Uitlaat Skoda Octavia vRS 2014

hallo,

ik heb sinds 2 maanden een echte Skoda Octavia vRS uit 2014.
ondertussen is mijn Skoda getuned naar rond de 300 pk en 440 nm kopper door JdW tuning Ermelo, super fijn bedrijf met echt een bak verstand van tunen, dus geen rommel wat wel veel tuning bedrijven aanbieden.
echt een aanrader!

nu hij een stukje sneller is mis ik toch wat geluid.

heeft iemand suggesties wat eventueel als vervanging kan dienen vergeleken bij mijn standaard uitlaat systeem?

wellicht dat hier mensen zijn die ervaring hebben met verschillende types uitlaten?

ik hoor het graag van jullie.


Mvg
 

bsnline

Senior Member
Ik heb een rs van 2016 en ben ook geïnteresseerd in een nieuw uitlaatsysteem. Maar ben er na maanden nog niet over uit. Wil graag mooi donker geluid met zo weinig mogelijk knallen.

Blijf dit topic dus ook even volgen.
 

Olivier

Senior Member
Eens kijken bij FOX exhaust .
Had een non-resonated lijn zitten. Koste iets rond de 600eur en maakte mooi geluid.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb een vRS uit 2019 met sound generator. Die heb ik direct uit laten schakelen middels VCDS, want dat geluid vind ik ronduit irritant!

Ik wil écht motor geluid horen, en niet een of ander in geprogrammeerd geluidje, wat ook nog eens vervormd als een malle.

@dekker12 bedoel je ook een geluid wat je wilt hebben, wat bijv. een Golf R doet, een BMW 135/140, zoiets? Dat je die DSG over hoort klappen naar de volgende versnelling?

Waar je ook voor zou kunnen kijken is een klep er tussen te zetten. Toevallig zit er hier een garage in de buurt die zoiets verzorgd. Grappige enthousiaste vent met leuke filmpjes op FB. Zoek maar eens op ABC uitlaten. Helaas nog geen vRS voorbij zien/horen komen.
 

Goofy@5E

Forumguru
Rij zelf reeds een 5 jaar met de combinatie van een HJS dp op een fox uitlaat, vind dit een fijne combinatie, je hebt wat meer klank die mooi is en deze is nog redelijk bij prijs to de andere merken, deze zijn ook goed hoor, maakt mettertijd wel iets meer geluid, maar dat i is normaal, moet een beetje inbranden noemen ze dat, kwaliteit is top, zou het zo terug doen,
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had het elders al gemeld. Ben uitermate tevreden over de Milltek non resonated catback. Mooie donkere brom en leuk geplof met de dsg in S. Bij mij kon de soundaktor alleen op de laagste stand (eco) worden gezet, maar dat verschilde weinig en stoorde me nog teveel. Is nu via VCDS op 0 gezet.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Rallye Niet opgemerkt dat dit zou kunnen... Anders had ik dat wel gedaan. Maar zelfs in 'Normal' kickte de sound generator in, verschrikkelijk!
 

bsnline

Senior Member
Remus, FOX, Milltek of zelfgemaakt ga zo maar door.. ik weet het niet meer, zou het graag eens 'in het echt' horen, want van die video's kan ik ook weinig opmaken.
 

Rallye

Forumguru
@HarrieSkoda Ik heb bij mijn persoonlijke instellingen alles op sport staan, behalve de sound generator - die staat uit. Gaat al jaren prima.

En op zaterdag met de jongens naar voetbal kan hij toch nog aan…..
 
Bovenaan Onderaan