Typeaanduiding S2 Combi

mvmontfoort

Nieuw lid
Hoi allemaal,

ik mag binnenkort mijn S2 Combi bij de dealer gaan ophalen (kan niet wachten) en denk erover om de typeaanduidingen ("TSI" + "Superb") eraf te laten halen.

Er zijn 3 mogelijkheden:
1) erop laten zitten
2) "TSI" eraf en "Superb" erop laten zitten
3) allebei eraf

Vraag: wat hebben jullie gedaan en wat zouden jullie adviseren? Ik weet dat het erg subjectief is, maar misschien hebben jullie interessante argumenten die mijn huidige voorkeur nog kunnen doen veranderen.

Ik neig er nu naartoe om beiden eraf te halen.

Geef jullie mening! Thanx alvast.

vincefra

Actief lid
superb er op of er af ... dat kan je lezen op de lampen vooraan en zie je aan de wagen dat het superb is.
Dus er af laten is enkel voor een mooiere effen koffer te hebben ...

TSI symbool, naast voor design een effen koffer, verteld ook iets over wat onder de motorkap zit. heb je een kleine motor dan zie je dat, heb je een grote motor dan zie je dat ook aan het TSI logo (door die rode kleur meer of minder ... ). Er af laten maakt dat niemand weet (op zicht dan) of het een diesel of een super is, en welke kracht die motorbron heeft ...

Dus heb je een dikke motor en je wilt dat iedereen dat ziet, laat het er dan op, het verhoogt ietsje (pak 1%) meer kans op diefstal ...

heb je een kleine motor en je wilt niet dat iedereen dat zomaar weet, laat het er dan af ...

vincefra

Actief lid
... ander estetisch element ... na een tijdje wordt het sneller vuil rond die beletteringen ... effen koffer blijft langer properder ...

Allebei eraf, clean look staat mooier (smaken verschillen ;))
Heb 'maar' een Octavia (zie foto's in m'n album), maar bij een Suberb staat het minstens net zo mooi.
En tevens zoals hierboven al vermeld, kunnen de andere weggebruikers niet zien wat voor motor je erin hebt liggen.

mvmontfoort

Nieuw lid
Yep, dat sluit aan bij wat ik in gedachten had.
De cleanere look en omdat ik "maar" een 1.4 TSI rijd vond ik het ook beter om niet te laten zien wat voor krachtbron erin zit.

Mensen laten gissen is des te leuker. :-)

@deusjevo:
Als ik het geld had, had ik de 1.8 TSI genomen. Maar de 1.4 TSI stelt zeker niet teleur en is een fijne motor.

___JC___

Forumguru
Ik heb alles laten verwijderen. Als ik maar weet wat voor een auto het is. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik 'Superb' op de achterklep nog wel kan waarderen.

LenK

Forumguru
Dit is de zoveelste keer dat deze discussie langskomt. Bij alle modellen is het welles nietes spelletjel al een keer gespeeld.
Komt dadelijk het weghalen van het logo er nog achteraan :D ?
Kwestie van smaak.
Ff fotoshoppen, een foto van een kale achterkant zoeken of wachten tot je irl een kale auto tegenkomt.

Richard74

Nieuw lid
Ik laat van elke auto standaard de belettering en overige emblemen halen (voor zover dit mogelijk is). Zowel zakelijk lease als eigen privé auto's. Het staat gewoon net effe iets netter (en ja, smaken verschillen want anders zouden er allemaal dezelfde auto's op de weg rijden). Dus ook op de bestelde S2 Combi gaat alle belettering er af (optie 3). Succes met de beslissing!

mvmontfoort

Nieuw lid
Ik laat van elke auto standaard de belettering en overige emblemen halen (voor zover dit mogelijk is). Zowel zakelijk lease als eigen privé auto's. Het staat gewoon net effe iets netter (en ja, smaken verschillen want anders zouden er allemaal dezelfde auto's op de weg rijden). Dus ook op de bestelde S2 Combi gaat alle belettering er af (optie 3). Succes met de beslissing!

Ik denk dat ik inmiddels al wel overtuigd ben om ze er allebei af te halen. Zoals gezegd, neigde ik hier al toe. Maar dankzij jullie reacties ben ik hier alleen maar zekerder van geworden. Thanx!

En ja, het is absoluut persoonlijke smaak en ik sluit me bij Richard aan: dat is maar goed ook.

Uiteraard kwestie van smaak. Ieder zijn smaak zeg ik maar!
Echter zou ik alles eraf halen vanwege de onderstaande punten.
Rechts is mijn auto waar ik dus alles afgehaald heb.

- Strakke uitstraling
- Iedereen kan gissen welke motor je heb (toch geinig)
- Vuil komt niet tussen de letters
- Visueel verbreed het je achterkant (zeker weten !)

Misschien hier nog een klein voorbeeldje (links mét letters en rechts zonder letters) :

picture.php

corsaar

Senior Member
@Superb-Mh

Staat inderdaad strak, mijn auto is al tientallen jaren zonder
belettering. Ik snap alleen niet waarom de reclame van de dealer er nog op zit.
Een nieuwe nummerplaathouder kost 1,40 Euro

@Corsaar:
Nee, de dealer is er al lang vanaf. Wat je ziet is het internetadres van mijn bedrijf. Staat net even iets netter.
(kleine, strakke lettertjes ; op de foto niet helemaal tot zijn recht gekomen, maar goed)

Roel

Lid
Op de sedan vind ik SUPERB veel te groot erop staan: groot gelijk dat je dit hebt verwijderd.
Op de combi vind ik het wel mooi staan.

Bovenaan Onderaan