Tweeters in achterdeur

misschien een beetje een n00b vraagje, maar toch

heb vanmiddag wat tweeters gehaald, voor in de achterdeuren van mijn octavia combi 01,
nu heb ik dus die kapjes eraf liggen, waar ook het knopje van de elec. ramen inzit, hier steekt mooi een stekkertje van de kabelboom uit.

echter, als ik er een tweeter aanhang, komt er geen geluid, de kabels blauw en bruin/blauw zie ik wel in het isoblok bij de radio.

Rara hoe kan dit?

Zitten deze draden dan toch niet aangesloten op de kabelboom ?
overigens,
ik heb ook ff in de voor deur gekeken, waar al wel tweeters inzitten, die het doen, maar deze zitten met doorzichtige draadjes aangesloten,
welke ik dus NIET in de kabelboom terugzie !

wie heeft er achterin de deur dus tweeters en hoe zitten deze aangesloten!?

BVD !
 

Bakkertje

Forumguru
Zit er iets van een filter tussen je kabel en de tweeter? Tweeters kunnen namenlijk erg slecht tegen lage tonen :winkie:

Ook zou ik zelf (maar dat is mijn mening) niet zo gauw tweeters in de achterportieren bouwen. Het geluid moet van voren komen en hoge tonen bepalen de richting waar het geluid vandaan komt. Hoe het met de draden zit weet ik eerlijk gezegd niet, maar het lijkt erop dat de andere tweeters met achteraf getrokken kabels aangesloten zijn.
 
Zit er iets van een filter tussen je kabel en de tweeter? Tweeters kunnen namenlijk erg slecht tegen lage tonen :winkie:

euhm, dat weet ik dus niet, omdat de kabels in de (met zwarte tape) kabelboom verdwijnen ... er staat ook geen spanning op de stekkertjes in de achterdeur, net gemeten :(


Ook zou ik zelf (maar dat is mijn mening) niet zo gauw tweeters in de achterportieren bouwen. Het geluid moet van voren komen en hoge tonen bepalen de richting waar het geluid vandaan komt.

ik wil dus juist dat je het idee hebt dat het geluid overal vandaan komt :)

Hoe het met de draden zit weet ik eerlijk gezegd niet, maar het lijkt erop dat de andere tweeters met achteraf getrokken kabels aangesloten zijn.

dat dacht ik dus ook, maar kan nergens die andere draadjes terugvinden ...

but; thx anyway !

grtz!
 

EdK

Forumguru
draadjes , draadjesvlees !!

Maar kan me nog herinneren bij mijn fabia combi dat de tweeters rechtstreeks op de speakers waren aangesloten !

En de stekker die binnenkomt in je deurpaneel met dezelfde kleuren als bij je ISO stekker heb je die al eens doorgepiept met een universeelmeter ??
Zodat je zeker weet dat ze 1 op 1 de zelfde draad zijn ?

Zoniet dan wordt het dus draadjes leggen van --> naar
 
draadjes , draadjesvlees !!

Maar kan me nog herinneren bij mijn fabia combi dat de tweeters rechtstreeks op de speakers waren aangesloten !

En de stekker die binnenkomt in je deurpaneel met dezelfde kleuren als bij je ISO stekker heb je die al eens doorgepiept met een universeelmeter ??
Zodat je zeker weet dat ze 1 op 1 de zelfde draad zijn ?

JUP; die heb ik doorgemeten, ondanks dat ze dezelfde kleur hebben, zitten ze niet op elkaar aangesloten ...
ik dacht dus dat iemand (vorige eigenaar ofso) ze heeft losgeknipt om de tweeters in de voordeur aan te sluiten,
echter, zowel achter de radio, als onder het stuur, vind ik nergens die blauw - blauw/bruine draadjes terug, als een hobbiest ze aangesloten heeft, lijkt het me dat ze dat achter de radio of onder het stuur doen ...
het komt er nu dus op neer dat ik alle deurpanelen los moet maken om te kijken hoe e.e.a. zit aangesloten :(

Zoniet dan wordt het dus draadjes leggen van --> naar

dat word idd de oplossing ja :)

het komt goed jongens, bedankt allemaal !
 
Bovenaan Onderaan