uitval meters

Bernhard

Nieuw lid
Hallo, ik heb een octavia slx 2.0 van 2000. sinds eergister valt om de haverklap de toerenteller, kilometerteller, benzinemeter en de temp.meter uit. de dagteller en de lampjes werken wel. heeft iemand een idee waar ik het zoeken moet. bij voorbaat dank. Bernhard.
 

guitar_billy

Senior Member
hallo, hier mijn analyse :

de toerenteller, kmteller, benzinemeter en temperatuurmeter krijgen hun signaal allemaal van buiten het dashboard ergens in de auto. al deze signalen zijn gerelateerd aan massa (= aarde = 0V)

als de verbinding van de massa van het dashboard met de massa van de auto niet goed is kun je door jou beschreven klachten krijgen. ik zou de stekker verbindingen van de dashboardunit controleren en schoonmaken.

p.s. dat de dagteller en lampjes het wel doen kan omdat de massa vaak meervoudig is uitgevoerd. deze kunnen dan via een andere massa wel functioneren.
 

Bernhard

Nieuw lid
ik heb de accu verwijderd en de onderplaat los geschroefd. uitnemen was niet goed mogelijk omdat er een unit van de gas installatie aan bevestigd is die ik alleen kon verwijderen door de slangen te verwijderen.maar ik heb wel de aardpunten bekeken. ze zaten vast en waren niet geoxideerd. heb voor de zekerheid er contact spray opgespoten om een beter contact te krijgen. het hielp niet. heb alles weer gemonteerd en uit geprobeerd maar nu werkte het nog slechter.zondag een eind gereden en ineens weer uitslag van de meters. ze doen het nog steeds. met dank aan de helpers.
gr Ben.
cheer.gif
 
Bovenaan Onderaan