Uitfasering 2/3g

Goedenavond,

Naast de superb rijden we nu ook een Citigo iv E uit 2020.
auto voldoet prima in de stad echter lees ik dat 2g eind december 2026 uit de lucht gaat met gevolg dat de app geen verbinding meer heef.

Ook lees ik dat MOD1 geen mogelijkheid heeft om aangepast te worden naar 4G.
2 onderdelen die we gebruiken lijken verloren te gaan.

Voorverwarmen via de app. Instellen in de auto gaat niet functie lijktte ontbreken in menuvan de radio,
en stoppen met laden bij 80% ivm accubehoud.

ik lees wel opties als een Standkachel optie inbouwen, erg duur of opensource software wat weer erg technisch lijkt.

kortom, zijn er ook eenvoudigere oplossingen of mensen met ervaring hiermee?

Goedemorgen, ik heb dat bestand ook gezien, Echter Vodafone stopt eind december 2026 met 2G. Ik had contact met Skoda en zij gaven aan dat er nog geen oplossing was ondanks dit overzichtje vandaar dat ik Op het forum gezet heb

Rallye

Forumguru
Ik had niet voor niets aanhalingstekens gebruikt. Maar je zegt dat 2G stopt per december 2026, wat niet klopt, en vervolgens dat functies zullen vervallen, wat hoge kosten zou kunnen geven (een standkachel is duur, weet ik uit ervaring) maar in tegenstelling lijkt te zijn met wat Skoda zegt. Waarom dan?

Ik lees dat er gebruikt gemaakt wordt van Vodafone (Cubic) voor deze service en die stopt in december 2006. Skoda zelf telefonisch geeft aan dat er wel problemen zijn en dat ze nog geen oplossing hebben, dus ik dacht wellicht het forum kan duidelijkheid geven Over deze tegenstelling die ik opmerk. Bedankt voor je reactie

Rallye

Forumguru
Mijn opmerking over “paniek“, niet voor niets tussen aanhalingstekens, was vooral ironisch bedoeld. Van de Skoda hulplijn heb ik geen hoge pet op - ik zou meer vertrouwen op de documenten die online staan en daar staat dat het gewoon blijft werken. Wellicht is het systeem in de Citigo geschikt voor andere netwerken dan 2G/3G?

Cubic maakt volgens mij gebruik van meerdere providers - ze werken samen met KPN volgens https://www.telecompaper.com/nieuws/cubic-telecom-samen-met-ibasis-voor-lte-netwerk--1125391

Waar lees jij dat men enkel gebruik maakt van Vodafone? Kun je een link geven voor de mogelijk verdwijnende functies?

Tees

Donateur
Waarom zou je twijfelen aan de officiële communicatie vanuit de Skoda fabriek? Skoda Nederland (Pon) en vooral de telefoondienst daarvan staat er hier om bekend het bij complexere zaken geregeld mis te hebben. Dus als ik zou moeten kiezen tussen de informatie van Skoda zelf en de (mondelinge) informatie van Pon, dan twijfel ik geen moment welke ik geloof...

De Škoda Citigo-e iV (2020) maakt voor zijn verbonden diensten gebruik van een ingebouwde eSIM die werkt via het netwerk van Vodafone (in samenwerking met Cubic Telecom).
Škoda Ireland Škoda staat inderdaad bij “ meestal Vodafone”

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan