Uitlaatgas storingslampje-storing...

webber

Lid
Van de week toen er weer eens wat sneeuw lag ging na 30 km rijden het uitlaatgas storingslampje branden en de balkje van de versnellings indicator in de display, ik rij een automaat, werd wit. Dus naar de kant en het boekje erbij. Staat er dat de computer een noodprogramma heeft geactiveerd en dat ik voorzichtig naar de dealer moet rijden om uit te laten lezen.
Eerst maar eens gewoon naar het werk gereden en gebeld met de dealer over wat wat het zou kunnen zijn. Die vertelde dat het mogelijk door het weer zou kunnen komen en dat een sensor niet helemaal lekker heeft gereageerd en of ik even langs wou komen om de boel uit te laten lezen.
Die middag richting dealer, krijg een kop koffie en wacht geduldig. 5 minuten, 10, 20...toen werd ik wel een beetje ongerust. Komt de monteur met de sleutels in de hand aanlopen en zegt dat hij een storing heeft uitgelezen die ze nog niet eerder hebben gehad: een storing van het storingslampje! En die konden ze niet resetten dus ik kon weer vertrekken met brandend storingslampje...
Moest nog maar eens terug komen zodat ze er goed naar konden kijken.

Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en zo ja, wat is de oplossing? Dan kan ik dat de volgende keer doorgeven zodat ze niet opnieuw het wiel hoeven uit te vinden en geen dikke rekening hoeven te schrijven...
 

My1stIbi

Actief lid
Spannend, dat ze die niet kunnen resetten? Woont er iemand met VCDS (VAGCOM) bij je in de buurt? Lijkt me dat het daarmee wel zou moeten lukken.
 

Fabia

† In Memoriam
Hoe verzin je het, een storing van het storingslampje. Alleen wel erg vervelend dat ze het niet gelijk kunnen repareren, moet je weer terug komen daarvoor.
 
Bovenaan Onderaan