USB-stick naar radio

pvdm

Nieuw lid
Beste allemaal,
De radio van de Fabia II kent alleen een AUX-aansluiting en geen USB-aansluiting. Is het mogelijk
om via een verloopstukje "male AUX naar female USB" een USB-stick met
muziek daarop af te spelen op de radio?
Hoor graag en groeten,
pvdm
 

Spierings

Forumguru
Nee, een usb kan geen muziek uitzenden, daarvoor heb je een speler of nog beter een orginele mdi voor nodig.
 

pvdm

Nieuw lid
Dat is zo, maar misschien is de radio geschikt als host voor de USB-stick?
Dat wordt ook wel OTG genoemd, USB-OnTheGo. Net als een mobiele
telefoon, waarop je via de USB-poort allerlei apparaten kunt aansluiten.
 

Spierings

Forumguru
Nee daar is hij niet geschikt voor... zit ook geen aansluiting voor op.

Daarvoor kan er als optie een mdi moduul besteld worden..
 

Bakkertje

Forumguru
Je zou eens kunnen kijken naar een dension (ik dacht dat ze zo heten) module. Dat is een module die je aansluit als een wisselaar met daarop een USB aansluiting.
 

Spierings

Forumguru
Beter goed doen, ik had mijn orginele mdi op eBay voor €133 en dan werkt het scrollen door de mappen ook perfect...
 

Zwapp

Forumguru
Op M.P. staan ook mdi modules voor niet al te veel 60 tot 75 eurie, er staat ook een aansluitkabel op met een bluetooth dongel...
 

Bakkertje

Forumguru
@edero Ome Ali heeft voor ieder wat wils ;)

Persoonlijk zou ik er überhaupt niet aan beginnen en het toestel gewoon in zijn geheel vervangen door een aftermarket apparaat. Dan heb je voor een tientje meer ook een barkit, fatsoenlijke eindversterkers etc...
 

Spierings

Forumguru
@Zwapp de juiste kabel voor montage moet je ook hebben, anders is de montage ook een heel stuk lastiger...

De mijne was geleverd met een stekker welke er tussen gezet werd en dat was gewoon plug, coderen en play.....
 

Hetzer

Forumguru
Wil niet zeuren, maar ik heb in het verleden altijd muziek video's en muziek kunnen afspelen middels de aux met de smart phone via de swingradio ( Facelift)
 

edero

Forumguru
Correct me if I'm wrong, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat TS zo'n AUX aansluiting heeft;
168524703.jpg
(tenminste, dat versta ik onder AUX :arghh:)
 

servies

Forumguru
Wil niet zeuren, maar ik heb in het verleden altijd muziek video's en muziek kunnen afspelen middels de aux met de smart phone via de swingradio ( Facelift)
Dat ging dan waarschijnlijk wel van de koptelefoon uitgang naar de genoemde aansluiting.
Van USB naar deze ingang gaat niet tenzij je een USB -kabeltje met ingebouwde DAC hebt...
 
Bovenaan Onderaan