Upgrade O2 > O3

kobayashi

Nieuw lid
Deze week een nieuwe wagen besteld! :tegek:


Mijn huidige wagen is een O2 Combi 1.6 MPI (102 pk): Een aangename wagen, maar wel een tamme bak. Volgeladen op vakantie kan ik me best tussen de vrachtwagens steken op het rechter rijvak, dan is er echt geen vermogen over om vlot voorbij te steken.


Voor de rest heb ik er geen klagen van, dus is het weer een Skoda geworden – met een upgrade voor motor en opties…


Skoda Octavia 3 Combi
TSI 1.8 (180 pk) DSG7

Elegance - Metal grey

KESSY
Elektrisch verstelbare bestuurderszetel met geheugenfunctie
Elektrisch verstelbare passagierszetel
Intelligent Park Distance Assistant
Columbus navigatiesysteem met DAB en Maxi DOT kleurenscherm
Sound System Canton
LED Day Lights
Mistlampen vooraan “Black” met bochtverlichting
LED achteraan
Intelligent Light Assistant
17” velgen TERON
Verwarmde vooruit
Crew Protect Assistant
Multifunctioneel stuur met DSG peddels
Driving Mode Selection
Verlaagd sportchassis met XDS
Elektrische opening van de achterklep
Variabele koffervloer
Sunset verduisterde ruiten achteraan


Nu heb ik nog wat vragen:

* Aangezien ik het niet echt gewoon ben om over zoveel vermogen te beschikken, leek XDS me wel een welgekomen optie. Dat komt standaard met een verlaagd onderstel. Zijn dit standaard Eibach veren zoals @Antera ze plaatst? Indien niet, hoe zit het met comfort en wegligging?

* Ik heb ook al begrepen dat het geen overbodige luxe is om de DSG bak te laten tunen: Kan ik dat best zo snel mogelijk doen? Of toch maar eerst de wagen inrijden en uitzoeken wat me wel en niet stoort aan het standaard DSG schakelen? En heeft iemand een goed adres in België of ga ik best toch naar TVS in Varsseveld?


Alvast bedankt om mij verder te helpen!
Groetjes
Kobayashi
 

Antera

Donateur
Nee dit zijn geen veren zoals ik monteer als het een standaard sportonderstel is. De verlaging moet speciaal besteld worden en gemonteerd worden.
 

Antera

Donateur
XDS aanpasbaar alleen gezien op de G7 GTI nog niet op andere modellen tot op heden. XDS verdeetl het vermogen naar de wielen nagelang de grip aanwezig is. Dit heeft te maken met oa onderstuurd door een bocht te snel te nemen. Daardoor wil de auto op zijn wielen gaan glijden.

merkbaar door een bocht te snel te nemen zonder gas en daarna dezelfde met gas. Dan merk je wat het doet
 

ertromp

Forumguru
Super auto geselecteerd @kobayashi :thumbsup:Indien ik in jouw schoenen stond zou ik de DSG gelijk laten optimaliseren.
TVS is natuurlijk een top adres daarvoor. Ik heb geen idee of er in België een vergelijkbaar adres is.
 

Noord26

Forumguru
Maak je niet druk om het vermogen van de 1.8TSI. Het is juist een zeer soepeler motor waarmee je gemakkelijker rond kunt tuffen als je oude motor. Staat juist bekend om onderin de toeren soepel te zijn. Je hoeft niet al het vermogen er uit te halen om er toch prettig vlot mee te rijden tov je oude type motor.
 

CDK

Forumguru
@kobayashi gefeliciteerd met de aankoop van je O3, de specs klinken veelbelovend! De 1.8 is een heerlijke pittige motor waar je vast en zeker veel plezier aan gaat beleven.
Wat betreft de DSG, die kan je direct laten aanpassen hoor, het woord tunen is eigenlijk geen geschikt woord daarvoor ;) hieronder een link die misschien interessant voor je is. Qua DSG kennis is TVS de absolute nummer 1 en ik kan je dat adres van harte aanbevelen, ik zou zeggen bel ze op en beding wat korting ( zeg maar dat ik dat gezegd heb ;):jaja: ) dan heb je alvast weer een gedeelte van je brandstof terug verdiend ;)
http://www.skodaforum.nl/forum/i/tv...we-motoren-obd-tunen-en-dsgs-aanpassen.22346/
 

Joske

Forumguru
ik kan dit als Belg niet anders dan beamen ;)

ben nog nergens anders de knowhow betreft DSG's tegengekomen dan bij TVS in Varsseveld.. Weet niet van waar je moet komen in België, maar de trip is echt wel zijn geld waard! Kan zelfs nog niet eens 1 bedrijf bedenken dat er zich mee bezig houdt in België.. laat staan dat het dan nog een goed bedrijf is ;)
Zo heb ik ook mijn onomwonden mening over tuners in België, ik verkies daarvoor toch over de grens te gaan shoppen :D
 

kobayashi

Nieuw lid
Dus, van zodra de levering gepland staat een afspraak maken bij @Antera – 't is daar schijnbaar aanschuiven in rijen van zes. Ik heb net de 75 pagina's doorlopen van de thread 'Eibach verlagingsveren Octavia (Combi)' en iedereen lijkt er wel gek van.

Verder kan ik uiteraard al eens mailen met TVS om te overleggen hoe ze de DSG zouden aanpakken. Ik lees dat ik 50% korting met de meeting heb gemist, maar @Corné de Kluijver vermelden, zou misschien nog iets kunnen opbrengen.

Bedankt iedereen voor de fijne reacties... En oh, wat duur dat wachten lang! (levering juli - augustus)
 

EdK

Forumguru
Nee heb je en Ja kun je krijgen zeggen we hier vaak
Maar indien Ja dan moet er minimaal 10% zeker wel inzitten
 
Bovenaan Onderaan