Uitrusting Elegance

Medio februari zal mijn Yeti geleverd worden: 1.4 TSI Elegance + vision- en comfortpakket en PDC vóór extra. Een aantal zaken rond de uitrusting zijn me niet duidelijk.

Onder de spiegels schijnen lampen te zitten die bijlichten bij het in- en uitstappen. Wanneer gaan deze lampen precies aan ? Bij het openen van de auto met de afstandbediening en automatisch bij het openen van de voorportieren bij het uitstappen ?
Zit er verder nog verlichting in de binnenkant van de deuren ?
Is er nog een coming/leaving-home functie op de koplampen/achterlichten ?

Hoe werkt precies de electronische verstelling van de stoelen. Ik begrijp dat die afhankelijk van de gebruikte sleutel in een ingestelde stand gaan. Wanneer precies ? Bij het openen van de auto met de afstandbediening al of pas als de sleutel in het contact gestoken wordt ?

Bedankt vast voor jullie reactie
 

HHW

Lid
Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf van de nieuwe auto!

Bij mijn auto (Octavia Elegance) gaan de lampen in de spiegels aan als de koplampen aan zijn (dat is bij mij vaak, ook als de auto uit staat, want heb lichtsensor en coming / leaving home function) en als je dan de deur open doet. Doe je de linker deur open brand het linker lichtje en rechts vice versa.

Het is een klein wit lampje (onder het knipperlicht) onder op de spiegel.
 

hemi24

Forumguru
Bij mijn auto (Octavia Elegance) gaan de lampen in de spiegels aan als de koplampen aan zijn (dat is bij mij vaak, ook als de auto uit staat, want heb lichtsensor en coming / leaving home function) en als je dan de deur open doet. Doe je de linker deur open brand het linker lichtje en rechts vice versa.

Het is een klein wit lampje (onder het knipperlicht) onder op de spiegel.

Staat voor zover ik weet niet exact beschreven in het boekje wanneer de lampen onderin de spiegels precies aangaan, maar bij mijn O2 zijn ze niet 100% gekoppeld aan de leaving home: bij lichte schemering worden deze namelijk eerder ingeschakeld dan de koplampen, daarvoor moet het blijkbaar weer donkerder zijn?!?
 

EdK

Forumguru
Of wat je in je maxidot hebt ingesteld Hemi24
Want mbt de leaving home heb ik in maxidot de mogelijkheid tot instellen van de tijdsduur tot 20 sec (uit het hoofdje)
Maar de lampen onder de spiegel heb ik weer niet met de ambition 2011, maar zie weer wel de sparingen ervoor dus ........
 

hemi24

Forumguru
Hangt niet af van instelling in de maxidot, de lampen onderin de spiegels worden bij een andere lichtintensiteit geschakeld als de leaving home over de (kop)lampen...
En ik heb al gekeken, ze zijn ook niet gekoppeld aan de interieurverlichting. ;)
 
Electrisch bedienbare stoelen.

je hebt 3 settings die je kunt opslaan, ik mijn geval is 1 ondergetekende twee mijn vrouw.

Nadat je de stoel hebt ingesteld worden de settings opgeslagen op bv. 1 & 2 (drie kan je ev. handmatig
bedienen voor nog een derde persoon)

de eerste keer moet je na het uitstappen de settings ook aan de sleutel linken (staat allemaal in de
gebruiksaanwijzing)

bij het openen van de deur wordt de stoelsetting die correspondeert met de sleutel ingesteld.

Let op de rugleuninginstelling is slechts automatisch tot 102 graden in te stellen, alles daarna moet
handmatig gedaan worden dit schijnt met de veilingheid te maken te hebben.

In mijn geval is 102 g.c. oncomfortabel en moet in telkens weer de leuning handmatig verstellen,
hier is volgens de dealer en importeur niet aan te doen.

mvgt.

Martin.
 
Bedankt voor al jullie antwoorden. Ook de link naar het instructieboekje was zeer nuttig. Er zijn dus veel meer dingen mogelijk dan ik had gedacht en verwacht. Ik kan niet wachten .....
 
Hangt niet af van instelling in de maxidot, de lampen onderin de spiegels worden bij een andere lichtintensiteit geschakeld als de leaving home over de (kop)lampen...

Slik.. ik durf het bijna niet te zeggen maar bij mijn auto is dat niet zo.. Als ik de auto 's ochtends open met de AB dan gaan de komplampen+ achterlichten + kentekenverlichting + interieurverlichting en de lampjes onderin de spiegel aan (leaving home). Andersom: als ik 's avonds de auto parkeer en de sleutel uit het contactslot trek gaat de interieurverlichting en de lampjes onder in de spiegels aan (coming home). Dit alles blijft inclusief de koplampen, achterlichten en kentekenverlichting gedurende een aantal seconden branden (deze tijd heb ik ingesteld via de maxidot op 20sec). Komt dat misschien doordat mijn lichtschakelaar niet op "AUTO" staat maar altijd aan??
 

hemi24

Forumguru
In het geval van Paulb1978 nog niet, die heeft ook gewoon de coming- en leavinghome als je de schakelaar altijd op dimlicht hebt staan. Dit is gewijzigd bij de facelift van de O2 en waarschijnlijk altijd al zo geweest bij de Yeti...

Voor zover ik me nog kan herinneren van de vorige O2 schakelde die inderdaad wel de lampjes onder de spiegels tegelijk met de overige verlichting. Trouwens kon je de coming-/leavinghome op mijn pre-FL ook langer instellen dan de max 30sec op de huidige...
 

Erkens

Lid
...de coming- en leavinghome als je de schakelaar altijd op dimlicht hebt staan. Dit is gewijzigd bij de facelift van de O2 en waarschijnlijk altijd al zo geweest bij de Yeti...
Bij mij in ieder geval niet, maar wellicht dat dit komt doordat ik de "Ambition" heb, zonder die extra spiegellampjes.
 
Nou, jullie zijn in ieder geval een actief forum. Bedankt voor de discussie over alle mogelijkheden van mijn komende Yeti Elegance. Ik heb het gevoel dat ik wel een middagje met het instructieboekje in de hand alle mogelijkheden / instellingen kan uitzoeken. We zijn aan het aftellen .....
 
Bovenaan Onderaan