Twee vraagjes

Ik heb twee vraagjes over mijn aankomende Kamiq. Hopelijk kan iemand hier uitsluitsel over geven!

  1. Bij de Sport Business-edition staat aangegeven: "multifunctioneel drie-spaaks lederen sportstuurwiel (in geval van DSG-transmissie met schakelpaddles)". Zijn die paddles alleen aanwezig in de Sport of heeft de Business-edition met DSG dat ook?
  2. Voor wie de phonebox gebruikt voor het opladen van z’n telefoon: is het laadvermogen daarvan altijd voldoende om bij het rijden met draadloos CarPlay i.c.m. bv een navigatieapp de telefoon ook nog daadwerkelijk op te laden? Of is het verbruik dan hoger dan het laden? Ik gebruik zelf een iPhone 12 Pro. En weet iemand iets over een verbeterde ontvangst via de buitenantenne voor de telefoon als deze in de box ligt?
carplay-3.jpg


Voor wie hierover iets kan zeggen: alvast dank!
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Voor wat ik op maak uit de prijslijst, krijg je alleen schakelpaddels bij het sportstuur icm de uitvoering Business Sport.
Op de Business Edition kun je wel de optie verwarmbaar stuurwiel kiezen en die is in Duitsland bijvoorbeeld wel weer incl. schakelpaddels...

Draadloos opladen is altijd een dingetje...
Hangt er vanaf wat er allemaal op de telefoon draait en hoe warm die wordt.
 

Ronbe

Senior Member
Over de schakelpaneel kan ik je niet wijzer maken, ik heb geen dsg.
De phonebox werkt naar behoren bij mij, ik gebruik android auto en ook tijdens het gebruik van de navigatieapp (in mijn geval tomtomgo)
Laadt de telefoon (galaxy 21) meer bij als hij verbruikt. Telefoon wordt wel warmer, maar niet hinderlijk.
Nooit iets van metaal in de Phonebox leggen.......
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ad 2; ik heb het ook, maar werkt voor geen meter. Duurt erg lang en werkt niet met elke telefoon. Doe het gewoon via de 12V aansluiting met snellader
 

Ronbe

Senior Member
Tsja, was maar bij Skoda gebleven, dan had je een goede phonebox......:maakmegek:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Kan zijn dat het tegenwoordig beter werkt (mijn auto is 3 jaar oud; is ook iets wat ik zelf niet zou aanvinken als ik de keuze had
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ESL

Actief lid
In mijn superb werkt het op zich prima om alles te gebruiken qua Apple CarPlay, maar het vakje is daarvoor wel wat klein. Mijn eigen telefoon (iPhone 11) past er met hoesje (standaard flipcase )gewoon niet in.

De iPhone se van de baas wel. Daarin leg ik die daar altijd in en sluit ik m’n privé telefoon aan op de laadkabel.
 

Skoda_Achterhoek

Senior Member
Voor punt 2.. dit ligt erg aan je toestel, de instellingen (energiestand, laadinstelling etc) en dingen als apps op de achtergrond, maar ik schat in dat het draadloos laden tenminste net zoveel geeft als wat carplay neemt, dus dat je gelijk blijft.
 

Bakboord1

Forumguru
Bij de kodiaq zijn er veel mensen die de schakelflippers op Ali hebben gekocht en geïnstalleerd.
Maar als je een dsg hebt zou ik niet weten waarom je, afgezien berg af met een caravan, zelf zou willen schakelen.
Imho is dat meer een gimmick dan iets anders.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik gebruik ze ook haast nooit. Heel af en toe voor de lol, omdat het kan. De DSG (wel geoptimaliseerd) doet het uitstekend
 
Bovenaan Onderaan