Uitlijning zijvleugel en deur links vooraan

hemi24

Forumguru
Wat een onzin allemaal, voor een auto die vrijwel zeker nog in de fabrieksgarantie zit!
Laagdiktemeting voegt totaal niks toe, behalve dat je dan zelf misschien de bevestiging krijgt dat de auto hersteld is geweest, maar daarmee zitten de carrosseriedelen nog altijd niet recht…

Gewoon even je punt maken bij de dealer dat het netjes moet worden opgelost.
Als er daadwerkelijk schade op heeft gezeten (voor de aflevering) weet de dealer dat waarschijnlijk al lang; anders de importeur wel…
 

Tees

Donateur
Misschien kan @Cleverly simple ons nog wel even laten weten wat ie nu gedaan heeft. Dan hoeven we ook geen andere opties aan te dragen (en naar de dealer gaan was sowieso al een paar keer aangegeven, mijns inziens is dat voorlopig de enige oplossing).
 

hemi24

Forumguru
Andere oplossing is om de auto naar een goede schadehersteller te brengen met de opdracht de delen goed uit te laten lijnen en zelf de rekening te betalen.
Eenvoudiger wordt het niet, maar op een vrijwel nieuwe auto, nog in de garantie, lijkt me dat dat nu ook weer niet hoeft…

:arghh:

Zoals @Tees al zegt: benieuwd wat @Cleverly simple ondertussen ondernomen heeft!
 
Misschien kan @Cleverly simple ons nog wel even laten weten wat ie nu gedaan heeft. Dan hoeven we ook geen andere opties aan te dragen (en naar de dealer gaan was sowieso al een paar keer aangegeven, mijns inziens is dat voorlopig de enige oplossing).
Zal ik zeker doen. Volgende week normaal meer nieuws. Door de verlofperiode zaten de juiste personen eventjes niet op hun plek bij de dealer, maar men zou de kwestie alvast 'in handen nemen'.
Ben benieuwd, maar ik laat niet af.

Ondertussen ook ondervonden dat er een irritant rammeltje is komen te zitten in mijn stuur (lijkt van achter de claxonknop te komen) en dat er iets los zit/kraakt in de rugleuning van de bestuurdersstoel (heb ik ontdekt toen ik mij eens terug wilde goed zetten in mijn zetel; het gekraak duikt dus op wanneer er wat druk gezet wordt tegen de rugleuning. Is er helemaal niet aan de passagierszijde).
Zal ik ineens ook maar laten nakijken.

Bedankt alvast voor jullie input!
 
Hebben anderen dit niet? Toen wij onze 3008 kregen hadden we deze opmerking over de rechterachterdeur. Toen ik dit melde bleek dat alle 3008'ten dit hadden. Mochten andere dit niet hebben idd even de dikte laten meten van de lak en dat kun je hiermee terug naar de dealer.
Probleem is dat er nog steeds niet ongelofelijk veel van de O4 rondrijden en ik nog nergens de gelegenheid gevonden heb om een ander geparkeerd model eens in detail te bekijken..
 

MY00

Senior Member
Wat een onzin allemaal, voor een auto die vrijwel zeker nog in de fabrieksgarantie zit!
Laagdiktemeting voegt totaal niks toe, behalve dat je dan zelf misschien de bevestiging krijgt dat de auto hersteld is geweest, maar daarmee zitten de carrosseriedelen nog altijd niet recht…
Transporteurs laten auto's repareren zonder dat de importeur/dealer hier iets vanaf weet. Natuurlijk kun je ook bij de dealer dit laten controleren. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat veel auto's dit hebben. Zoals bij onze 3008.
 

Cordoba

Forumguru
Ook als andere exemplaren van hetzelfde model dit hebben, hoort het inderdaad nog steeds niet, maar als er een exemplaar staat, waar het wel klopt, is het wat makkelijker om het opgelost te krijgen (je krijgt een dealer dan makkelijker in beweging).

@MY00 Bij Franse auto's komt het wel vaker voor dat onderdelen met de Franse slag geplaatst worden, zo weet ik dat er op een gegeven moment ook een hele serie Meganes waren waar de achterklep scheef zat.
 

EdK

Forumguru
zo weet ik dat er op een gegeven moment ook een hele serie Meganes waren waar de achterklep scheef zat.
En zo was er een hele serie Hyundai H100 waar de gasveren onderste boven waren gemonteerd.
Kwamen wij achter op bedrijf toen er twee naast elkaar stonden en de ene klep hoger open was dan de ander.
Toen zelf maar mekaar geholpen met gasveren om te draaien.
En zo'n achterklep is toch zwaarrrrrrrr als die veren er even tussen uit zijn...
 

EdK

Forumguru
@hemi ik weet wat je bedoeld.
En toch scheelde het centimeters omdat de gasveren met beugels een andere hoek maakte
Maar ook wij hadden in eerste instantie zoiets van " wat maakt dat uit "
 

hemi24

Forumguru
Ah, oké met omdraaien van de bevestigingsbeugels kan ik me inderdaad voorstellen dat het een verschil kan zijn in de openingshoogte van de achterklep.
Zeker bij een Aziatisch merk, waarbij de kofferklep meestal niet zo hoog gaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Update: deze week uiteindelijk bij de dealer geraakt. Daar heeft een 'specialist carrosserie' er nog eens nauwkeurig aan gesleuteld, en ik moet zeggen: het resultaat is alsnog een pak beter. Voor mij is het bij deze echt wel goed genoeg om het zo te laten.

Bij de dealer vertelden ze me ook dat Skoda hier niets meer mee zou doen, ook al dateert de melding met foto's reeds van maart. Wanneer bij de levering niets opgemerkt wordt, is voor Skoda de kous af, wat dit soort kwesties betreft.

Ik had het euvel pas ca. 2 maand na de levering opgemerkt, omdat ik in de periode daarvoor mijn wagen vooral bij donker zag. Toen de dagen langer werden, begon het mij plots op te vallen.
Ik wil naar de dealer toe dus ook niet eindeloos moeilijk blijven doen over die laatste millimeters, waar verder geen mens meer op let, tenzij je er enorm op gefocust bent. De dealer heeft mij in het verleden ook steeds een goede service geleverd.

Hieruit hebben we dan weer geleerd dat we bij de levering zelf goed moeten letten op de zichtbare carrosserieafwerking. Skoda heeft het zichzelf natuurlijk ook niet gemakkelijk gemaakt met dergelijke punten waarbij 3 panelen met specifieke karakterplooien samenkomen.

Binnen 2 weken mag de wagen binnen en zullen ze het rammeltje in het stuur en het gekraak in de rugleuning bestuurdersstoel onderzoeken.

Een prettige zondag verder!
 

Tees

Donateur
Netjes opgelost uiteindelijk dan van de dealer! Dat Skoda (Pon) er niets mee doet als je t niet meteen bij aflevering opmerkt is natuurlijk lekker makkelijk van ze, en gelukkig juridisch niets waard. Maar zo kennen we Pon gelukkig wel.
 
Bovenaan Onderaan