Columbus upgrade firmware columbus

haassie

Forumguru
Ik zat eens te kijken naar de huidige firmware versie van mijn MIB2 columbus in de superb 3 van 2017.

Momenteel heb ik SW train versie MHI2_ER_SKG11_P3325/MU0942. Deze versie heb ik ingevuld in mib-helper.com en daaruit kwam naar voren dat er een nieuwere versie beschikbaar is voor mijn unit MHI2_ER_SKG11_K3343/MU1433.

Ik heb deze versie gedownload bij mibsolution.one maar heb het nog niet durven installeren. Is er iemand die deze update al eens heeft uitgevoerd en wat daarvan de uitkomst was? Wat zijn de verbeteringen met deze update? kun je dat gewoon zo uitvoeren, of is er nog iets waar ik rekening mee moet houden? Wat zijn de verbeteringen in deze versie? Ik lees links en rechts wat over beter/snellere response van het systeem, maar verder zie ik niet zoveel.

Als het niet kapot is niet proberen te fixen, maar goed ik neem aan dat deze updates er niet voor niets zijn.

hemi24

Donateur
Ik vraag mij serieus af of de ”P” wel compatibel is met de “K”…
Verwijst dat niet juist naar de fabrikant van de unit, of haal ik nu iets doorelkaar wat bij de Amundsen bij VW wel het geval is?

Ik zou even te rade gaan bij Rainesh of Antera…!

Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
ik ben qua versies overgeleverd aan de genoemde websites, vandaar de vraag....was bij mij nog niet eens echt opgevallen die P en K...4 ogen zien meer dan 2

EdK

Forumguru
Zou zoals al gezegd is even met @Rainesh contact opnemen !
Die heeft vele updates liggen en weet je ook te vertellen wat er voor welke unit leverbaar is en wat laatste versie is !

Zomaar proberen kan tot nieuwe unit kopen uitlopen..... :koffie:

Tees

Donateur
Op zich is de informatie mib-helper best wel betrouwbaar. En volgens mij zit er in de firmware een controle ingebouwd dat ie niet op een niet-compatibele unit geflasht wordt. Maar: waarom zou je willen updaten? Als je geen klachten hebt, zou ik t niet zonder meer doen. Onder het motto: if it ain't broken, don't fix it.

haassie

Forumguru
Eens. Datzelfde motto schreef ik ook al, maar goed wat zijn de verbeteringen die deze upgrade geeft, het zou o.a. een stuk snellere interface moeten geven, en wat nog meer? Latest greatest of toch niet….eerst maar even de Maps update 2026 uitvoeren…

Bovenaan Onderaan