Uitlaatgeluid superb 2.0 tsi 4x4 272pk.

Goedenmiddag allemaal.

Ik rijd de auto nu zo'n 3 maanden met veel plezier.
Vandaag eigenlijk voor de 1e x met de ramen open en ook in de sportstand.
Nu dacht ik te horen dat de auto met overschakelen zo'n typische dsg plop of hoe je het ook wilt noemen uit de uitlaat geeft.
Aangezien ik altijd (met een breede glimlach) achter het stuur zit is dit een beetje lastig luisteren van buiten.
Tot nu toe dus nog nooit wat gemerkt van een wat sportiever geluid uit de uitlaat maar ik heb er dan ook nog nooit naar kunnen luisteren en heb altijd de ramen dicht.
Ik weet eigenlijk niet beter als dat de auto eigenlijk te saai klinkt voor deze uitvoering maar wellicht zit er dan toch een sportievere sound in dan dat ik wist?
Wat is jullie ervaring met de superb 2.0 tsi 4x4 272pk?
Ik hoor het graag.
Screenshot_20250622_183317_Gallery.jpg

Coled

Senior Member
Zet hem naast een Golf R of S3 en het wordt er met de Skoda niet beter op. Ergens snap ik het ook wel want de doelgroep van de Superb is een iets ander publiek dan bovenstaande merken maar ik vind het ook ondermaats.
Volgens mij heeft de 272pk niet meer de kleppen in de einddempers die opengaan in de Sport stand.
Rij zelf een 280pk die ze wel heeft maar het verschil is echt minimaal. Zelfs nadat de middendemper verwijderd is kwam er een schamele 10% aan geluid bij.
Ik heb dit (tijdelijk) opgelost met een cut out klep en kan nu heerlijk genieten van de asociale DSG farts of gewoon genieten zonder geluid met het hele gezin.

haassie

Forumguru
Zoals je zegt…het is een snelle station en zeker geen golf gti of Audi S3 met een akrapovic uitlaat waar je met een Gucci petje en wellicht bijbehorend heuptasje achter stuur ligt Als hij gewoon stationair draait gewoon een mooi roffeltje, de hond weet precies wanneer ik parkeer, bij volgas meer herrie van de motor dan de uitlaat. Vind het prima. die andere karretjes met overmatig geluid vind ik persoonlijk hè le maal niks…herrie, pops and bangs…nee dank je…

Bovenaan Onderaan