Uitrusting gevarendriehoek

dj.verhulst

Forumguru
Ik ben mijn auto en spullen aan het pakken voor de naderende vakantie, heb er altijd en fluor hesje in liggen omdat dit verplicht is in een aantal landen, heb pas mijn verbanddoos laten vullen in de apotheek omdat het vakantieland waar we heen gaan dat eist dat ie niet te oud is
nu zie ik dat er geen gevaren driehoek aanwezig is, kan ik de dealer erop aan spreken ? de ijskrabber bij de tank ontbreekt ook ( kan me weinig schelen gebruiik liever m'n eigen )

wat zou zo iets kosten ?
 

MarcoO2

Forumguru
Wat vreemd. Dit hoort er volgens mij standaard bij. Misschien gewoon even langs je dealer rijden?
 

ertromp

Forumguru
Een gevarendriehoek is in NL geen verplichting maar wellicht de dealert eens vriendelijk aankijken :D
 

dj.verhulst

Forumguru
ik kan overal wel aan zo'n ding komen daar gaat het ook niet over, maar hoort zoiets eigenlijk niet bij de auto, zoals je de krik en reservewiel moet je ook laten zitten.
 

ertromp

Forumguru
Omdat het geen verplichting is in NL is een dealer ook niet verplicht het bij aflevering er bij te doen. Net als die lifehamer etc ben je als bestuurder daar zelf verantwoordelijk voor.
De meeste dealers leveren die producten er bij in een zogenaamd zwaar betaald "afleverpakket"
 

dj.verhulst

Forumguru
ik heb mijn eigen lifehamers erin liggen, en de diverse zaken, sleepkabels, werkhandschoenen, een eigen kruismoer sleutel omdat die veel beter is dan de wat er in zit, een doosje met lampjes en zekeringen, wat simpel gereedschap,, wel jammer dat er niet meer ruimte onder de klep zit, geen ruimte voor start kabels.

maar de verbanddoos zat er ook niet meer in, staat wel stom die lege ophangpunten.
morgen ga ik die dealer eens bellen voor een wagen die nieuw 25 K koste en toch nog 19 K na 1,5 jaar en afleverings kosten verwacht ik wel iets eigenlijk.
 

kansberg

Forumguru
@dj.verhulst : Een reflecterend hesje is voor ieder persoon in de auto verplicht in de meeste van ons 'omringende landen.' Met bijv. 4 personen reizen betekend ook 4 hesjes. Fijne vakantie in ieder geval!
 

CDK

Forumguru
ook bij ons geen gevarendriehoek of verbanddoos, wel life hammers daarentegen......, maar die ijskrabber, ook al gebruik je hem niet, hoort bij de standaarduitrusting, dus daar kan je de dealer wél op aanspreken :jaja:
 
Laatst bewerkt:

ElScorpione

Forumguru
In die van mij geen gevarendriehoek en ook geen verbanddoos. Inmiddels zelf voor gezorgd. Ik had niet eens een reservewiel. Alleen zo'n tube zooi om in je band te spuiten en een compressor. Ik heb die dus maar vervangen door een volwaardig reservewiel, een fatsoenlijke krik, moersleutel en tangetje om dopjes van de wielmoeren eraf te halen. Verder ook een setje lampjes en zekeringen toegevoegd. Ook handig, een plankje om de krik op te zetten (voor de stabiliteit) en een kunststof plankje om op te knielen. Zit wel zo comfortabel. Setje werkhandschoentjes is ook handig. Denk ook aan eventuele alcoholtesters als je door Frankrijk mocht reizen. Zoals hierboven al gezegd hoort die ijskrabber standaard bij de uitrusting van een O3, dus daar moet je de dealer zeker even op aanspreken.
 

Canon-Eye

Forumguru
denk in een land als bv. Frankrijk ook even aan de verplichte alcohol-tester!
Zie hier: dit zou inmiddels achterhaald zijn. De moeite waard om even na te gaan, als je ze nog niet hebt...

<edit>
Dan toch maar even nagezocht: formeel bestaat de verplichting om minstens 1 ongebruikte tester in de auto te hebben nog wel, maar er is inmiddels een decreet aangenomen dat voor het ontbreken hiervan geen boete meer kan worden opgelegd.
Bron: ANWB
 

dj.verhulst

Forumguru
ik ga naar Duitsland daar hoef ik maar 1 hesje te hebben,, een verbanddoos is alleen voor inwonende verplicht maar ik heb die toch maar laten herindelen door m'n apotheek zodat een overijverige diender niet de fout in kan.

ik ga morgen toch gewoon bellen, mocht het helemaal niet lukken , dan leen ik die wel uit de auto van m'n vrouw.

een echt reserve wiel heeft ook mijn voorkeur,, vind die compressortjes en vul middelen niet zo geweldig.

naar Frankrijk gaan we niet (meer), schitterend land alleen jammer van de mensen die er veel al wonen....
 

Ridley

Forumguru
Bij mij zat er de gehele uitrusting bij op een verbanddoos na. Ik heb volgens mij nog een origineel Skoda pakket liggen met alles erin zelfs mocht je hier naar op zoek zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Ik rij sinds 1994 met nieuwe auto's (Peugeot en vanaf 2006 Skoda) en heb nog nooit een verbanddoos of gevarendriehoek bij een nieuwe auto gekregen. Is dat echt normaal?

Lifehammers daarentegen zijn bij mijn Skoda's altijd wel geleverd. Hoewel ik de Lifehammers die nu geleverd worden ("gemonteerd" in het deurvak) niet zou willen hebben. Ontzettend lelijk.
 

MarcoO2

Forumguru
ik ga naar Duitsland daar hoef ik maar 1 hesje te hebben,, een verbanddoos is alleen voor inwonende verplicht maar ik heb die toch maar laten herindelen door m'n apotheek zodat een overijverige diender niet de fout in kan.
Ik zou eerder kijken naar de hoeveelheid mensen in je auto en zorgen dat je voldoende bij je hebt. Als je langs de kant van de weg staat, op een rotplek, is het zo lullig als mensen jou of je passagiers over het hoofd zien "omdat je er maar één bij je hoefde te hebben".
Ik rij sinds 1994 met nieuwe auto's (Peugeot en vanaf 2006 Skoda) en heb nog nooit een verbanddoos of gevarendriehoek bij een nieuwe auto gekregen. Is dat echt normaal? Lifehammers daarentegen zijn bij mijn Skoda's altijd wel geleverd. Hoewel ik de Lifehammers die nu geleverd worden ("gemonteerd" in het deurvak) niet zou willen hebben. Ontzettend lelijk.
Tsja, die dingen zijn niet mooi, maar veiligheid gaat toch wel boven "mooi zijn", toch? ;) Ik heb nog nooit een auto gehad waar géén gevarendriehoek in zat. Verbanddoos heb ik daarentegen nog nooit gehad (wel zelf altijd bij me, zij het vaak "over datum").
 

rhaak1991

Forumguru
Een gevarendriehoek is in NL geen verplichting maar wellicht de dealert eens vriendelijk aankijken :D
Hij is wel verplicht als je met pech staat én je gevarenlichten niet meer werken ;)

ik heb overigens wel een gevarendriehoek bij m'n auto gekregen. Dit soort dingen zijn vaak ook goed te verkrijgen bij de Action (zolang de voorraad strekt). En wat betreft hesjes, ben ik het met Marco eens, gewoon p.p. een hesje. Buiten dat het lullig is als ze iemand over het hoofd zien is het in sommige landen verplicht als ik het me goed herinner, en ze kosten geen drol. Goedgekeurde RWS veiligheidshesjes kosten uit m'n hoofd +/- € 5,- p/s (geel of oranje maakt niet uit), dus voor dit geld hoef je het niet te laten.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Hoe blijft dat lichtgewicht standaard gevarendriehoekje staan bij een heel klein beetje wind en als er een vrachtwagen langs rijdt?
Ik heb die driehoek uit mijn Octavia 1 nog en die is veel stabieler.

Verbanddoos, brandblusser, lifehammers, veiligheidsvestje 5x, sleep kabel, startkabels, lampjes, zekeringen, ijzerdraad, stukje electriteitsdraad, kroonsteentje, stekkers, isolatieband, reservewiel en toebehoren, stevig plankje voor onder de krick, handschoenen, lamp voor op het hoofd, schroevendraaier met verschillende bitjes, punt- en kniptang, zakmes, bagagenet en bindmateriaal.
Geen alcalcohtest.
Dat is wat ik bij me heb, en de Skoda mobiliteitservice :D

Reservewiel plastic gereedschaphouder er uit en grote stevige kunststof bloempot op maat van reservewiel binnenmaat gekocht, hoogte met decoupeerzaag aangepast en groot gat onderin zodat je hem met de moer van het reservewiel vast kan zetten.
 
Bovenaan Onderaan