Amundsen Updaten Amundsen 2018 lukt niet

gerritcas

Nieuw lid
De update kan ik uitpakken en klaarzetten op de computer om te kopieren naar de Skoda SD-card van mijn Karoq 2018. Dat kopieren lukt niet: te weinig ruimte op de SDcard. Maar... een Skoda SDcard 2018 met te weinig ruimte om bestanden te verwijderen en te vernieuwen? Dat moet toch anders kunnen? Wat doe ik fout? De originele bestanden durf ik niet te verwijderen en een nieuwe card pikt Amundsen of Skoda niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdZ

Donateur
Erbij zetten zal sowieso niet lukken. Maar bestanden eraf halen en op je PC zetten? Neem aan dat het om de navigatie gaat, heb ik al 2 keer gedaan. Inderdaad wel de originele sd kaart gebruiken.
 

EdK

Forumguru
Wat doe ik fout?
Door niet de zoekfunctie te gebruiken van het forum.
Want er is genoeg over te vinden en wat de mogelijkheden zijn.
Bv dat @Rainesh je unit kan aanpassen en je dus normale SD kaarten opeens wel kunt gebruiken.
Of dat je op E=bay of Amazone Skoda kaartjes kunt kopen van wel de juiste grote en die wel worden geaccepteerd door je unit.
Ohja en het word zeer op prijs gesteld door vele actieve leden als je je even voorstelt in de "meet en greet "
 

gerritcas

Nieuw lid
(Alle?) Bestanden eraf halen, op PC zetten. En dan??? De update overzetten? Ik ben bang dat de navigatie dan niet actief wordt.
 

gerritcas

Nieuw lid
Ja, nieuw. Maar over mij valt weinig te zeggen. Octaviarijder, die na 13 jaar een Karoq kocht met m.i. mogelijk te updaten navigatie.
Ik ga nog eens goed de zoekfunctie gebruiken. Je zou toch zeggen dat bij veel updates van apparaten de ene reeks data worden vervangen door een nieuwe reeks, die eenvousdig moeten passen op een origineel Skodakaartje...
 

EdZ

Donateur
(Alle?) Bestanden eraf halen, op PC zetten. En dan??? De update overzetten? Ik ben bang dat de navigatie dan niet actief wordt.
Ik heb de oude bestanden naar mn pc gekopieerd en van de sd kaart verwijderd. Daarna de inhoud van de zip naar de sd geschreven. Doet het nog steeds. Zou de kaart niet formatteren want of ie het dan nog doet weet ik niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb steeds gewoon de hele map Maps gekopieerd naar de pc (als backup), dan de sd-kaart geformatteerd*) en daarna de op de pc uitgepakte nieuwe Maps naar de sd gekopieerd. Dan eerst even gecheckt dat de nieuwe kaart werkt en tenslotte zowel de gebackupte als de nieuwe Maps van de pc gewist.

*) Misschien is gewoon wissen ook al voldoende, maar hoe "schoner" hoe beter en die paar minuten extra maken me niet uit.
 

EdZ

Donateur
Ja, dat formatteren durfde ik niet aan omdat - volgens zeggen - alleen een 'echte' Skoda-kaart werkt. En met formatteren (Fat32? NTFS? eigen formaat filesysteem?) kun je dan de boel mogelijk slopen. Met alleen wissen werkte 't ook.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn systeem was al een keertje onderhanden genomen door Rainesh, met als resultaat dat het niet meer afhankelijk is van een geldige Seat Mapcare én ook andere sd-kaartjes vreet, inclusief de 32Gb Kingston die ik heb gekocht (€9,95) omdat op een gegeven moment de nieuwe versie niet meer zonder kunstgrepen op het 16Gb kaartje paste.
 
Bovenaan Onderaan