Uitschakelen van detectie defecten gloeilampen

octofreak

Actief lid
Hoi Octofreak,

ik moet mij wel sterk vergissen, maar ik weet bijna zeker dat deze lampje niet gaan werken in een Superb II, sorry. :407:
Groet Charlie

Zou kunnen, ik zal spoedig weten of het werkt...maar ik heb niet hier besteld en ook niet deze lampjes. Ze lijken er m.i. wel veel op en het zijn PIAA lampjes. Heb via via iets kunnen regelen.

octofreak

Actief lid
Hoi Nomad,

als ik me niet vergis, kan de "cold-detectie" (de controle wanneer de lampen niet aan zijn) toch wel uitgezet worden?

Ps. niet dat je hier iets aan hebt, want als je de lampen dan aanzet krijgt je alsnog op dat moment een waarschuwing en de stadslichten worden uitgezet...

Groet,

Charlie

Hoezo, uitgezet? Het blijft gewoon branden hoor, alleen met een melding van die fijne canbus.

Octavia_II

Actief lid
Hoezo, uitgezet? Het blijft gewoon branden hoor, alleen met een melding van die fijne canbus.

Ok, dacht in 1 van de zelfstudieprogramma's van VAG gelezen te hebben dat de lamp (als er een defect was gesignaleerd) ook echt uitgeschakeld wordt...nou ja, zal me wel vergist hebben. :945:

Groet,

Charlie

octofreak

Actief lid
Heb inmiddels de lampjes binnen en vervangen. Werking = 100% , Esthetisch = 200%. Helaas blijft de boordcomputer melding geven, maar dat neem ik nu maar voor lief.

Heb inmiddels de lampjes binnen en vervangen. Werking = 100% , Esthetisch = 200%. Helaas blijft de boordcomputer melding geven, maar dat neem ik nu maar voor lief.

Ik zie ook nergens staan dat in deze lampjes een parallelweerstand is ingebouwd: http://www.kew.nl/kew.aspx?p=250

Zelf heb ik deze getest: http://www.hypercolor.de/product_info.php?products_id=53 Deze zijn wel met weerstandjes uitgerust (voor onze auto's heb je de versie met twee weerstandjes nodig). Helaas was de lichtopbrengst/spreiding niet wat ik er van verwacht had en heb ze weer geretourneerd. De boordcomputer gaf in ieder geval geen foutmelding.

Als je tevreden bent met je huidige LED's denk ik dat die optie met die weerstandskabeltjes nog de netste is.

nomad

Senior Member
Hoi Nomad,

als ik me niet vergis, kan de "cold-detectie" (de controle wanneer de lampen niet aan zijn) toch wel uitgezet worden?

Ps. niet dat je hier iets aan hebt, want als je de lampen dan aanzet krijgt je alsnog op dat moment een waarschuwing en de stadslichten worden uitgezet...

Groet,

Charlie

Geen idee eigenlijk.
* Start VCDS maar weer eens op *
Volgens mij moeten wij nog een keer wat tips uitwisselen :D
Ik moet nog een keer OPS inbouwen :worshippy:. Wacht alleen tot het wat warmer wordt (of iemand een werkplaats heeft).

octofreak

Actief lid
Ik zie ook nergens staan dat in deze lampjes een parallelweerstand is ingebouwd: http://www.kew.nl/kew.aspx?p=250

Zelf heb ik deze getest: http://www.hypercolor.de/product_info.php?products_id=53 Deze zijn wel met weerstandjes uitgerust (voor onze auto's heb je de versie met twee weerstandjes nodig). Helaas was de lichtopbrengst/spreiding niet wat ik er van verwacht had en heb ze weer geretourneerd. De boordcomputer gaf in ieder geval geen foutmelding.

Als je tevreden bent met je huidige LED's denk ik dat die optie met die weerstandskabeltjes nog de netste is.

Ik had gelezen dat PIAA lampjes dit zouden hebben. Wellicht hebben ze het alleen niet goed genoeg om de melding te voorkomen. maar zoals eerder gezegd ik heb deze niet gekocht.

Ik ben zeer tevreden met huidige LED's en zie nu alleen een symbool op het dashboard branden. Wellicht dat ik nog die weerstandskabel plaats.

MIsschien heeft iemand nog een setje liggen om te proberen en dat ik die eventueel dan kan overnemen...

Op mijn LED's zaten twee weerstanden van 2200 Ohm parallel, dus effectief 1100 Ohm. Dit is blijkbaar voldoende voor de checkcontrol. Je zou dus met één "1100 Ohm, 0,25W" weerstandje per lamp klaar kunnen zijn. Kosten: 2 x 9 cent en wat creativiteit....

(Wat het plaatje betreft: de tweede 2200 Ohm weerstand zit aan de onderzijde van de connector)

Bijlagen

• LED.jpg
    LED.jpg
    75,7 KB · Weergaven: 236

octofreak

Actief lid
Op mijn LED's zaten twee weerstanden van 2200 Ohm parallel, dus effectief 1100 Ohm. Dit is blijkbaar voldoende voor de checkcontrol. Je zou dus met één "1100 Ohm, 0,25W" weerstandje per lamp klaar kunnen zijn. Kosten: 2 x 9 cent en wat creativiteit....

(Wat het plaatje betreft: de tweede 2200 Ohm weerstand zit aan de onderzijde van de connector)

Goede tip, ik heb ook nog een ander oud setje LED liggen, daar kan ik het dus wel even mee proberen.

Zal ook nog eens foto's posten...

Bovenaan Onderaan