Uitschakelen draadloos opladen

Hi allemaal,

Weet iemand of ik het draadloos opladen kan uitschakelen?

Mijn iPhone word super heet en vaak stopt het draadloos opladen willekeurig.

Aansluiten met de kabel gaat, maar telefoon blijft heel warm worden, had ik op de Kodiaq met draad laden geen last van.

Waarvoor dank
 

EdK

Forumguru
Vermoed dat draadloos laden geen aparte zekering zal hebben.
Dus zal moeten zoeken naar een stekker verbinding en deze los halen.
Of misschien dat @Antera je kan vertellen of het met VCDS is uit te zetten
 

Hypodermic

Donateur
Of misschien je telefoon in een ander vakje leggen, ik heb in mijn oude Scala hetzelfde probleem gehad, telefoon heel heet met opladen en laad ook enorm traag. Dan maar in het vakje bij de handrem gedaan en mijn portemonnee of sleutels in het laadvakje.
Het is zoals @EdK al zegt niet uit te schakelen met een zekering en zover ik weet ook niet via VCDS.
 

Canon-Eye

Donateur
Ik heb de telefoon altijd in een borst- of hinnenzak zitten. Dan vergeet ik 'm ook niet mee te nemen.
Opladen doe ik thuis wel...
 
Laatst bewerkt:

Arjan1985

Forumguru
Hoi Arjan, dat die warm wordt met de kabel klopt niet inderdaad. Echter als je alles aan hebt staan zoals Google Maps, Flitsmeister en podcast etc, dan wordt die bij mij ook gloeiend heet via de draad. Zeker als de zon er nog half op schijnt.
Dat draadloos laden zet geen zoden aan de dijk idd.
Ps. Wellicht even het gat in je iPhone schoonmaken. Zit altijd veel stof in. En wellicht andere kabel proberen.
 
Hoi Arjan, dat die warm wordt met de kabel klopt niet inderdaad. Echter als je alles aan hebt staan zoals Google Maps, Flitsmeister en podcast etc, dan wordt die bij mij ook gloeiend heet via de draad. Zeker als de zon er nog half op schijnt.
Dat draadloos laden zet geen zoden aan de dijk idd.
Ps. Wellicht even het gat in je iPhone schoonmaken. Zit altijd veel stof in. En wellicht andere kabel proberen.
Valt wel mee qua vuiligheid.
Is met USB-C.

Maar goed dan maar ff kabel bestellen van USB naar USB-C en in de armsteun proberen.
Thanks voor alle reacties
 

Rallye

Forumguru
De draadloze oplaadmogelijkheid lijkt ook in mijn Golf een wassen neus. Als je navigeert op de telefoon via CarPlay wordt de telefoon te warm en schakelt hij uit. Niet voor niets is het vakje na de facelift gekoeld. Ik zal het vakje nog eens proberen nu ik via Waze in plaats van Flitsmeister navigeer, maar verwacht daar niets van. In onze Mini R59 heb ik een Apple Magsafe lader geïnstalleerd op de Kuda houder. Voor de Golf zijn de Kuda en de MagSafe inmiddels in bestelling.
 
Bovenaan Onderaan