Upgrade dan naar dab+

Barri1973

Nieuw lid
Hey allemaal, ben nieuw op dit forum maar volg het al een tijdje .
Mijn Columbus heeft reeds dab, ik luisterde steeds naar StuBru via dab maar sinds overgang naar dab+ vind ik StuBru niet meer terug, MNM echter wel...
Moet er een upgrade naar dab+ op de radio uitgevoerd worden? Zo ja, hoe?
Moet er iets anders ingesteld worden of gezocht worden?
Bedankt voor reacties want ik zit nu terug op FM te luisteren!
 

Rallye

Forumguru
@Barri1973 Volgens mij zijn alle OEM DAB-radio's van Skoda/VAG geschikt voor DAB+. Een upgrade zou dus niet nodig moeten zijn. Zoek nog eens goed/kijk eens goed naar de DAB+-dekking in je omgeving?

Overigens: wat voor Columbus heb je? Type en bouwjaar/-maand van de auto zeggen veel.....
Of heb je geen originele DAB-oplossing?
 

De_Sam

Lid
@Barri1973 DAB+ werkt gewoon maar sommige zenders moest ik gewoon terug selecteren uit de lijst en dan toevoegen aan mijn favorieten. Waarschijnlijk iets met andere frequenties denk ik dan. In de dagen voor de omschakeling naar dab+ stond dit ook zo aangegeven bij de zender informatie van alle vrt zenders.

Kijk eens of je mnm of q-music kan ontvangen, deze zijn ook allemaal dab+ ondertussen.
Als deze dus werken ligt het zeker niet aan je radio.
 

cortrans

Forumguru
Hey allemaal, ben nieuw op dit forum maar volg het al een tijdje .
Mijn Columbus heeft reeds dab, ik luisterde steeds naar StuBru via dab maar sinds overgang naar dab+ vind ik StuBru niet meer terug, MNM echter wel...
Moet er een upgrade naar dab+ op de radio uitgevoerd worden? Zo ja, hoe?
Moet er iets anders ingesteld worden of gezocht worden?
Bedankt voor reacties want ik zit nu terug op FM te luisteren!
Wat een verbetering dan zeg..... wees eerlijk, MNM is toch veel plezanter om naar te luisteren??? Bij mij staat hij er altijd op als ik weer eens in Den Bels mag rijden......:ot::yeehaa:
 
Bovenaan Onderaan