USB in center console achterin

Goedemorgen,

Graag zou ik in mijn Octavia 1.4 TSI uit sept. 2015 achterin twee USB-aansluitingen maken.
Ik heb al vrij veel gezocht op dit forum en op andere sites. Nu lijkt onderstaand onderwerp in dit forum precies op mijn vraag:

https://www.skodaforum.nl/forum/i/Š...half-leder-bi-xenon-canton-audio.42465/page-5

Mijn vraag hierbij: in het onderwerp wordt gezegd dat onderstaand onderdeel zou passen in een PFL.
https://www.skoda-parts.com/spare-part/5e0857289f9b9-center-console-cover-bezel-38686.html

Skoda-parts zelf zegt echter "Suitable for vehicles manufactured from MY 2018 (facelift)."

Weet iemand of deze console toch geschikt blijkt te zijn? Of is er een andere console die wel past?

Hieronder een foto van mijn huidige console.

IMG_5285.jpg

Dit is mijn eerst post op dit forum. Ik hoop dat ik alles op de juiste manier (en volgens de regels) heb gedaan. Alvast bedankt voor de reacties! :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
@JPs_OC2 - Dat ziet er echt top uit! Fijn om te weten dat die onderdelen gewoon passen.
Ik ga dit weekend maar eens rustig alles doorlezen en m'n bestelling in orde maken. Bedankt voor je hulp!

Als ik jouw foto's vergelijk met die van mij dan zie ik trouwens wel dat ik hoognodig weer eens moet gaan poetsen. ;)
Weer wat erbij voor de planning van dit weekend....
 

Roeland80

Forumguru
klopt past gewoon allemaal! Het afval bakje kan je zo overzetten van je oude middenconsole hoef je dus niet opnieuw te bestellen…. En ik zou de usb lader zelf bij AliExpress bestellen
€ 16,16 | Achter Middenconsole Dubbele Usb-poort Module Voor Vw PassatB8 Golf7 Polo Tiguan Skoda Superb Kodiaq 2018 5Q0 035 726 L 5Q0035726L
 
@EdK - Haha, dat mag je gerust zeggen hoor, ik kan het moeilijk ontkennen. :bloos: Maar komt goed!

@Roeland80 - Goede tip, ik ga eens kijken bij AliExpress. Voor wat betreft het afvalbakje: dat komt in het voorbeeld van JPs_OC2 toch te vervallen?
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JPs_OC2

Donateur
In mijn O3 zit er nog een 230v stopcontact onder het klepje maar aangezien jij aangeeft alleen de USB aansluitingen in te willen bouwen zal het er uitzien zoals op de onderstaande foto:

1656684210327.png

Alvast een voorzetje voor je boodschappenlijstje: ;)
Cover achterzijde console: 5E0 857 289 9B9
Houder USB poorten: 5E0 857 346 A 9B9
Kapjes links en rechts naast de usb poorten: 5E0 863 229 9B9 (links) en 5E0 863 230 9B9 (rechts)
Opbergvakje: 5E0 863 284 D 9B9
...en dan uiteraard nog de USB Hub.
 
  • Leuk
Waarderingen: RSA

Roeland80

Forumguru
@EdK - Haha, dat mag je gerust zeggen hoor, ik kan het moeilijk ontkennen. :bloos: Maar komt goed!

@Roeland80 - Goede tip, ik ga eens kijken bij AliExpress. Voor wat betreft het afvalbakje: dat komt in het voorbeeld van JPs_OC2 toch te vervallen?
Klopt maar ik zou niet weten wat ik met een 230v aansluiting zou moeten in de auto? En wordt het ook weer duurder van
 
Helemaal duidelijk, dan had Roeland toch gelijk. Bedankt voor het boodschappenlijstje!

Ik ben wel aan het twijfelen over dat 230v stopcontact. Toch wel een mooie optie eigenlijk. Zal dit weekend eens kijken en laat het nog weten.
 

JPs_OC2

Donateur
Er is bij ons behoefte aan een 230v stopcontact dus het is er gewoon gekomen. Echt reuze handig. Voor het inbouwen moet je wel ff de tijd nemen en een portie geduld onder handbereik hebben. Het is niet ff een paar schroefjes en klaar. Er moet aardig wat aan bekleding los om de kabels richting de zekeringenkast te krijgen. Maar goed, als het er eenmaal in zit, top!

Voor wat betreft het opbergvakje. De klepje van het vakje dat nu in je auto zit heeft vier afgeronde hoeken en valt strak in de opening van de staande cover.
Als je staande cover vervangt voor een exemplaar voor de FL met ruimte voor de USB Hub houder, dan heb je bovenin geen afrondingen in de staande cover meer. De USB Hub houder is is namelijk rechthoekig. Als je het bestaande vakje zou plaatsen dan sluit het geheel niet meer aan. Zie onderstaande foto:

1656689761251.png

Het kan natuurlijk dat jouw "achterbankbewoners" zich daar niet aan storen, als ze maar kunnen opladen ;) . Aan de andere kant vraagt het om commentaar want het 'past' niet.
In ieder geval (wat mij betreft tenminste) wel detail om rekening mee te houden. Vandaar dat ik het ook heb genoemd in het boodschappenlijstje.

p.s. Tenzij je besluit een 230v stopcontact te plaatsen want dan...geen opbergbakje
 
Laatst bewerkt:

Renkie

Forumguru
Groot voordeel van het 230v stopcontact vind ik dat een 12/230v koelbox op 230v vaak VEEEEEL minder herrie maakt.
 
Het klepje van het opbergvakje moet zeker sluiten. Misschien dat mijn “achterbankbewoners” zoals je het noemt zich er niet aan storen maar ik zelf zeker wel. Ga ik dus rekening mee houden!
 

Roeland80

Forumguru
hoi net effe gekeken lijkt 1 op 1 te passen het klepje maar past toch niet dus moet toch een nieuwe kopen…

230v heb ik in mijn vorige Passat gehad ik vond het heel erg tegen vallen…
 
@Roeland80 - Wat vond je er aan tegen vallen dan?

Nog een vraag: ik zie dat de USB Hub met kabel bij AliExpress ongeveer 35 euro kost. Geschatte levertijd is ongeveer 1 maand.
Bij Skoda-parts verkopen ze die USB Hub ook maar dan wel duurder: https://www.skoda-parts.com/spare-part/5q0035726l-usb-connector-38307.html
Het lijkt er alleen op dat er daar geen kabel meegeleverd wordt. Weet iemand of dat het geval is? Ik kan de kabel zo ook niet los op die site vinden.
 
Laatst bewerkt:

Roeland80

Forumguru
Nou een laptop opladen gaat echt niet mega snel verder is bijna alles op usb op te laden dus voor de extra kosten zou ik het wel weten….
 
Ben er inmiddels achter door navraag bij Skoda-Parts dat er geen kabel meegeleverd wordt. Dan wordt het toch AliExpress en een beetje meer geduld...
Het gaat toch de ombouw naar alleen USB worden. Is wat makkelijker te doen en aanzienlijk goedkoper.
 

redriver

Actief lid
Interessant onderwerp. Ik wil ook 2x USB in de middenconsole achterin. Heb inmiddels via Ali een dubbele USB uitgang (inbouw) gekocht.


s-l500.png


Maar wat ik wil is eigenlijk eenvoudig. Ik wil de asbak achter eruit halen en op een nette manier een zwart plaatje op deze plek monteren waarin de 2 x USB uitgangen gemonteerd zitten. Dan de 12V van de sigarettenaansteker aftakken en hierop de 12V aansluiting van die USB aansluiten. Wel dusdanig dat (bij evt. verkoop) alles weer netjes en onbeschadigd teruggebouwd kan worden.

De asbak mag van mij komen te vervallen omdat er zowieso niet gerookt wordt en voor afval dit bakje toch te klein is.

Ik heb een O3 Combi FL (2018)

Vraag is wel hoe ik die asbak eruit krijg. Heb er behoorlijk hard aan getrokken maar dat ding komt er niet uit :(
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan