Vaag probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een vriend van mij heeft met mijn "oude" skoda een wel heel vaag probleem.
Het begon als volgt:
We waren gezellig aan het rijden toen opeens het lampje van de stuurbekrachtiging ging branden en het bijna onmogelijk werdt om te sturen. Vervolgens ging het lampje van de ABS, ASR en Handrem tegelijk branden gevolgd door 3 piepjes.. de auto stopte ermee en starte niet meer..

Mobiliteits Service gebeld. en een mannetje van de wegenwacht kwam langs.
Hij starrte de auto weer m.b.v. startkabels. En gaf aan dat de dynamo de geest had gegeven. Dus wij naar de garage rijden.. en spontaan gingen alle lampjes weer uit (m.u.v. stuurbekrachtiging) en ging ook het dashboard verlichting weer aan. Eenmaal bij de garagen aangekomen, de auto uitgezet en weer gestart en alles werkte wee. De garage kon niets vonden en we gingen weer verder met onze reis.
Die avond gebeurde het weer maar nu in een andere volgorde:
- Dashboard verlichting dimt
- ABS, ASR Handrem lampje gaan branden
- Tijdens de drie piepjes gaat ook de stuurbekrachtiging lampje branden
- Deze is nieuw. het dashboard "bevriest". Alle metertjes (toerenteller enzo) blijven in de positie staan zoals ze op het moment waren. Als ik gas bij gaf ging de motor wel harder draaien maar de toerenteller ging niet mee.

Auto uitgezet.. met startkabels gestart en alles werkte weer..

2 dagen geen problemen gehad en nu opeens weer..
De auto staat nu bij de dealer.
Echter ben ik benieuwd of iemand weet/denkt wat er aan de hand kan zijn.

kan inderdaad het probleem zijn van de kabelboom.
wanneer dit zo is heb je mischien wel een probleem want skoda vergoed deze reparaties niet meer.

laat je dynamo ff controleren zowel spanning als stroom, ook je accu even en of de accupolen wel vastzitten en de kabels die onder het klepje zitten op je accu + zekeringen

lijkt namelijk op een spanningsprobleem.
abs asr en handremlampje gaan al branden wanneer de spanning onder de 9volt komt.

stuurbekrachtiging is ook electrisch dus bij lage spanning valt deze ook uit.

intrumenpaneel is ook electronisch aangestuurd

Bedankt voor de reacties.

Ben gebeld door de dealer..
Dynamo is vervangen.
Kosten: € 300,= *slik*, *tegenvaller*.

Inmiddels is nu al bijna alles aan de auto vervangen dus hopelijk hoef ik voorlopig niet meer naar de garage. Echter is het gekraag als ik over een hobbel ga weer terug (had ik 3 jaar geleden ook al). Alleen nu hoori k het ook als ik rem, dus zal wel weer naar de dealer moeten en het zal ook wel weer geld kosten.. :( *zucht*

LeJo

Lid
Dat lawaai gaan de draagarmrubbers zijn...
Zet je handrem maar eens op en druk met je voet je voorbanden maar eens achteruit. Als deze vrij ver achterwaarts bewegen dan ben je er bijna zeker van dat deze vervangen moeten worden.
Als je deze laat vervangen dan moet de wagen ook uitgelijnd worden omdat de ophanging los moet.
Ik schat de werktijd op een uur of 3...

hmm

Dat lawaai gaan de draagarmrubbers zijn...
Zet je handrem maar eens op en druk met je voet je voorbanden maar eens achteruit. Als deze vrij ver achterwaarts bewegen dan ben je er bijna zeker van dat deze vervangen moeten worden.
Als je deze laat vervangen dan moet de wagen ook uitgelijnd worden omdat de ophanging los moet.
Ik schat de werktijd op een uur of 3...

Ja, iid.
Hmm zware tegenvaller.
Deze auto begint toch wel aardig prijzig te worden.
Laten we hopen dat het hiermee eindelijk afgelopen is met het gezeik.
Dealer (Holdinga Almere) geeft aan ong. 450 euro :(

Fabia

† In Memoriam
Ja, iid.
Hmm zware tegenvaller.
Deze auto begint toch wel aardig prijzig te worden.
Laten we hopen dat het hiermee eindelijk afgelopen is met het gezeik.
Dealer (Holdinga Almere) geeft aan ong. 450 euro :(

Dat is een hoop geld :shocked: Ik mag hopen voor je dat het nu over is met alle kosten. Het kan ineens zomaar uit de hand lopen voordat je het echt in de gaten hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan