uitval meters in de cockpit Octavia 1

Stodvacitka

Nieuw lid
Onze octavia 1 Combi tdi uit 2000 heeft iets raars de laatste weken: vaak bij koude start en wegrijden valt de cockpit uit. De lichtjes doen het maar alle meters vallen uit. Dat is lastig met al die flitspalen. Gokken is toch best lastig (apart om te ervaren dat het gek is zonder snelheidsmeter te rijden, dat mis je echt). Hij komt vanzelf weer "in". Dat kan een paar kilometer duren of een langere tijd.
Bij de Seat dealer hebben ze 'm even aan de uitlees computer gehangen maar daar laat ie niks zien. Is dit een bekend probleem? Weet iemand wat het is? Voordat ie nou een dag voor onderzoek weg moet......
 

purk

Senior Member
printplaat van de tellers, daar kunnen haarscheurtjes in de solderingen komen en dan kunnen die soms wel en soms geen contact maken door tempratuur verschillen in de auto.
 

Deje

Lid
Ik zou eerst de stekker es controleren (paar keer op nieuw uit en in schuiven) al vorens aan een nieuwe printplaat te gaan denken...
1761.gif
 

Jpoers

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Deje</font><hr />

Ik zou eerst de stekker es controleren (paar keer op nieuw uit en in schuiven) al vorens aan een nieuwe printplaat te gaan denken...
1761.gif


[/ QUOTE ]

meteen ff voorzien van contactspray aka WD40
680.gif
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

meteen ff voorzien van contactspray aka WD40
680.gif


[/ QUOTE ]

Weet niet of ik dat nou meteen zou doen eigenlijk...
t blijft wel complexe techniek dat erin zit...
wink.gif
 

purk

Senior Member
Ik bedoel ook niet dat je een nieuwe printplaat moet monteren, ik was vergeten te zeggen dat je de solderingen een keer opnieuw moet solderen zodat de haarscheurtjes eruit zijn! mischien werkt het dan weer.
 

French

Lid
Ik heb in het verleden ook problemen gehad met mijn eerste Octavia 1 uit 1997. Bij koud weer vielen bij mij de LCD schermpjes in het dashboard uit. Naarmate het warmer in de auto werd kwamen de LCD schermpjes terug. Destijds is onder garantie de hele klokkenwinkel vervangen en was het probleem opgelost.
Later kreeg ik problemen met het uitvallen van de temperatuurmeter. Dit heb ik nooit laten vervangen want ik heb de auto toen ingeruild (overigens, niet daarom natuurlijk)
 
Bovenaan Onderaan