens het openen van de deur het raam naar beneden knopje indgedrukt houden en tijdens het sluiten met open ramen het omhoog knopje en en sluiten tegelijkertijd.
Paar keer gedaan.
Wat schetst mijn verbazing; De comfortsluiting werkt :laugh:
(openen niet... de deur helaas ook niet altijd)
Wel merkwaardig echter dat ik met geen mogelijkheid de AB in vagcom te voorschijn krijg. Da's gek he?

Jkz

Lid
Oorspronkelijk geplaatst door Jkz
Heb je het al geprobeerd? Bij mij stond het standaard geactiveerd!!

Gr.
Dit gaat over een Fabia1 hoor......

Klopt Ronny ik kwam daar later achter!!!
De kop teveel bij fc Twente denk ik!!

Ronnie

Forumguru
{Komfortsystem}
Steuergerät Codierung
STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

Zentralverriegelung (2-Fensterheber):
00066 - Einzeltüröffnung
00067 - Gesamttüröffnung

maar ik krijg niet helemaal uitgevogeld hoe ik bij deze codes kom..?

Code voor jouw Fabia is dus 00067. Niet aan knoeien dus! Vorig jaar heb ik een CV. portiermodule(compleet met slotmechaniek!) vervangen omdat ik dacht dat het module defect was, bleek na de "reparatie" dat de code er fout in stond......(boel werk om niets dus!)

psje, heb jij toevallig al eens getest wat dit kanaal doet?
-> Kanal 007 (Wisch-Wasch-Automatik)

Verzögertes Nachwischen.
Wertebereich: 0 - ?
Standardwert: 5

verzorgt het nawissen? wat moet ik me hierbij voorstellen?

Wanneer je de ruitensproeier gebruikt zal de wisser normaal enkele keren wissen en dan na (in dit geval) 5 seconden nog een keer om de ruit helemaal droog te maken. (vertaling is "vertraagt nawissen") oftewel de z.g. "teardrop wipe".

darkprojectx

Forumguru
:shocked: de door mij OH ZO GEHATE optie.....

ik ga gelijk met de laptop de auto in!!!!
Niets zo vervelend dan die extra natrekkerij na 5 seconde!!
die kan ook wel na 1 sec...
vooral nu in deze tijd met 30 insecten per seconde!
Heb je net je raam schoon gesproeid, spletst er alweer een ander raar beest op je raam.
Ennnnn jawel, daar komt de wisser nog 1x en smeert het beest over de hele raam.

dag dag droogtrekoptie! In het najaar mag je weer! :bye:

Nu nog zien te regelen dat de ramen open en dicht gaan met de afstandsbediening!

AiKoiN

Senior Member
is er iemand in omgeving helmond die het e.e.a. kan met een vag-com ?

ik wil namenlijk meerdere functies hebben zoals

- deuren automagisch :) dicht bij rijden
- ramen dicht bij vasthouden sluiten
- toeteren bij het sluiten van de auto en openen :) :)
- mistlampen aan bij afslaan corner lights
- verlichting (dim/mist) aan bij openen en sluiten
- meer functies in het maxidot (indien mogelijk)

is er iemand die weet of dit kan ? en zo ja die het wil doen tegen betaling natuurlijk :)

AiKoiN

Senior Member
geen reclame maar heb het gevonden: http://www.vagtechniek.nl

img.php

Wij hebben alle apparatuur in huis om uw VAG auto uit te lezen en tot een goede diagnose te komen. Naast diagnose kunnen wij instelling van uw auto wijzigen. Vaak zijn verschillende uitvoeringen van een bepaald model voorzien van dezelfde elektronica, echter zijn bepaalde functies aan- of uitgeschakeld. Wij kunnen voor alle VAG auto's deze instellingen doorvoeren. Hieronder staat een lijst met enkele mogelijkheden per auto-type. Deze lijst is niet volledig, neem voor meer info contact met ons op.

Voor alle modellen
  • Foutcodes uitlezen
  • Rijdend uitlezen: door belangrijke variabelen `live` uit te lezen en op te slaan kan men een goed beeld krijgen van wat er met een motor aan de hand is tijdens het rijden
VW Golf4, Bora, Passat 3B - Audi A3 8L - Seat Leon 1M, Toledo1M, Ibiza 6L - Skoda Octavia1, Superb, Fabia, Roomster 1

• Anti-carjacking: deuren gaan bij 15km/u op slot en worden ontgrendeld zodra de sleutel uit het contact wordt getrokken
  • Selectieve deuropening: Bij 1 keer op de afstandsbedieing drukken gaat enkel de bestuurdersdeur open, bij twee keer gaan alle deuren open
  • Verbruiksweergave aanpassen van `5.5 liter per100km` naar `18 km per liter`
  • Taal boordcomputer aanpassen naar Engels (Nederlands is niet mogelijk)
  • EGR dichzetten voor 85%
  • Stationair toerental verhogen
  • Nieuwe originele handzenders inleren
  • Ramen bedienen met de afstandsbediening: door de afstandsbediening ingedrukt te houden openen en sluiten de ramen van de auto 2
VW Golf5, Jetta, Caddy3, Passat 3C - Audi A3 8P, A4 8E2 (facelift) - Seat Leon, Altea, Toledo 1P - Skoda Octavia 1Z, Superb2 1

• Coming home/Leaving home instellen: lampen blijven aan voor 30 seconden (instelbaar) bij het vergrendelen en ontgrendelen van de auto
  • Ramen automatisch sluiten bij indrukken sluitknop afstandsbediening
  • Anti-carjacking: deuren gaan bij 15km/u op slot en worden ontgrendeld zodra de sleutel uit het contact wordt getrokken
  • USA knipperlichten: knipperlicht voor branden continue op 30% (instelbaar) sterkte indien de verlichting wordt ingeschakeld
  • Gordelwaarschuwing aan- of uitzetten
  • Teardrop functie: achterwisser wist na ca 3 seconden nog een keer na om achtergebleven druppels weg te vegen
  • Bochtenverlichting: mistlamp gaan aan bij het nemen van een bocht 3
Voor alle modellen geldt: mogelijkheden kunnen per model afwijken.
Prijzen

Storingen uitlezen en instellingen aanpassen 20,- euro
Rijdend uitlezen (loggen) 30,- euro

1) Afhankelijk van uw type voertuig en opties kunnen de mogelijke instellen anders zijn.
2) Alleen bij auto's met Comfortmodule en originele afstandbediening; meerprijs 25 euro
3) Mogelijk bij auto's vanaf grofweg half 2008

Tellerunits en sleutels aanleren

Wij kunnen van veel VAG modellen de startonderbreker aanleren. Dit is nodig bijvoorbeeld bij het inbouwen van een nieuwe tellerunit of ECU. Ook kunnen wij originele sleutels aanleren op uw startonderbreker. Informeer bij ons naar de mogelijkheden.

en natuurlijk ook al gedaan :) slotje gewenst :)

Ronnie

Forumguru
Misschien gemakkelijk als je even iets meer over de Fabia 1 vertelt? Denk aan bouwjaar(niet onbelangrijk natuurlijk!!) motorcode, uitvoering enz.

Bovenaan Onderaan