Uitlaat 1.4tsi

Static3v3

Nieuw lid
Beste ik zou graag meer 'sound' willen krijgen uit mn superb1.4tsi wat zou ik het beste doen of wat hebben jullie gedaan?
Grts sam ✌
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat je hier niet veel Superb eigenaars gaat terugvinden die iets gedaan hebben aan het geluid ... :arghh:
En quasi geen merken bieden oplossingen voor een Superb 3
 

Static3v3

Nieuw lid
Denk dat je hier niet veel Superb eigenaars gaat terugvinden die iets gedaan hebben aan het geluid ... :arghh:
En quasi geen merken bieden oplossingen voor een Superb 3
Ik was zelf ook eerder aan het denken en een demper er tussenuit te halen en een rechte buis tussen te zetten? ‍
 

Tuulster

Forumguru
Laten doen. Is pasklaar gelast onder mijn Superb.
Ik ging niet echt voor meer geluid maar voor uitstraling maar andere einddemper etc kunnen voor meer sound zorgen :D
 

leon-cupra

Forumguru
@Static3v3 , alles mag ... zolang ze er niets van weten.
Tja als je de mogelijkheden en de goesting hebt om iedere keer de uitlaat terug origineel te maken ...
En als de blauwe mannen jou er tussen uit halen en begeleiden naar de keuring, heb je het natuurlijk "vlaggen" :nono:
 

JeSko

Forumguru
Als je enkel en alleen meer sound zoekt kan je nog altijd een soundbox steken, denk dat dat met de keuring nog het beste is, maarja het is zo fake als wat natuurlijk, dus je moet ervan houden.
 

Erik1977

Forumguru
@Static3v3 , alles mag ... zolang ze er niets van weten.
Tja als je de mogelijkheden en de goesting hebt om iedere keer de uitlaat terug origineel te maken ...
En als de blauwe mannen jou er tussen uit halen en begeleiden naar de keuring, heb je het natuurlijk "vlaggen" :nono:

Denk dat dat reuze mee valt. Grootschalige technische controles worden er sowieso niet of nauwelijks meer gehouden.
Er zullen in de praktijk niet veel politiemensen zijn die dit weten te 'ontdekken'.
Het is een overtreding van de permanente eisen van het Voertuig reglement.
Mocht je wel betrapt worden kan het kentekenbewijs ingenomen worden voor de duur van 28 dagen.
Of je kan een WOK (Wacht Op Keuren) melding op je kenteken krijgen.
Dan mag je er niet meer mee rijden op de openbare weg tot je de auto hebt laten herkeuren bij de RDW.
Op eigen kosten uiteraard.....

Dus of je dat wilt voor een beetje meer geluid.

Dit is van toepassing op de Nederlandse wetgeving overigens. Hoe dit bij onze zuiderburen geregeld is weet ik niet.
 

leon-cupra

Forumguru
@Erik1977 , mijn reactie was dan ook als Belg zijnde op een vraag van een mede-Belg ;)
Zolang het geen sjonnie-uitlaat is zullen ze je er niet uit pikken uit het verkeer maar bij de Belgische keuring heb je het vlaggen met een niet-originele uitlaat ... tenzij je de vereiste keuringsattesten hebt.
 

Rataplan

Forumguru
Ik heb dus zo’n soundbox in onze Octavia. Wat een irritant stom ding! Binnenkort afspraak bij dealer maken om ‘m uit te laten schakelen. Dan heb ik liever echt (enigszins beschaafd) uitlaatgeluid dan zo’n nepding.
 
Bovenaan Onderaan