Update kaarten navigatie Columbus

Gege001

Actief lid
Iemand ervaring met het updaten van de geïnstalleerde kaarten op de Columbus ?
Hoe gaat men te werk ?
Problemen ?

Graag jullie reacties.
Alvast bedankt !

G.

Nailed

Nieuw lid
Toevallig afgelopen week een melding op mijn columbus dat er nieuwe updates waren. Deze heb ik via mijn mobiele hotspot laten downloaden en installeren. Vond het wel redelijk lang duren. Heb de Nederland kaart geupdate in de rit naar huis en pas bij aankomst was deze klaar (400MB).

Concreet, verbind jouw auto met internet, ga naar skoda connect en vervolgens updates.

Horkje

Forumguru
Ik ben “connected” en kreeg een tijdje terug de melding van een update. Gewoon op “updaten” geklikt en verder niet naar omgekeken.

En de auto doet het nog steeds en de navigatie brengt me gekukkig nog steeds waar ik wezen moet.

Maar via PC of Mac met SD kaart klinkt ook niet al te moeilijk.

tha a

Senior Member
Bij instellingen kun je update uitvoeren. Kan via je mobiel (= veel data) Ik heb mn auto naast t huis gezet en via de WIFI de update binnen gehaald. Niet alleen NL maar ook Duitsland, Oostenrijk, Italie, belgie en andere landen waar we komen met vakantie ed.
Ging redelijk snel.

ljo13

Lid
Ik heb bij een Amundsen de update vorig jaar nog handmatig uitgevoerd met een SD-kaart. Kan me niet voorstellen dat het anders werkt op de Columbus als je het handmatig wilt doen.

Gewoon de update downloaden van de Skoda-website via je VIN, op een SD-kaartje plaatsen met de bijgeleverde tool, SD-kaartje inpluggen en de update installeren via de GPS-instellingen. Ik herinner me wel dat die behoorlijk groot was (een 30-tal GB's) en dat ik dus een groot kaartje nodig had. De update zelf duurde een kwartiertje ofzo.

Gemakkelijk te doen.

Ben veranderd van werkgever en heb net een nieuwe Superb besteld, deze keer met Columbus en Skoda Connect. Blij dat het nu met de Columbus tegenwoordig "over the air" kan. Dat is natuurlijk maar zolang Skoda connect werkt. Bij mij was het niet duidelijk hoe ik dit meteen kon bestellen voor pakweg 5 jaar zodat het in de leaseprijs zat.

Bovenaan Onderaan