Update MiB3 & Amundsen

Nou, ik heb dus een Karoq, zoals ik al in Meet & Greet heb aangekondigd en dat ding bevalt me nu al prima. Ik heb me manmoedig een weg gebladerd door al die bizarre software en dat is goed afgelopen. Wat ik nuttig vind gebruik ik, waar ik (vooralsnog) niks van wil weten vink ik uit. Het lijkt een beetje op de software van de 2 jaar oude ID3 van mijn vrouw, maar dan in de gebruiksvriendelijke variant...

Ik heb ook uitgevonden dat een MiB het achterliggende hardwarepakket van het Multimediasysteem is en dat dat met mij communiceert via een ontdekkingsreiziger of componist. Ik heb een MiB 3 met Amundsen. Zo!

Nu wil het geval dat Amundsen een softwareupdate gevonden heeft en dat die geinstalleerd moet worden. Auto op de oprit, de software wordt gedownload en geinstalleerd. Duurt lang. Maar uiteindelijk is de boel vlak voor het einde van het installatieproces afgebroken waardoor er uiteindelijk niks geüpdate is. En nu weet ik het niet meer. Amundsen zwijgt in alle talen over een eventuele update; in het scherm Systeeminfo (of zoiets) staat wel de knop Update maar daar volgt geen enkele reactie op. Ook niet na een half uur. En ook niet met contact aan of uit, draaiende motor, afgesloten deuren, gewoon niks.

Mijn MiB heeft geen SD-slots, geen USB-poort en ook geen CDR-lezer. Er zit wel USB-C, ergens in de middenconsole, maar ik heb geen USB-C memstick. En ook niet de beschikking over een Windowssysteem. Met Mac formatteren op ExFat werkt bij mij niet zo goed. Ik heb wel contact gelegd tussen Karoq en mijn eigen wifinetwerk. Dus als er weer gedownload moet worden gaat dat wellicht wat sneller dan met die e-Sim op 4G...

Hannes
 

Rallye

Forumguru
Hoe weet je dat de update mislukt is?

”Ik heb ook uitgevonden dat een MiB het achterliggende hardwarepakket van het Multimediasysteem is en dat dat met mij communiceert via een ontdekkingsreiziger of componist. Ik heb een MiB 3 met Amundsen. Zo!”

Volgens mij zijn er bij MIB3 alleen nog het minder dure en het dure navigatiesystee, de Amundsen en de Columbus - dus alleen twee ontdekkingsreizigers. De van de MIB1 en 2 waren er ook de Bolero (een Amundsen zonder navigatie) en de Swing.
 
Ik weet dat de install niet gelukt is omdat het systeem aangaf dat de install afgebroken werd. En omdat de versienummers voor en na de poging gelijk zijn!

Geen componisten, inderdaad. Maar wel iets muziekerigs.

Hannes
 

Rallye

Forumguru
Bij kleine updates van de firmware verandert het versienummer van de software niet, alleen bij grote. Of ging het om een kaartupdate?
 
Ja, daar vraag je me wat...
Het was in ieder geval een relatief kleine update, iets van 350 MB.

Voor en na de poging tot updaten gaf Systeeminformatie het volgende:
Apparaat: 3VOO3582OF
Hardware: H22
Software: 0302
Nav database: 20,7

Tijdens de update was er sprake van dezelfde gegevens alleen met hogere waardes. Maar daar heb ik verder geen duidelijkheid over.

Hannes
 
Dat denk ik ook. Dan zal het wel een minor update zijn, zonder hoger versienummer zoals Rallye al suggereerde. Ik laat het verder maar even geworden en dan zien we wel verder. Dank voor jullie reacties!


Hannes
 

Rainesh

Forumguru
je zult hopelijk binnenkort wel de update naar 330 krijgen, dat is wel een grote update en zal ook lang duren.
 
Dat wacht ik dan maar rustig af. Is het dan zo dat de software eerst stilletjes op de achtergrond wordt gedownload (tijdens het rijden ook) en dat ik daarna de auto in alle rust en vrede op de oprit moet laten staan voor de werkelijke installatie?
 

myirtici

Nieuw lid
Vorige maand heb ik de update 330 online binnengehaald voor mijn Kodiaq. De update duurde ongeveer 15 minuten en na de update heeft hij nog 2 kleine updates binnengehaald. Tijdens de update is het niet mogelijk om het scherm te gebruiken.
 
Bovenaan Onderaan