Upgrade aandrijflijn Superb4

ESL

Donateur
Poah lekker hoor! Nou kan ik wel zeggen dat ik mijn S4 nu te snel besteld heb, maar ik zou deze motor toch niet uitgezocht hebben waarschijnlijk

hemi24

Donateur
Kon je natuurlijk op wachten, de Passat heeft deze aandrijflijn ook gekregen; en aangezien het dezelfde wagen is als de Superb...

Bakkertje

Forumguru
Volgens mij is dat gewoon een kwestie van chippen.

Bij de vorige generatie heeft mijn auto 218 pk terwijl dezelfde aandrijflijn in de Tiguan 245 pk levert. Niks wat je engineering niet op kan lossen zeg maar..

Captain Hook

Forumguru
Wereldschokkend! Die bolide trekt nu maar liefst een seconde sneller op van 0-100km/h.
Wow. Daar zaten we toch echt met z'n allen op te wachten. :D

Captain Hook

Forumguru
Ik zou eerder onder de indruk zijn van bijvoorbeeld:
bij gelijkblijvende prestaties hebben we het verbruik met 20% weten terug te brengen!

Da's pas technische vooruitgang.

andrehj

Forumguru
Volgens mij is dat gewoon een kwestie van chippen.

Bij de vorige generatie heeft mijn auto 218 pk terwijl dezelfde aandrijflijn in de Tiguan 245 pk levert. Niks wat je engineering niet op kan lossen zeg maar..
Helaas. Dat wordt door de diverse bekende tuners al sinds het uitkomen van deze aandrijflijn geprobeerd, maar de beveiliging is nog steeds niet gekraakt. Kijk maar op hun sites...

Wel heel jammer dat deze sterke aandrijflijn er alleen voor de hatchback komt, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat men bij VW niet te veel concurrentie voor hun 272 pk Passat wil, die er immers alleen als station is.

andrehj

Forumguru
Enig idee hoeveel BPM je daarover betaalt?

Edit: Voor de grap even opgezocht. Die heeft een CO2-uitstoot van 171 - 185 g/km.
Dat betekent anno 2026 een BPM van € 24042 - € 32358 o_O, bovenop de aanschafprijs van ca € 60.000 in Duitsland of België (plus nog 2% BTW).
Dan moet je wel heeeeel graag die 2.0 TSI willen....

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan