USB onder de armleuning ?

Level42

Forumguru
Kan iemand mij vertellen of er (luxere) uitvoeringen van de Superb 3 zijn met standaard USB aansluitingen in de box onder de armleuning?
Heb namelijk de binnenbekleding even omhoog gehaald en dan lijken er 2 gaatjes te zitten die misschien hiervoor bedoeld zijn.
 

MarsMars

Senior Member
Ik heb in ieder geval op mijn Style Business geen USB aansluitingen onder de armsteun.
Had er graag één of meer gehad!
 

Level42

Forumguru
Ja ik vind dat toch wel een beetje bizar hoor in zo'n auto in 2016....1 USB poortje....
Dus dan blijft alleen de L&K over denk ik ?

De Passat heeft er voor zover ik me kan herinneren wel op die plek.
 
Wel een gemiste kans, vandaag ff in de S3 combi van een collega gezeten en idd geen usb onder de armleuning. De 508 die ik nu rijd heeft het wel, maar dat zal mijn pret niet drukken als de S3 er eindelijk is
 

Level42

Forumguru
Klopt. En ik ben bijna klaar met het installeren van mijn USB poortjes op die plek....verslag en foto's binnenkort :)
 

RefleCs

Forumguru
Zeer geïnteresseerd. Ik moet ook nog iets gaan verzinnen op het voeden van 2 tablets op de achterbank.
 

superbia

Forumguru
Volgens mij heb ik er wel een zitten bij de 220volt aansluiting achterin. Geen idee of die alleen voor stroom is of ook op de columbus is aangesloten. Als wel, dan komt er iig een kabel onderdoor gok ik.
 

MarsMars

Senior Member
Volgens mij heb ik er wel een zitten bij de 220volt aansluiting achterin. Geen idee of die alleen voor stroom is of ook op de columbus is aangesloten. Als wel, dan komt er iig een kabel onderdoor gok ik.
Ja, die is aangesloten op de Columbus. Staat bekend als USB2. Ik heb daar mijn iPod op aangesloten...
 

Level42

Forumguru
Mijn doel is niet zozeer een tweede koppeling met het audio deel maar simpel laden.
Audio afspelen kan die iPad wel via Bluetooth :)

Ik had in eerste instantie bedacht het bestaande LED lampje in de console op te offeren en dat gat groter te maken en daar een USB stekker in te zetten. Bij nader onderzoek was dat geen goed idee omdat dat LED lampje natuurlijk alleen brandt als de verlichting van de auto ingeschakeld is, dus die spanning gebruiken zou niet handig zijn. Daarnaast zal,er voor zo'n LED lampje niet veel stroom berekend zijn qua afzekering en bekabeling en zal de USB lader aanmerkelijk meer stroom verbruiken. Derde nadeel was het kwijtraken van het LEDje zelf ook al zou dat iets gecompenseerd worden door ingebouwde led verlichting van de USB lader.

Even goed gepuzzeld en natuurlijk zag ik de 12V sigaretteaansteker aansluiting in het afvalbakje bij de achterpassagiers. Even op de stekker daarvan gemeten en daar staat continu (zelfs bij uitgeschakeld contact) 12V op, dus perfect.
Bakje eruit gehaald en goed gevoeld en gekeken, ook bij het lampje in de console en er bleek net genoeg ruimte om de USB aansluiting links naast het lampje te plaatsen. Het engste gedeelte was het gat maken in het plastic, wel oppassen want de luchtkanalen van de roosters voor de achterpassagiers loopt hier langs. Heb heel ondiep gesneden, net door het plastic heen dus.

Nog niet verder afgemaakt, post verder zodra het af is.
 
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Precies. iPad zit keurig in de box onder de armleuning en daar wil ik mijn kabeltje dan ook houden :)

Overigens leveren die stekker adapters vaak maar weinig stroom waardoor bijvoorbeeld een iPad maar heel langzaam geladen wordt, MAAARRRRR ik weet ook niet helemaal zeker of de inbouw adapter die ik heb dat wel (snel) kan...alhoewel er wel een redelijk hoge stroom wordt opgegeven.
 
Bovenaan Onderaan