US lights instelbaar via infotainment

vennix

Actief lid
Goede avond leden,

Wellicht dat menigeen van jullie deze vraag al voorbij hebben zien komen in het topic van mijn wagen. Het leek me alleen goed hier toch even apart aandacht aan te schenken.

Ik vraag me namelijk af of er leden zijn die ervaring hebben met het coderen van US lights en deze instelbaar te maken via de infotainment, zoals de video laat zien:

Adjego heeft voor mij destijds heel netjes de US lights ingesteld en we hebben samen gekeken of we bovenstaande aan de praat konden krijgen, maar helaas zonder resultaat. Zodoende dat ik me af vroeg of er wellicht leden zijn die hier wel ervaring mee hebben.

Mede voor de APK (en oom agent :D) zou deze optie wel handig zijn.

Wederom bedankt voor de bijdragen!
 

vennix

Actief lid
Wellicht interessant om te zien of er mensen zijn die het wel is gelukt. Het zou wel een erg handige aanpassing zijn.

Wat ik van Ad begreep is dat er een instelling leek te missen of die hij niet kon instellen, zoals beschreven in de “handleiding”, waardoor het niet 100% overeen kwam (en daardoor hoogstwaarschijnlijk ook niet werkte).
 

Antera

Donateur
Kan alleen op de pre facelift niet meer op de facelift. Sommige software versies in de auto vinden het niet leuk en brengen de bcm in een noodprogramma waar hij niet makkelijk uit te halen is.
 

vennix

Actief lid
@Antera dat wil zeggen dat er hoop is? Ik ben in het bezit van een O3 pre-facelift. Wat ik me meen te herinneren was dat Ad iets niet juist ingesteld kreeg in de programmering, als ik me niet vergis had het iets te maken met de “Ambientelicht 1”.

Ik geloof dat onderstaande programmering de gewenste aanpassing moeten verzorgen:


This only works with handbrake disengaged and the doors closed.

If you want it to work independently of handbrake state leave the C0 and C1 with "Nicht active" option.

STG 09
Zugriffsberechtigung: 31347
Anpassung

Innenlicht Leuchtenkonfiguration
Ambiente_Applikationsleiste_in_Instrumententafel auf "verbaut" setzen

Leuchte 0 BLK VL B36 (Blinker links)
Lichtfunktion A 0
Auf "Ambientelicht 1" setzen

Dimmwert AB 0
Auf gewünschten Dimmwert setzen

Lichtfunktion C 0
Auf "Handbremse ist angezogen" setzen

Lichtfunktion D 0
Auf "Innenlicht" setzen

Dimmwert CD 0
Auf "0" setzen

Dimming Direction CD 0
Auf "minimize" setzen

Lichtfunktion E 0
Auf "Blinken Links HELLPHASE" setzen

Dimmwert EF 0
Auf "100" setzen

Dimming Direction EF 0
Auf "maximize" setzen

Lichtfunktion G 0
Auf "Blinken Links DUNKELPHASE" setzen

Dimmwert GH 0
Auf "0" setzen

Dimming Direction GH 0
Auf "minimize" setzen

Leuchte1BLK VRB20
Lichtfunktion A 1
Auf "Ambientelicht 1" setzen

Dimmwert AB 1
Auf den selben Wert wie in Leuchte 0

Lichtfunktion C 1
Auf "Handbremse ist angezogen" setzen

Lichtfunktion D 1
Auf "Innenlicht" setzen

Dimmwert CD 1
Auf "0" setzen

Dimming Direction CD 1
Auf "minimize" setzen

Lichtfunktion E 1
Auf "Blinken Rechts HELLPHASE" setzen

Dimmwert EF 1
Auf"100" setzen

Dimming Direction EF 1
Auf "maximize" setzen

Lichtfunktion G 1
Auf "Blinken Rechts DUNKELPHASE" setzen

Dimmwert GH 1
Auf "0" setzen

Dimming Direction GH 1
Auf "minimize" setzen

(Bron: linkje)

Aanvullende vraag is (indien dit juist is in te stellen); zou dit ook realiseerbaar zijn met ODBeleven?
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Als ik zo in de link lees, heeft degene die het werkend heeft gekregen tevens voetenverlichting enabled, naast de Ambiente_Applikationsleiste_in_Instrumententafel. (pagina 2, post van michaelv). Daarnaast is coding en adaptations wijzigen prima mogelijk met OBD11 (zelfde functies als VCDS), alleen wat laagdrempeliger. Dan kun je ook de fout maken om meer te gaan proberen waardoor juist problemen ontstaan. Wees vooral voorzichtig :)
 

ZaRoK

Senior Member
Met deze code kom je toch juist niet door de APK omdat je alarm en knipperlichten het niet doen als de handrem erop staat en/of je deur open(binnenverlichting aan)?
 

vennix

Actief lid
@ZaRoK Goed opgemerkt. Op de eerste plaats was ik nieuwsgierig of ik dit middels OBDeleven ook ingesteld kon krijgen. Uiteindelijk was me dit gelukt. Het probleem was inderdaad dat als de handrem er op stond en ik de deur open deed, waardoor de binnenverlichting aan ging, ook de knipperlichten deden oplichten, vanwege de koppeling met de binnenverlichting. Ik heb geprobeerd dit anders in te stellen, zodat dit probleem niet optrad, maar helaas tevergeefs. Uiteindelijk heb ik alles terug gezet en ook de " default" US lights er maar vanaf gehaald.

Mocht er iemand zijn dit dit wel werkend krijgt of heeft gekregen, zonder bovengenoemd probleem, hoor ik dat natuurlijk nog steeds graag.
 

hemi24

Forumguru
hoezo alarm en knipperlichten doen het niet?

misschien moet je dan even wisselen tussen lichte of donkere fase?
 

ZaRoK

Senior Member
Dit komt door:
Lichtfunktion C 1: Auf "Handbremse ist angezogen" setzen
Lichtfunktion D 1: Auf "Innenlicht" setzen
Dimmwert CD 1: Auf "0" setzen
Dimming Direction CD 1: Auf "minimize" setzen

@vennix Had je het binnenverlichting en handrem wel samen op C en D naar 0 gedimmed met minimize?
Bij mij gaan de US lampen wel uit als ik de deur open doe en/of de handrem aantrek.

Maar juist door dit doen de voorste knipperlichten helemaal niks meer (met deur open en/of handrem).
Echter, als je dit niet programmeert, dan gaan de US lampen wel aan als je de deur open doet, ookal heb je in je menu de slider naar "off".
Dit komt omdat het voetenlicht en ambiente licht naar 100% gaan als je de deur opent.
 

hemi24

Forumguru
je moet het ook niet koppelen aan de voetenverlichting of de binnenverlichting, maar aan een interieurlicht die mee gaat met de standlichten of de DRL's, naar gelang hoe je de US-lights het liefst geschakeld wilt hebben.
 

hemi24

Forumguru
Probeer ook eens Ambientlicht 3 i.p.v. Ambientlicht 1
en ook
Ambiente_Applikationsleisten_in_Instrumententafel wisselen naar Ambiente_Applikationsleisten_in_Tuertafel
 

ZaRoK

Senior Member
Het is gelukt, met dank aan @hemi24
Ik had de knipperlicht Hellphase onder A staan, die heb ik nu bij H, dan knippert het weer ook met handrem erop.
Hoe hoger de letter hoe belangrijker de functie.
 

vennix

Actief lid
@ZaRoK Kun je eens delen hoe je dit precies hebt ingesteld. Mogelijk ben ik nog steeds wel geïnteresseerd om dit zo aan de praat te krijgen, zonder dat de knipperlichten oplichten met de handrem er op en deur open. Ik heb destijds het e.e.a. geprobeerd met de verschillende opties voor ambientlicht, maar dat leek bij mij niets uit te maken. Ik weet niet of het nog iets te maken kan hebben met dat er bij mij af fabriek geen voetenruimte verlichting of sfeerverlichting is geïnstalleerd in de auto? Als ik dit alsnog via het menu instelbaar kan maken en alle andere functies van de knipperlichten het normaal blijven doen, wil ik dit zeker wel weer aanzetten.
 

ZaRoK

Senior Member
Het menu voor sfeerverlichting voor kan je aanzetten door in Central Electric naar adaptions te gaan en te zoeken naar Interior Light configurations. Zet daar op installed. Dan komt er extra slider in je menu. Ik denk dat jouw probleem komt doordat je niet naar 0 dimt en minimize insteld.
 

Bijlagen

  • Capture+_2022-04-02-22-57-02.png
    Capture+_2022-04-02-22-57-02.png
    604,1 KB · Weergaven: 22
  • Capture+_2022-04-02-22-57-17.png
    Capture+_2022-04-02-22-57-17.png
    432,6 KB · Weergaven: 19
  • Capture+_2022-04-02-22-55-50.png
    Capture+_2022-04-02-22-55-50.png
    497,4 KB · Weergaven: 20
Bovenaan Onderaan